کد خبر: ۱۰۰۹۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۱۰     ۲۸ آذر ۱۳۹۱
نبود برنامه‌ریزی جامع در فدراسیون فوتبال موجب شده است که تیم های درجه سوم آسیا در مقابل تیم فوتبال کشورمان قدعلم کنند.روند سقوط فوتبال کشور آنچنان سرعت گرفته که صدای اعتراض اهالی ورزش،مسوولان و مردم را بلند کرده است.

درصورتی می‌توانیم کشوررا به سمت توسعه  فوتبال در تمام سطوح نونهالان و نوجوانان وجوانان  وبزرگسالان  سوق دهیم که  برنامه‌ریزی  جامعی برای آن تعریف کنیم و این امر به این معنا است که افراد بر طبق تخصصی که دارند، باید مورد استفاده قرارگیرند. در این باره نمایندگان مجلس اظهار نظر کرده اند.


فرهنگ استعفا در ورزش کشور ما غریب است


عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه فرهنگ استعفا در ورزش فوتبال غریبه است، افزود :‌ آقای کفاشیان، با این همه ناکامی، دیگر وقت خداحافظی است.
سید رمضان شجاعی کیاسری، افزود: فدراسیون علی کفاشیان در چند وقت اخیر نتوانسته انتظارات کارشناسان و بسیاری از هواداران  فوتبال را که در سرما و گرما با حضورشان گرمی خاصی به ورزشگاه  می‌دهند برآورده کنند.
نماینده مردم ساری درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زیاده روی  در پرداختن به فوتبال از یک سو و درماندگی فوتبال در میادین مختلف آسیایی از سوی دیگر، طرفداران این ورزش را متعجب کرده است. آیا  ورزشی با این کیفیت ارزش این همه سرمایه گذاری را دارد؟
وی ادامه داد: نبض توسعه تیم ملی فوتبال، همیشه  منظم نمی‌زند، ازهمین رو نتایج تیم ملی در برخی از مواقع اهالی ورزش را غافلگیرمی‌کند.
شجاعی کیاسری افزود : امروزجامعه ما به ویژه جامعه ورزشی، نیازمند برنامه ریزی، استفاده از نظرات پیشکسوتان و  تعادل دربودجه ریزی است و عدم حمایت ازآنها و حوزه ورزش، خسارت های جبران ناپذیری برای جامعه و ورزش و جوانان در پی خواهد داشت.
نماینده مردم ساری تصریح کرد: ورزش های انفرادی درسالیان اخیر درخشش خیره کننده ای داشته است، ولی متاسفانه با توجه به نبود یک برنامه منسجم و بلند مدت نمی‌توانیم امیدوارباشیم که این روند ادامه داشته باشد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، یاد آورشد : اما واقعیت این است که بحران  فوتبال متأثر از ویژگی های بسیاراز جمله  رئیس فدراسیون فوتبال است  که امروزه در بسیاری از محافل ورزشی نقادی او بسیار شایع است
کفاشیان از فوتبال ایران خداحافظی کند


عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کفاشیان از فوتبال ایران خداحافظی کند، افزود:‌ وقتی ما پیشکسوتان ورزشی تحصیل کرده داریم، چرا باید مدیر غیر ورزشی بر راس فوتبال ایران مدیریت کند.
بهروز نعمتی ، افزود : فدراسیون علی کفاشیان سالهاست که ناکامی و شکست را تجربه می کند و در اکثر مواقع با مشکلات ریز و درشت زیادی مواجه بوده و نتوانسته است، انتظارات هواداران فوتبال را برآورده کند، اما در کمال تعجب و در میان بهت و حیرت همگان در بین برترین های قاره کهن قرار می گیرد. اتفاقی که به خودی خود جالب توجه، اما کاملاً تعجب برانگیز است.
نماینده مردم اسد آباد درمجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد : مدیریت  فوتبال در سطوح مختلف نیاز به  مدیریت اصولی،  کارشناسان فنی،  تجربیات ورزشی  و استفاده بهینه از نظرات پیشکسوتان ورزشی و  استعداد یابی دقیق دارد.
وی ادامه داد: اما واقعیت این است که بحران ورزشی متأثر از ویژگی های بسیاراز جمله  مدیر غیر ورزشی است  که امروزه در بسیاری از محافل ورزشی نقادی آن بسیار شایع است.
نماینده مرد م اسد آباد افزود: کارشناسان بر این باورند که مدیریت ورزشی  به عنوان یک موضوع  ورزشی و هنری دارای نیازهای روانشناسی ورزشی و تجربه گرایی است تا در پی آن یک مدیریت بتواند با تصمیمات درست و تحولات به موقع از عهده وظایف خود به خوبی برآید و سیستم ورزش  را از و ضعیت بحرانی خارج  و به وضعیت ایده آل برساند.
فدراسیون فوتبال ایران با شکست‌های متعدد خود در هفته‌های اخیر به شدت مورد انتقاد مردم و رسانه‌ها قرار دارد، کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتخاب این فدراسیون به عنوان برترین فدراسیون سال ۲۰۱۲ بهت و حیرت همگان را باعث شد. این دومین بار است که فدراسیون علی کفاشیان به این عنوان دست پیدا می‌کند

حضور دلالان در عرصه فوتبال، نشانه مدیریت ضعیف است

عضو کمیسیون فراکسیون روحانیون با بیان اینکه حضور دلالان در عرصه فوتبال، نشانه بی تدبیری مدیریت است ، افزود: دلالان تیشه به ریشه استعداهای ورزشکاران این مرزو بوم می زنند.
سید علی محمد بزرگواری، افزود: توسعه فوتبال به مهره چینی و ترکیب بهینه بخش‌های مختلف اعم ازتدارکات ،‌ سرپرستی و استفاده ازنظرات پیشکسوتان بستگی  دارد.
نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: به نظر من، مسولان فوتبال باید به این  نکته مهم توجه کافی داشته باشند که وضعیت فوتبال ما در شرایط فعلی بحرانی است و اگر مدیریت  فوتبال قرار است در قالب گذشته حرکت کند و راه موجود را در پیش بگیرد،قطعا روز به روز وضعیت فوتبال وخیم تر هم می‌شود.
وی، تصریح کرد:  بهره گیری از نخبگان تحصیل کرده ورزش ، نه تنها کیفیت لیگ‌های باشگاهی  کشور را افزایش می دهد ، بلکه به نحو کارآمد درعرصه جهانی،  فوتبال ما حرفه‌ای می کند.
بزرگواری افزود: امروزه ورزش در زندگی مردم دنیا یک رکن اجتناب ناپذیر است و به همین علت طرفداران ورزش به ویژه رشته فوتبال از مسولان کشورشان انتظار دارند در میادین جهانی از تیم های ملی به نحو شایسته  حمایت کنند.
نماینده کهگیلویه تصریح کرد:  ضعف مدیریتی  و نظارت پایین، سبب رواج دلالی در فوتبال می‌شود که اگر نظارت بیشتر شود، وجود دلال نیز کمتر خواهد شد.
عضو کمیسیون فراکسیون روحانیون با بیان اینکه حضور دلالان درعرصه فوتبال،  نشانه بی تدبیری  مدیریت است، افزود: دلالان  تیشه به  ریشه استعداهای ورزشکاران این مرزو بوم می‌زنند.

منبع: خانه ملت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها