به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «تهران سما»، محسن هاشمي در نامهاي به
محمدباقر قاليباف شهردار تهران، استعفاي خود را از سمت مديرعاملي مترو
تهران اعلام كرد .
دربخشي از نامه استعفاي محسن هاشمي خطاب به شهردار تهران آمده است:
عطف به استعفاهاي مكرر گذشته و پيرو مصوبه اخير در مورد ابقاي اين جانب
براي يك دوره جديد، ضمن قدرداني از عنايات و اطمينان مجدد آن بزرگواران،
همان گونه كه مستحضر هستند، 17 سالي است كه به عنوان عضو، رئيس هيئت مديره
و مديرعامل شركت مترو تهران انجام وظيفه ميكنم.
خوشبختانه با حمايت اعضاي مجمع، هيئت مديره و همكاري و تلاش كارگران،
كاركنان، مشاوران، پيمانكاران و صنعتگران موفق به راهاندازي حدود 125
كيلومتر از خطوط مترو در 4 خط با 75 ايستگاه شدهايم. اخيرا هم انجام 3
ميليارد سفر با حدود 800 واگن در شهر تهران را جشن گرفتيم. در طول اين سال
ها هم سيستم حمل و نقل ريلي تهران توانست كارايي خود را نشان داده و مورد
استقبال همشهريان قرار گيرد.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: هم اكنون نيز 15 كيلومتر از تونل
و ايستگاه هاي مترو آماده ريل گذاري و نصب تجهيزات بوده و در صورت حمايت،
راهاندازي حدود 15 كيلومتر مترو در سال به راحتي امكانپذير خواهد بود و
سرعت ساخت تونل با 4 دستگاه حفار اتوماتيك به بيش از 20 كيلومتر در سال
خواهد رسيد.
در ادامه اين نامه آمده است: متاسفانه علي رغم حمايت مجلس شوراي
اسلامي، شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران براي تامين نقدينگي از طرق
مختلف از جمله بودجه سالانه، فاينانس بينالمللي، حساب ذخيره ارزي و اوراق
مشاركت، به دلايل مختلف از جمله تحريم خارجي و مشكلات داخلي امكان استفاده
از اعتبارات قانوني فراهم نميشود و با وجود درآمد ارزي در سال هاي اخير،
برنامه هاي مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همكاري دولت دچار تاخير در
تجهيز ميشود .
وي در اين نامه با اشاره به مشكلات نقدينگي براي خدمت رساني به مردم
آورده است: متاسفانه هم اكنون به دليل كمبود و تجهيز ناقص واگن از نصف
ظرفيت خطوط استفاده ميشود، اين در حالي است كه واگنها و تجهيزات آن در
گمرك در حال خاك خوردن هستند.
در اين نامه تاكيد شده است: اكنون مردمي كه خدمت رساني عزت مدارانه
به آن ها آرزوي نظام اسلامي و بالاترين عبادت براي مسئولان است و زنان،
كودكان و سالخوردگان كه از آلودگي هوا و ترافيك به ايستگاه هاي مترو پناه
آوردهاند از فشار و ازدحام كه ناشي از كم لطفي مسئولان دولتي در تامين
خواستههاي قانوني مترو است، رنج ميبرند و تمام پيگيري ها از وزارت كشور،
ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت، شوراي اسلامي شهر، مجلس و دولت به
نتيجه مناسبي كه در شان پروژه حياتي چون مترو باشد نرسيده است.( گزارش
دقيق تر مشكلات و پيگيري ها به پيوست اين نامه تقديم مي شود)
هاشمي در اين نامه با عرض پوزش با بيان اينكه قطعاً قبول مسئوليت مجدد
در اين وضعيت به نفع توسعه و بهره برداري از خطوط مترو نخواهد بود و با
اشاره به اينكه برخي مشكلات به وجود آمده و عدم حمايت ها از مترو ممكن است
به دليل حضور وي در مديريت اين شركت باشد آورده است: براي اين كه بيشتر از
اين مردم ، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگيرند، علي رغم اعتقاد به
خدمت و اعتماد به توان جنابعالي و همكارانم خواهشمند است موافقت فرماييد
فرد ديگري كه امكان ايجاد هماهنگي بيشتر خواهد داشت در راس مديريت اين
شركت قرار گيرد . بديهي است اينجانب از ادامه هرگونه همكاري با شهرداري و
شركت مترو دريغ نخواهم كرد.
شهردار تهران با استعفاي هاشمي موافقت كرده است.