کد خبر: ۱۰۲۱۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
بازخوانی مواضع هاشمی رفسنجانی در دهه اخیر:
مواضع آقاي رفسنجاني در دفاع از فتنه گران در مواردي به قدري عريان بوده است كه وابستگان فتنه خود به آن اذعان مي كنند به عنوان نمونه غفوري از اعضاي حزب منحله مشاركت در «دويچه وله آلمان » مي گويد: تنها كسي كه در سطوح بالاي مديريتي كشور با جنبش سبز همراهي دارد ، آقاي هاشمي رفسنجاني است.

سرویس سیاسی پایگاه 598، مسعود شفیعی کیا/ رهبر معظم انقلاب اسلامی که در اواخر عمر امام راحل آخرین روزهاي دومین دوره ریاست جمهوری خود را می گذراندند در پاسخ خبرنگاری برنامه خود را پس از اتمام ریاست جمهوری خدمت برای نظام اسلامی برشمردند و اظهار داشتند ؛ اگر امام ایشان را در دور افتاده ترین روستای سیستان وبلوچستان بفرستند همانجا را مرکز عالم دانسته و مشتاقانه فرصت خدمت در نظام اسلامی را مغتنم می شمارند.

آری ! فرهنگ ریاست گریزی و مشتاق خدمت بودن منبعث از فرهنگ ناب اسلامی است که بنیانگذاران خالص انقلاب اسلامی به تبعیت از امام خمینی ( رضوان الله علیه ) همواره خود را مقید به آن دانسته اند و کمرنگ شدن این روحیه و تغییر ادبیات خواص جامعه همان فتنه ای است که چندی است کشور و انقلاب مظلوم اسلامیمان را گرفتار خود کرده است .

به کارگیری ادبیاتی دور از ادبیات انقلاب در میان نیروهای انقلاب نشان از نخستین پیش لرزه های ریزش خواص است و همین که شخص به این توهم دچار شود که یا در کسوت ریاست باید باشد و در غیر این صورت ناچار است در صف اپوزسیون قرار گیرد و هر نيروي تازه نفس جواني را تازه وارد بخواند ، همان نقطه انحطاطی است که برخي ازخواص ما را متزلزل کرده است که صف کشی مدام رقیبان منتخب مردم از سال 84 تاکنون یکی از بازخوردهای نامبارک این بداخلاقی سیاسی است که اوج این انحطاط را در همپیمانی فتنه انگیزان جنجالی انتخابات 88 با دشمنان قسم خورده کشورمان شاهد هستیم .

اين روزها تدبير منطقي نخبگاني كه برايشان مصلحت نظام ملاك است نه چيز ديگري براي تحول در رياست مجلس خبرگان رهبري كه فضاي سياسي كشور را به حق گرايي سوق مي دهد مورد كينه فتنه جويان قراردارد .

مهمترين ملاك عضويت خبرگان رهبري و به خصوص كف صلاحيت مقام رياست آن كلام حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي در آستانه انتخابات مجلس خبرگان مي باشد كه فرمودند:

« مجلس خبرگان بايد هميشه آماده باشد؛ و تشكيل شده باشد از انسانهاى امين، عاقل، صالح، خيرخواه جامعه، حاضريراق براى روز مبادا و لحظه‏ى موعودى كه ممكن است پيش بيايد؛ تا بتوانند در لحظه‏ى معين كار بزرگ خود را - كه عبارت است از انتخاب رهبر - انجام بدهند. لذا انتخابات بسيار مهمى است. بايستى اين مجلس هميشه آماده به كار بماند؛ حاضر باشد؛ افراد آن - منتخبان مردم - منتخبانى باشند كه مردم بتوانند به آنها اعتماد كنند و به آنها دل بدهند. گزينشى را كه آنها خواهند كرد، آن گزينش را مردم بپذيرند و مورد قبول مردم قرار بگيرد؛ اين خيلى مسئله‏ى مهمى است. بنابراين سطح مجلس خبرگان، بالاترين سطح انتخاب است ... »

ايشان در ادامه شرايط مهمي را كه شرط گزينش اعضاء خبرگان است را چنين برشمردند:

« انسان بداند كه اينها نيتشان خدايى است؛ براى دنيا و براى گِروكشيهاى سياسى و جنجال و هياهو وارد ميدان نشده‏اند؛ بلكه به عنوان اداى وظيفه معرفى كرده‏اند؛ انسان از حرف آنها اطمينان پيدا مى‏كند. » (22/9/85 )

خصوصيات اساسي منتخب خبرگان كه مسلماً رياست آن نيز بيش از همه بايد واجد آن باشد از ديدگاه معظم له عبارتند از:

1 – قابليت اعتماد و مقبوليت اجتماعي .

2 – امين ، عاقل ، صالح ، خيرخواه ، حاضر يراق براي روز مبادا.

3 – عدم دنيا زدگي .

4 – فراجناحي بودن و دوري از گروكشي هاي سياسي و جنجال وهياهو.

5 – داراي نيتي خدايي و در پي اداي وظيفه.

6 – با كلام و سخن ايشان انسان اطمينان و آرامش پيدا كند .

آقاي هاشمي رفسنجاني اگرچه از چهره هاي پيشكسوت نظام و در فراز ونشيب هاي تاريخ عبرت انگيز انقلاب اسلامي از رجال شناخته شده است ولي در سير رفتار حكومتيشان در دوران دولت هشت ساله شان و بنابر تعامل ايشان با دولت مدعي اصلاحات خاتمي و رفتار افراد خانواده شان در انتخاب سال 84 فاقد حداقل هاي دلخواه مردم انقلابي كشورمان شدند و مردم با گزينش شعارهاي انقلاب و عدالت محوري تذكر مناسب ومحترمانه اي براي اصلاح نواقص به ايشان دادند .ولي عليرغم حفظ حرمت ايشان از طرف مردم ومنتخبشان ايشان حاضر به پذيرش انتخاب مردم و تنفيذ وليَ‌امر انقلاب نشد و تا سال 88 اين عدم همياري ادامه يافت كه در فتنه 88 كسي نمي تواند نقش ايشان را در اين غائله ناديده بگيرد و بد عمل كردن ايشان در« روز مباداي نظام » منجر به بي اعتمادي عميق مردم به ايشان شده است كه در شعارهاي راهپيمايي 9دي و 22 بهمن و يا در اعتراضات پس از 25 بهمن كه حداقل آن « هاشمي هاشمي بصيرت بصيرت » بود بي اعتمادي مردم به وي را نظاره كرده ايم و اگر هم كساني به واسطه دوري از مردم هنوز به اين واقعيت نرسيده اند بايد بپذيرند كه آقاي رفسنجاني با قرار دادن خود در مقابل منتخب اكثريتي بيش از بيست وپنج ميليون رأي دهنده و تنفيذ رهبري براي رئيس جمهور تمام مردم ايران هميشه مظنون به تصميمات احساسي و جناحي است . مواضع ايشان در نماز جمعه 26 تير و تأكيد چندين باره ايشان بر آن مطالبات مورد تأييد دشمن و حمايت متعصبانه ايشان از فرزندانش كه هميشه چون « فائزه » در صحنه جرم فتنه گران حاضرند همه مغاير با « دوري از گروكشي هاي سياسي و جنجال هياهو » مورد نظر رهبری مي باشد.

مواضع آقاي رفسنجاني در دفاع از فتنه گران در مواردي به قدري عريان بوده است كه وابستگان فتنه خود به آن اذعان مي كنند به عنوان نمونه غفوري از اعضاي حزب منحله مشاركت در «دويچه وله آلمان » مي گويد : تنها كسي كه در سطوح بالاي مديريتي كشور با جنبش سبز همراهي دارد ، آقاي هاشمي رفسنجاني است . آبان 88

ويا فخر السادات محتشمي همسر تاج زاده در بي بي سي فارسي مي گويد : دليل نوشتن نامه به آقاي هاشمي رفسنجاني اين است كه آقاي هاشمي تنها گوش شنوای نظام است و ما را همراهي مي كند. آبان 89

اين سخنان به دنبال ملاقات هاي خانواده آتشبياران فتنه 88 با ايشان بوده و پافشاري وي بر آزادي مجرمان فتنه كه ازمهمترين مطالبات 26 تير نيز بوده است خواسته يا ناخواسته به تكميل پازل دشمن كمك مي كند كه از استراتژي خود چنين پرده بر مي دارند:

راديو فردا : مارك كرك سناتور جمهوريخواه : ما بايد نام زندانيان سياسي ايران تكرار و آنان را به نام هايي آشنا در آمريكا تبديل كنيم ؛ همانگونه كه رونالد ريگان در دهه 89 ( ميلادي ) در قبال اتحاد شوروي عمل كرد. 28/9/89

پرسش ما اين است كه سياست مدار كاركشته اي چون آقاي رفسنجاني چرا اين حقايق را درك نمي كند ؟! كه حداقلي كه ما براي تحليل مي توانيم فرض كنيم اين است كه ايشان را گرفتار عواطف جناحي ببينيم و اين به جايي رسيده كه شبكه غيراخلاقي ماهواره اي « من وتو » نيز از نامزدي ايشان براي رياست خبرگان استقبال مي كند ومي گويد:

«نامزدي هاشمي رفسنجاني براي دست گيري مجدد رياست مجلس خبرگان رهبري را غير قابل ترديد مي دانيم . » 12/12/89

 

و« دويچه وله » آلمان نيز مي گويد :

« هاشمي مرد حماسه هاي پشت صحنه مي باشد به همين دليل در دست داشتن سكَان مجلس خبرگان به شدَت براي ايشان مهم است . »13/12 89

حال شما شخصيت پر حاشيه آقاي رفسنجاني را با شخصيت اخلاقي مرحوم آيت الله مشكيني مقايسه كنيد كه اين عالم مجاهد حتَي با گذشتن از عواطف پدري براي مصالح نظام و انقلاب اسلامي از چنان مقبوليت ومحبوبيتي برخوردار بودند كه وقتي كه در غروب 14 خرداد 68 از طلوع خورشيد انقلاب خبر دادند چنان اطمينان و آرامشي برقلب مصيبت زده مردم نشست كه جز اين نيز از رياست چنين مركز مهمي انتظار نمي رود حال آقاي رفسنجاني كه در پيش در آمد هر آشوبي خبر از « آتشفشان هاي خشم » مي دهد و با تقابل با انتخاب مردم با عكس العمل متقابل مواجه است مي تواند در آن لحظه حساس – كه خدا آنروز را نياورد - اطمينان بخش باشد ؟!                     

              اميد است كه خبرگان ملَت با مدَ نظر قرار دادن اين نكته منطقي توقع مردم را در اين بيش از يكسال حماسه    

              حضور برآورده كرده و شخصيتي موجه تر را در آن جايگاه قرار دهند و اگر آقاي رفسنجاني براي خدا و وظيفه

              قدم بر مي دارند حتماً احترام ايشان در روي صندلي ديگر نمايندگان محفوظ مي ماند بلكه منجر به ترميم

              محبوبيت ايشان نيز خواهد شد چون همانطور كه گذشت خدمت به انقلاب فقط مشروط به رياست در مناسب

              نظام نيست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
وای بر شما با این دل بیمارتان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ واى بر هر عيبجوى طعنه زننده‏اى!
وای بر هاشمی که در سخنان، مواضع و حتی در سایت خود از عیبجوئی و طعنه زدن به رئیس جمهور دست بر نمی دارد.
سزای او جز تحقق خواست اکثریت ملت و برکناری او از ریاست مجلس محترم و والای خبرگان رهبری نیست.
وای بر کوتاه فکران!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
اصلا مصلحت نیست که این آقا در پست های حساس کشور حضور داشته باشند.
پس فردا مهدی جون و فائز خانم که برای پناهندگی تشریف ببرن به انگلیس، تف سربالا می شه برای ایشون. پس به صلاحه که تشک ریاست و سیاست و ببوسن و تشریف ببرن قم و کنار برخی دوستان خدمت به طلاب بنمایند.
البته این نسخه بنده برای ایشون می باشد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
چه اعتماد به نفس کاذبی دارید فکر میکنید اکثریت ملت هستید!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
اکثریت در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری، انتخابات مجلس ششم، راهپیمائی های اخیر و ... نظر خود را نسبت به هاشمی و اطرافیانش عیان و آشکار نمودند و یک صدا به این جریان- بخوانید فتنه- نه گفتند.
رهبری هم تکلیف را یکسره کرده است و هاشمی هم تا بحال مواضع خود را در این ایام به نفع جریان فتنه پنهان ننموده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
اکثریت در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری، انتخابات مجلس ششم، راهپیمائی های اخیر و ... نظر خود را نسبت به هاشمی و اطرافیانش عیان و آشکار نمودند و یک صدا به این جریان- بخوانید فتنه- نه گفتند.
رهبری هم تکلیف را یکسره کرده است و هاشمی هم تا بحال مواضع خود را در این ایام به نفع جریان فتنه پنهان ننموده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
هاشمی سوپاپ اطمینان نظام هست،این مطلب بارها ثابت شده.
حالا چهار تا بچه دارن تعیین تکیف میکنن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
حالا که سوپاپتون در رفت.
کار شاه تمام است خمینی امام است .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
الله اکبر !
حالا باید رفت سراغ ریاستش بر مجمع تشخیص مصلحت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
إن شاءالله همزمان با سقوط طرابلس مجمع تشخيص را هم از وي بايد گرفت.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
به قول سعید قاسمی در جبهه جلوتر از ولایت در تاکتیک و استراتژی پشت سر ولایت.
رفقا یه وقت از آقا جلو نزنیم..!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
۰
۰
براي آقا بايد معبر باز كرد كسي كه ولي را براي زدن معبر هم جلودار بداند عافيت طلب است ولايتي بودن يعني فهميدن خواست رهبر با اشاره اش.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها