کد خبر: ۱۰۲۰۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۱     ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
يك فعال سياسي بحريني اعلام كرد كه دولت بحرين تلاش مي‌كند ميان تظاهرات‌كنندگان اختلافات مذهبي بيندازد.
به گزارش فارس، "حسين يوسف " سياستمدار و روزنامه نگار بحريني درگفت‌وگو با شبكه خبري العالم اعلام كرد: سقف درخواست‌هاي معترضان افزايش يافته است و مردم خواستار ايجاد نظام مشروطه و تشكيل دولت منتخب در كشور با حضور اقشار مختلف جامعه هستند. همچنين گروهها و جمعيت‌هاي سياسي مختلف درخواست‌هاي ديگري نيز دارند.

وي گفت: دولت درابتدا با روش تطميع با اعتراضات برخورد كرد، سپس روش سركوب، كشتار و خونريزي را به كار برد. اما به دنبال عدم دستيابي به نتيجه مطلوب در سركوب مردم، به اختلافات فرقه اي در كشور دامن مي زند.

وي افزود: تأكيد جنبش اعتراضي مردم بر وحدت ملي و پرهيز از فرقه گرايي باعث به خطر افتادن نظام و نقش بر آب شدن طرح‌هايش خواهد شد، به طوري كه همه گروه‌هاي مردم بحرين اعم از اهل سنت و شيعيان به طور يكسان دست در دست يكديگر در زنجيره انساني منطقه الفاتح و ميدان الؤلؤه مشاركت كردند و خواستار اصلاح قانون اساسي كشور شدند.

يوسف در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر وطن پرست بودن مخالفان و جديت و حرص آنها بر امنيت و پيشرفت اقتصادي و استراتژيك بحرين اظهار داشت: مخالفان بارها اعلام كرده اند خواستار برپايي نظامي مردمي و مدني در كشور هستند و به هيچ عنوان نمي خواهند به طور انحصاري قدرت را در اختيار بگيرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها