کد خبر: ۱۰۱۸۵۱
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۰۳ دی ۱۳۹۱
ذوق‌زدگي ضد انقلاب از مواضع مطهري/
مواضع آقاي علي مطهري در روزهاي اخير موجب شد تا اين موضوع به مذاق رسانه‌هاي اپوزيسيون و ضدانقلاب خوش آمده و دست به تعريف و تمجيد از وي بزنند.

به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، بر همين اساس، سايت BBC وابسته به خاندان سلطنتي عمه اليزابت، در مطلبي با عنوان «اصلاح‌طلبي جديد» به حمايت از مواضع آقاي مطهري پرداخت و نوشت:

«علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی و کنشگر همسو با محافظه‌کاران (اصول‌گرایان) ازجمله شخصیت‌های سیاسی اردوگاه مقابل سبزها بود که پس از انتخابات ۸۸ و متعاقب رویدادهای پس از آن، رویکردی متفاوت اتخاذ کرد.

او دیروز در جدیدترین اظهارنظرش درباره جان باختن ستار بهشتی، تاکید کرد که «محال است بهشتی به مرگ طبیعی فوت کرده باشد؛ خصوصا که وی جوانی با بنیه جسمی قوی بوده است.» مطهری «کمترین خواسته‌» از وزیر کشور را‌ «عذرخواهی وی و فرمانده نیروی انتظامی از خانواده ستار بهشتی،‌ مردم ایران و رهبر معظم انقلاب و مجازات بدون اغماض عاملان این حادثه و اجرای لوازم حکم قضایی از قبیل پرداخت دیه» عنوان کرد.

چند روز پیش‌تر نیز مطهری در نامه‌ای سرگشاده به [آيت‌الله‍] احمد جنتی، دبیرشورای نگهبان به این سخن وی که گفته بود «امکانی برای حضور مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آنها حتی نباید توهم این حضور مجدد را داشته باشند»، واکنش نشان داد.»

سايت BBC سپس از به وجود آمدن جريان جديدي به نام «اصلاح‌طلبان جديد» سخن گفت كه نماينده آن آقاي علي مطهري است:

«اگر اصلاح‌طلبی با قرائت دوم خردادی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، با مشکلات متعدد درگیر، و با موانع و مصائب جدی مواجه شده، به نظر می‌رسد بتوان از اصلاح‌طلبی جدیدی سخن گفت که نماینده‌ بارز آن، علی مطهری است.

اصلاح‌طلبان دوم خردادی، بوروکرات‌ها و شبه دموکرات‌هایی بودند که در حاکمیت سیاسی، دموکراتیزاسیون را تعقیب می‌کردند. کنش و رویکرد آنان، خوش‌آیند مرکز ثقل تمامیت‌خواه قدرت نبود. این‌چنین، به‌تدریج در وضع شبه‌اپوزیسیونی قرار گرفتند.»

اين سايت البته مواضع علي مطهري را در مورد سران فتنه حتي داغ‌تر از اصلاح‌طلبان و نيروهاي جنبش سبز بيان كرده و مي‌نويسد:

«در هنگامه‌ای که برخی منتسبان به اصلاح‌طلبی در مجلس یا در حاشیه‌ قدرت، سکوت پیشه کرده و ره عافیت می‌جویند؛ در زمانه‌ای که حتی برخی هم حزبی‌های دیروز مهدی کروبی، حاضر نیستند یادی از وی کنند و از وضع غیرقانونی تحمیل شده به دبیرکل اعتماد ملی انتقاد کنند؛ و در روزهایی که برخی مدعیان اصلاح‌طلبی به فکر شرکت در انتخابات و «گرم کردن انتخابات ۹۲» هستند، و نه به‌یاد میرحسین موسوی و دیگر زندانیان سبز؛ این مطهری است که از حقوق قانونی موسوی و کروبی دفاع می‌کند. او اصول‌گرایانه، اصلاح‌طلبی می‌کند و وضع موجود را از زاویه‌ یک معتقد به نظام و همراه حاکمیت، نقد می‌نماید.

در زمانه‌ای که بخش مهمی از اصلاح‌طلبان خارج از حاکمیت، به جنبش سبز و انتخابات آزاد و سالم می‌اندیشند و به تکوین نیروی اجتماعی برای عقب راندن اقتدارگرایی در ساخت قدرت نظر دارند؛ شاید بتوان از اصلاح‌طلبی جدیدی سخن گفت که علی مطهری از چهره‌های شاخص و ترازهای آن به‌شمار می‌آید؛ گو این‌که او هیچ‌گاه اصلاح‌طلب دوم خردادی یا سبز، نبوده است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۱
۰
۰
آقازاده , حرمت خون پدرت راحفظ کن . ممکن است مردم کم کم شما را از تبار فرزندان طلحه و زبیر بدانند .
پاسخ
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۱
۰
۰
نقطه ضعف بزرگ بی بی سی حمایت نکردن از 598 است چون با منطق 598 اگر کسی که 598 دوست نداشته باشد و بی بی سی حمایتش کند مطرود است فقط خواهشا تمجید مسیحیان و یهودیان از مولا یمان علی (ع) را با این منطق نسنجید .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها