کد خبر: ۱۰۱۴۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۱ دی ۱۳۹۱
میرتاج‌الدینی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران:
مشاور رییس جمهور با بیان اینکه برخی افراد که فتنه 88 را قبول ندارند می‌خواهند به سیاست برگردند، گفت: آنها حوادث سال88 را یک بحران سیاسی می‌نامند درحالی که رهبر انقلاب، آن را نتیجه عملکرد پانزده ساله دشمن ‌می دانند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به سیره و زندگی اهل‌بیت(ع) گفت: زندگی این عزیزان باید الگوی جامعه اسلامی باشد و ما باید در زندگی خود راه و روش آنها را به کار ببریم چراکه راه رسیدن به یک حیات طیبه و آرمان‌شهر، حفظ ارزش‌ها و معنویت در جامعه اسلامی و حرکت در مسیر زندگی اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم یک زندگی الگو و مناسب را داشته باشیم باید یک نمونه اعلا و برتر را برای خود قرار بدهیم و خداوند نیز در قرآن فرموده‌ است که پیشوایان متقیان و پرهیزکاران نباید انسان‌های منفی باشند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت ادامه داد: قرآن این شخصیت کامل و همه جانبه را پیامبر گرامی اسلام و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت قرار داده است.

حجت‌الاسلام میر‌تاج‌الدینی گفت: ما برای رسیدن به یک حیات طیبه به ایمان و رفتار شایسته نیازمندیم اگر انسان ایمان داشته باشد اما عمل صالح در زندگی نداشته باشد نمی‌تواند به آن نقطه مطلوب برسد.

وی افزود: عمل صالح است که انسان را جلو می‌برد و آثار حیات آن در زندگی انسان‌ها تأثیر می‌گذارد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با اشاره به ویژگی‌های یک حیات طیبه گفت: اولین نکته در این خصوص این است که این جامعه باید زیر نظر ولایت الهی باشد زیرا اگر یک جامعه در همه ابعاد پیشرفته باشد اما زیر نظر ولایت طاغوت باشد به حیات طیبه نمی‌رسد.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های جامعه که به سمت حیات طیبه حرکت می‌کند آرامش و بصیرت درونی است جامعه‌‌ای که با بصیرت و آرامش پیشرفت می‌کند در روشنایی و روحانیت حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی ادامه داد: مردم عزیز ما در فتنه سال 88 در کمال بصیرت رفتار کردند و رهبر عزیز ما نیز در آن سال جامعه را به بصیرت دعوت کردند که در نهایت روز نهم دی‌ماه تبدیل به تبلور اصلی بصیرت جامعه شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سیاسیون و کسانی که فتنه سال 88 را قبول ندارند قصد بازگشت به سیاست را دارند گفت: آنها در نهایت حوادث سال88 را یک بحران سیاسی می‌نامند در حالی که رهبر معظم انقلاب به این نکته اشاره کردند که سابقه فتنه سال 88 نتیجه عملکرد پانزده ساله دشمن است.

مشاور رئیس‌جمهوردر امور روحانیت ادامه داد: ما در جامعه، برخی مواقع شاهد برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی هستیم و برخی مطالب در سایت‌ها منتشر می‌شود که به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با اشاره به ضرورت حفظ اخلاق در عرصه انتخابات گفت: کشورهای غربی انتخابات دارند و ما نیز انتخابات داریم اما الگوی ما نباید کشورهای غربی باشند بلکه جامعه اسلامی براساس اخلاق اسلامی عمل می‌کند و برای رسیدن به قدرت همدیگر را تخریب نمی‌کنند.

وی افزود: در جامعه اسلامی همه با همدیگر با مهربانی برخورد می کنند و در مقابل دشمن با یکدیگر متحد هستند و این الگوی اخلاقی یک جامعه اسلامی است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با اشاره به پیشرفت‌های وسیع ایران در زمینه‌های مختلف گفت: امروز دولت و مسئولان با تمام قدرت تلاش می‌کنند تا مشکلات کشور را حل کنند و پیشرفت ایران نیز با سایر کشورها متفاوت است.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: در سایر کشورها همه از پیشرفت آنها حمایت می‌کنند در حالی که جمهوری اسلامی ایران امروز نیز به دلیل مواضع خود تحت فشار و تحریم قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تبعیت از ولایت تأکید کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر یک حیات طیبه و الهی قدم برداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها