کد خبر: ۱۰۰۹۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۴     ۲۸ آذر ۱۳۹۱
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت : ثبت نام عمره دانشگاهیان از 29 آذرماه آغاز می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی گفت: امسال در اعزام دانشگاهیان و شروع عملیات عمره تاخیر داشته‌ایم؛ در سال گذشته حدود 30 هزار نفر به عمره و بیش از 6 هزار نفر به عتبات اعزام شدند که اعزام دوره اول عتبات از شهریور تا پایان آبان ماه بود و مرحله دوم از ابتدای بهمن ماه آغاز خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: ثبت نام عمره دانشگاهیان از چهارشنبه 29 آذر تا 8 دی ماه از طریق سایت لبیک به نشانی www.labbayk.com آغاز می‌شود و مراسم قرعه کشی در 2 روز در سراسر کشور و زمان قرعه کشی 10 و 11 دی ماه و اعزام در فروردین ماه خواهد بود
 
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: اعزام کل عمره به نصف کاهش پیدا کرده و بنابراین سهمیه عمره دانشگاهیان هم کاهش خواهد یافت، در این مرحله 15 هزار سهمیه به دانشگاهیان تعلق گرفته که این تعداد نصف سال قبلاست و نیزاین سهمیه به پسران مجرد و متاهلین تعلق گرفته و سهمیه‌ای برای اساتید نداریم و دنبال این هستیم که سهمیه‌ای خاص برای انان بگیریم.
 
وی در خصوص قیمت عمره گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار قیمت‌ ثبت نام افزایش خواهد داشت و تاکنون قیمت نهایی اعلام نشده و منتظریم سازمان قیمت را اعلام کند تا بتوانیم از طریق سایت اعلام رسمی کنیم.
 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص برنامه‌های فرهنگی عمره گزاران دانشجو گفت: در سه مقطع قبل، حین و پس از سفر و با همکاری بعثه جلسات متنوعی را برای دانشگاهیان در مکه و مدینه طراحی کردیم، 7 مسابقه برای عمره‌گزاران سال جاری طراحی شده و امیدواریم دانشجویان از این مسابقات استقبال کنند، مسابقاتی از قبیل: سفرنامه نویسی، تلخیص کتاب، بهترین ایده فرهنگی برای اعزام، حفظ 50 آیه که در قالب جزوه ارائه شده و مسابقات مختلف که در سایت ویژه دانشگاهیان است همچنینستاد بعد از سفر 2 سال با دانشجویان در ارتباط است.
 
وی ادامه داد: دوره‌های زیارت ویژه در مکه و مدینه منوره و با همکاری بعثه برای دانشگاهیان برگزار می‌شود و تعداد کاروان‌های امسال حدود 140 کاروان خواهد بود.
 
فقیهی گفت: سال گذشته آموزش مجازی را شروع کردیم و امسال جدی‌تر آن را انجام می‌دهیم و دانشجویان هر هفته می‌توانند آن را دنبال کنند و در تلاشیم حداقل 900 نفر همزمان در کلاس‌های مجازی شرکت کنند همچنین آموزش‌های حضوری برای زائرین در نظر گرفته شده و در نظر داریم حداقل بیش از 2 برابر سال قبل باشد.
 
وی افزود: در زمینه تسهیلات وام عمره با بانک‌های مختلفی صحبت کردیم امیدواریم مقدار آن بیشتر از سالهای قبل باشد و همان طور که دانشجویان خارج از نوبت به عمره اعزام می‌شوند تسهیلات سفر هم به آسانی در اختیار آنها قرار بگیرد.
 
سال گذشته 600 هزار تومان از طریق بانک ملت و 400 هزار تومان از طریق صندوق رفاه در اختیار زائرین دانشجو قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها