کد خبر: ۱۰۱۳۶
زمان انتشار: ۱۷:۱۶     ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
سه نفر از تظاهر کنندگانی که روز گذشته در مراسم روز خشم یمن شرکت کرده بودند زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از رویترز، در همین حال نیروهای امنیتی یمن شلیک هوایی کرده و از گاز اشک آور برای متفرق کردن مردم معترض استفاده کردند.

بر اساس آنچه شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز اعلام کرده اند مردم معترض پس از آنکه در میدان اصلی شهر شیخ عثمان جمع شدند، توسط نیروهای امنیتی متفرق شدند.

علی عبدالله صالح پادشاه یمن نیز روز گذشته برنامه مخالفان برای کناره گیری وی در سال جاری را نپذیرفت.

اعتراض های مردمی یمن بنابه گفته خود مردم به دلیل نرخ روز افزون بیکاری و فساد در این کشور صورت گرفته است که پیش از این نیز اعلام شده بود که روز جمعه یعنی روز گذشته به عنوان روز خشم در این کشور نامگذاری شده و مردم برای نشان دادن اعتراض های خود وارد خیابان ها شدند.

بر اساس آنچه گزارش ها نشان می دهد روز گذشته حدود 100 هزار نفر از مردم یمن در بزرگترین اعتراض این کشور در طول چند هفته گذشته وارد خیابان های صنعا شدند.

 همچنین بر اساس آخرین گزارش ها، رهبر برجسته مذهبی یمن به صف تظاهرکنندگان مخالف رئیس جمهور این کشور پیوست.

 شیخ عبدالمجید الزندانی، چهره سرشناس دینی در یمن با بالاگرفتن تظاهرات مردمی بر علیه علی عبدالله صالح، رئیس جمهور این کشور به مردم ملحق شد.

 این در حالی است که رئیس جمهور یمن دوشنبه گذشته در تلاش بود با مذاکره با رهبران مذهبی یمن نظر آنها را برای تشکیل کابینه ائتلافی با دیگر احزاب یمنی جلب کند.

 لازم به ذکر است شیخ الزندانی به داشتن افکار افراطی شهرت دارد تا جایی که عده ای او را پدر معنوی گروه تروریستی القاعده می دانند.

 گفته می شود وی که در دهه 80 میلادی برای جنگ با شوروی به مبارزان افغان پیوسته بود، پیش از این از پیشنهاد دولت مرکزی یمن برای ائتلاف با مخالفان استقبال کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها