کد خبر: ۱۰۲۱۳۳
زمان انتشار: ۰۰:۵۲     ۰۴ دی ۱۳۹۱
هاآرتص خبر داد:
بر اساس قانون اختیارات دفاع ملی، کنگره آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شده اما دولت اوباما با این موضوع ابراز مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، نسخه نهایی بودجه دفاعی آمریکا که شامل تشدید تحریم‌ها علیه ایران و همچنین افزایش کمک به سامانه دفاع موشکی اسرائیل است، تحویل رئیس جمهور این کشور شد.

قانون اختیارات دفاع ملی، پیش از آغاز تعطیلات کریسمس در 21 دسامبر توسط مجلس نمایندگان و مجلس سنا به تصویب رسید.

در این قانون، تعدادی از سناتورهای آمریکایی خواستار تشدید تحریم‌های بانکی علیه شرکت‌هایی شدند که پول نفت خریداری شده از ایران را با طلا پرداخت می‌کنند.

این در حالی است که دولت اوباما در برابر این نوع تشدید تحریم‌ها مقاومت کرده که شامل محدودیت‌های جدید در تعامل با بندرهای ایران می‌شود.

دولت اوباما معتقد است که این تحریم‌ها مانع از ترغیب دیگر ملت‌ها برای پایبندی به تحریم‌های کنونی برای وادار کردن ایران به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم می‌شود.

نمایندگان کنگره با رد مقاومت دولت اوباما، به کاخ سفید مهلت زمانی بیشتری برای اعمال این تحریم‌ها داده است.

دولت اوباما پیشتر اعلام کرده بود ممکن است رئیس جمهور این قانون را رد کند. هنوز مشخص نشده است که آیا رئیس جمهور آمریکا برای اجرای این قانون قانع شده است یا خیر.

قانون اختیارات دفاع ملی همچنین اعطای 211 میلیون دلار بودجه جدید برای سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل را تصویب کرده است.

اسرائیل مدعی است که سامانه گنبد آهنین 80 درصد از موشک‌های حماس را در جریان جنگ 8 روزه سرنگون کرده است.

این قانون جدید همچنین با کمک 267 میلیون دلاری برای سامانه‌های دفاع موشکی دیگر نظیر «آرو» و «قلاب سنگ داود» موافقت کرده است.

کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل [ایپک] از تصمیمات اخیر آمریکا برای کمک به اسرائیل قدردانی کرد.

ایپک طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ایپک از کنگره به دلیل اقدامات برای متوقف کردن موضوع هسته‌ای ایران و کمک به دفاع اسرائیل در برابر تهدیدات در حال ظهور تشکر می‌کند.

این بیانیه اضافه کرد: آمریکا باید به این تلاش‌ها ادامه دهد و ایپک خواستار اجرای فوری تحریم‌های جدید و ادامه همکاری اسرائیل-آمریکا درباره دفاع موشکی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها