کد خبر: ۱۰۱۰۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۹ آذر ۱۳۹۱
نماینده مردم اردکان گفت: آیا هیئت رئیسه مجلس برای ارائه پاسخ آیت‌الله هاشمی به مطالبی که در مورد وی مطرح شد اقدامی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس محمد‌رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بنده دیروز در مجلس حضور نداشتم و امروز صبح هم از قبل از شروع جلسه دکمه تذکر و اخطار را فشار داده‌ام.

وی به اصل 39 قانون اساسی و ماده 78 آئین نامه داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: اصول 34، 35، 3 و 37 قانون اساسی با بیانی زیبا حقوق مسلم و انسانی همه افراد را در دادخواهی و رفع اجبار شخص به شهادت و اقرار و مسائل دیگر بیان کرده که این سند افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

تابش ادامه داد: بنابر اصل 67 قانون اساسی ما سوگند یاد کرده‌ایم که پایبند به قانون اساسی باشیم و هیئت رئیسه هم باید حداکثر توان خود را برای این منظور به کار گیرد.

این نماینده مجلس به نطق روز گذشته حمید رسایی به نماینده مردم تهران اشاره کرد و اظهار داشت: چنانچه در مذاکرات و سخنان نمایندگان مجلس مطلب توهین‌آمیز و یا هتک‌حرمتی به کسی صورت بگیرد آن فرد می‌تواند در دفاع از خود به صورت کتبی در مجلس پاسخش را ارائه دهد.

وی اضافه کرد: در هر صورت آیت‌الله هاشمی از نظر حقوقی در زمره معتمدین انقلاب و دلسوزان و فعالین 8 سال دفاع مقدس و جزء چهار شخصیت حقوقی برجسته کشور است.

تابش خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: آیا شما ترتیباتی اتخاذ می‌کنید که آیت‌الله هاشمی پاسخگوی مطالبی باشد که در مجلس مطرح شد.

به گزارش فارس محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تابش گفت: بنده اخطار شما را وارد نمی‌دانم؛ ماده 77 و 78 گفته که اگر توهینی به شخص شد آن شخص می‌تواند به هیئت رئیسه نامه بنویسد و ما هم موضوع را در هیئت رئیسه بررسی می‌کنیم و اگر واقعا توهینی شده باشد به آن موضوع ترتیب اثر می‌دهیم.

وی افزود: اما وقتی درخواستی از ما نشده ما نمی‌توانیم به دنبال مسئله برویم و اقدامی انجام دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها