کد خبر: ۱۰۱۴۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۰۷     ۳۰ آذر ۱۳۹۱
چندسالی است که از کانون حملات لفظی این دو مربی فاصله گرفته‌ایم و گویا درحال حاضر و پیش از آغاز دیدار دو تیم گهر و استقلال در جام حذفی در آتش‌بس و شاید هم آرامش قبل طوفان هستیم.
Mohammad Mayelikohan محمد مایلی کهن

به گزارش 598 به نقل از سایت گل-باردیگر قلعه‌نوئی و مایلی‌کهن را رودر روی یک‌دیگر خواهیم دید، اما این‌بار در ورزشگاهی کوچک به نام ورزشگاه تختی درود. از لیگ هشتم و تساوی استقلال و سایپا بود که درگیری‌های لفظی این دو مربی سرشناس فوتبال ایران که البته کارنامه‌ی کاملا متفاوتی را نیز دارند، آغاز شد و جبهه‌گیری این دو مربی و سردادن بیانیه‌هائی علیه یک‌دیگر به راه افتاد و جدا از جذابیت‌های حاشیه‌ای که شاید هیچ‌گاه نیز زیبا نبوده است، آبروی فوتبال را خاکستری کرد.

اگر کمی به گذشته بازگردیم از همان لیگ هشتم بود که قلعه‌نوئی به ناگاه پس از فحاشی و شعارهای هواداران آبی‌پوشان علیه حاجی‌مایلی به بدمن قصه‌ی ما تبدیل شد و پس از 9 سال حضور در سطح اول فوتبال ایران به ناگاه موفقیت‌های او از سوی حاجی‌مایلی زیر سوال رفت و طعم و بوی باندبازی و دیگر مسائل غیرفنی را گرفت.


اما حالا چندسالی است که از کانون حملات لفظی این دو مربی فاصله گرفته‌ایم و گویا درحال حاضر و پیش از آغاز دیدار دو تیم گهر و استقلال در چارچوب رقابت‌های جام حذفی در آتش‌بس و شاید هم آرامش قبل از طوفان به سر می‌بریم.

گرچه مایلی‌کهن در هفته‌ی چهاردهم پس از 525 روز باردیگر به لیگ برتر بازگشت و تیم گهر را رو در روی استقلال هدایت کرد اما به دلیل قرار نگرفتن بر روی نیمکت این تیم شاید آن‌چنان که شایسته‌ی دوئل او امیرخان بود، بازی حرارت نگرفت تا شاهد تاثیر دوئل این دو مربی بر روند بازی نباشیم.

اما در دیدار روز جمعه شاهد این تاثیر خواهیم بود، آن‌هم در شرایطی که گهر میزبان است. بدین ترتیب باید منتظر بمانیم تا ببینیم اتفاقات قبل و بعد این بازی می‌تواند گذشته را برای این دو مربی مرور کند و وادار به واکنش کند یا خیر. بنابراین همچنان باید بر سر دو راهی آتش‌بس یا آرامش قبل از طوفان منتظر ماند!

مروری آماری بر رویاروئی این دو مربی :

اولین تقابل مایلی و قلعه نويی در لیگ 82 بود با تیم های سایپا و استقلال در دور رفت که این بازی را استقلال قلعه نويی 3-2 برد. در دور برگشت اما مایلی کهن اخراج شده بود و روی نیمکت سایپا نبود.

فصل بعد مایلی کهن سرمربی پیکان شده بود و جدال او با قلعه نويی با برتری 2-1 استقلال همراه شد. برای دور برگشت باز هم خبری از مایلی نبود و او پیکان را ترک کرده بود.

سومین رویارویی این دو مربی همان بازی پرحاشیه نیم فصل دوم لیگ 87 بود که بازی سایپا و استقلال در نهایت 1-1 شد.

این دو مربی طی فصل های 88 و 89 چهار بار به عنوان سرمربی سایپا و سپاهان باهم روبرو شدند که سپاهان دو بار با نتایج 4-1 و 5-1 سایپا را برد و یک بازی نیز به تساوی 2-2 انجامید.

آخرین رویاروئی ژنرال و حاجی‌مایلی بر روی نیمکت به زمانی بازمی‌گردد که قلعه‌نوئی با سپاهان در لیگ دهم دومین قهرمانی متوالی خود را کسب کرده بود و در آخرین دیدار لیگ در کرج با تیم دوم خود به مصاف سایپا رفته بود و درنهایت با نتیجه 2-1 شکست را پذیرفت تا شاگردان مایلی‌کهن از سقوط بگریزند و خاطره‌ی فولاد برای مایلی این‌بار با سایپا تکرار نگردد.

در هفته‌ی چهاردهم فصل جاری نیز مایلی‌کهن که به تازگی هدایت گهر درود را عهده‌دار شده بود از روی سکو هدایت این تیم را مقابل استقلال برعهده داشت که در نهایت شاگردان قلعه‌نوئی با نتیجه‌ی 2-0 گهر را شکست دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها