کد خبر: ۱۰۰۸۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۸ آذر ۱۳۹۱
رئیس کمیته ملی المپیک ایران گفت: در یک جلسه من به آقای عباسی گفتم در وهله اول خودتان اخبار را به بیرون انتقال می‌دهید.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، درگیری و اختلاف نظر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اتفاق امروز و دیروز نیست. این دو مدت‌هاست بر سر مسائل مختلف با هم اختلاف نظر دارند که این روزها به دلیل اصلاح اساسنامه‌ فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک بیشتر احساس می‌شود.

همچنین به نظر می‌رسد خروجی کار چندان مثبت نبوده و خبری از پیشرفت در اصلاح اساسنامه به صورت کاربردی نیست، اگرچه این صحبت وجود دارد که این اصلاحات انجام می‌شود. در همین راستا شاید شنیدن صحبت‌های محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک بخشی از این ابهامات را برطرف کند.

گفت‌وگوی فارس را با رئیس کمیته ملی المپیک پیرامون مسائل این روزهای ورزش و همچنین اختلاف وزارت ورزش در زیر می‌خوانیم:

فارس: این روزها مشکلات زیادی از جمله تعلیق چند فدراسیون در ورزش مطرح شده است، بحث اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها به کجا کشید؟

در ارتباط با مسائل بین‌المللی مشکلاتی وجود دارد. یکی از آنها در ارتباط با کمیته ملی المپیک است. کمیته از 2 سال پیش تغییرات اساسنامه‌اش را آغاز کرده است. این اصلاح در راستای نشست IOC است که 3 سال پیش برگزار شد و طی آن آخرین تغییرات در منشور المپیک و مفاد اساسنامه را تأیید کردند تا ما نیز اعمال کنیم. از همان زمان اصلاح اساسنامه کمیته آغاز شد، اما اصلاح اساسنامه کمیته هیچ ارتباطی به فدراسیون‌ها و مشکلاتی که یک سال با آن مواجه هستند ندارد.

تغییرات عادی است که احتمال دارد با توجه به شرایط کشورها و تغییراتی که IOC احساس می‌کند باید صورت گیرد و پس از تصویب در مجمع عمومی به همه NOC ها و کمیته‌های ملی المپیک سراسر جهان ابلاغ می‌شود.

فارس: این اصلاحات تا چه مرحله‌ای پیش رفته است؟

در جلسه قبلی اعضای هیئت اجرایی 50 درصد اصلاح اساسنامه را مطالعه کردیم و شاید در این هفته یا هفته آینده سایر موارد را نیز مورد بحث قرار دهیم. تغییرات ما اساسی نیست و بیشتر در ارتباط با اعضای مجمع است.

بعد از تغییرات یک مجمع عمومی برگزار می‌شود تا اساسنامه به IOC ارسال شود و به تصویب نهایی برسد. همچنین از این اساسنامه برای وزارت ورزش نیز ارسال خواهیم کرد تا نقطه‌نظراتی که دارند را اعمال کنیم.

فارس: IOC برای ارسال اساسنامه زمان مشخص کرده است؟

ممکن است زمانی مشخص شده باشد اما اگر در مجموع به این نکته برسند که کار در حال انجام شدن است برای برنامه زمان‌بندی دقیق پافشاری نمی‌کنند.

فارس: چه زمانی برای ما مشخص کرده‌اند؟

فکر می‌کنم اواخر ژانویه باید اساسنامه را برای IOC ارسال کنیم. اما باز هم تکرار می‌کنم که بحث مطرح شده از سوی نهادهای بین‌المللی ورزش اساسنامه کمیته ملی المپیک نیست، بلکه آنها روی اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها تاکید دارند.

حدود 8 سال پیش هنگامی که اساسنامه را برای تصویب به دولت می‌برند تا جابه‌جایی روسای فدراسیون‌ها بر اساس دستور رئیس سازمان انجام شود این تغییرات به تأیید کمیته بین‌المللی المپیک، فدراسیون‌ها و مجامع جهانی نرسیده بود، اما چون اعتراضی هم نبود کار انجام می‌شد تا اینکه سال گذشته به هر دلیلی فدراسیون‌های جهانی و IOC روی این مسئله حساس شدند و از فدراسیون‌ها خواستند تا اساسنامه خودشان را با قوانین روز تطبیق دهند.

اختلاف نظری بین وزارت ورزش ایران و دیدگاه‌های مجامع ورزشی جهان وجود دارد. در مجامع ورزشی جهانی دیدگاه بر این است که انتخابات در فدراسیون‌ها به هر شکل باید توسط مجمع عمومی تشکیل شود و کمیته ملی المپیک، دولت و حتی مراجع قضایی نباید در انتخابات دخالت داشته باشند و افراد را برکنار یا منصوب کنند، اما در ایران با توجه به اینکه بودجه فدراسیون‌ها و اعتبارات مورد نیاز آنها توسط دولت تامین می‌شود یک باور وجود دارد و آن این است که اگر قرار است دولت هزینه‌های فدراسیون‌ها را بدهد پس می‌تواند اعمال نظر کند.

این دو موضوع مقابل یکدیگر است و در نهایت منجر به این شد که با توجه به تغییرات در فدراسیون‌ها و آگاه شدن فدراسیون‌های جهانی، از ما خواستند تا اساسنامه فدراسیون‌ها اصلاح شود.

فارس: به نظر می‌رسید وزیر ورزش با اصلاحات موافق نبود؟

در ابتدا وزیر ورزش با این مسئله موافق نبود و به دنبال این بود تا با همین اساسنامه کار را انجام دهد. قبل از المپیک لندن نگران بودیم که مبادا از حضور در این رقابت‌ها منع شویم که با رایزنی‌های صورت گرفته مشکلی پیش نیامد. در همان روز اول از ما خواستند با وزیر و نمایندگان جهانی فدراسیون‌ها و IOC نشستی داشته باشیم تا در رابطه با مسائل پیش آمده صحبت کنیم. متاسفانه در آن جلسه وزیر نتوانست حضور پیدا کند و این مسئله دلخوری نمایندگان جهانی را در پی داشت. وزیر به دلیل ترافیک شدید در لندن نتوانست به جلسه برسد. بعد از آن هم افشار‌زاده هماهنگ کرد تا وزیر در یک نشست در مسکو حضور یافته و رضایت مسئولان IOC را جلب کند.

در نهایت در نشستی که در ماکائو داشتیم جلسه‌ای با حضور عباسی و مسئولان IOC برگزار کردیم که بحث‌های زیادی مطرح شد. عباسی دلایل خودش را مبنی بر اینکه دولت باید در انتخابات صاحب‌نظر باشد مطرح کرد. در پایان نتیجه این بود که قطعا باید اساسنامه‌ها اصلاح شود و قبل از اصلاح اساسنامه نباید انتخاباتی برگزار شود.

حتی در این جلسه عباسی اعلام کرد از مدت تصدی مجموعه مدیریتی کمیته ملی المپیک یکی دو ماهی گذشته است که شیخ احمد به عنوان نماینده کمیته بین‌المللی المپیک گفت مهم نیست 2 ماه از آن بگذرد یا 5 سال. باید طبق قانون گروهی که هستند کارشان را ادامه دهند و ادامه کار قانونی است تا زمانی که اساسنامه اصلاح شده و انتخابات جدید برگزار شود.

بحث دیگری هم در این نشست مطرح شد و آن این است که روسای برکنار شده باید به کار خود بازگردند. یک بندی هم اضافه کردند و آن اینکه یک گروه کارشناسی به ایران بیایند و در اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات کمیته نظارت مستقیم داشته باشند که عباسی و ما مخالف بودیم چرا که توانایی انجام کارهای خودمان را داریم و نیازی به اعزام گروه نداریم.

 

فارس: این بحث مطرح شده است که برای اصلاح اساسنامه باید ناظری بین‌المللی برای انتخابات حضور داشته باشد؟

ما با آن موافق نیستیم و مطمئنا با اصلاح برخی موارد مورد بحث می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم. اگر مقررات جهانی را اجرا نکنیم شاید نمایندگان جهانی اصرار داشته باشند که ناظری را برای ما بفرستند. اگر به انسجام داخلی برسیم احتمالاً بتوانیم این مسئله را عنوان کنیم که شخصی در ایران حضور نداشته باشد.

فارس: آیا روسای برکنار شده طبق صحبت‌های صورت گرفته بازمی‌گردند؟

این به نظر وزیر بستگی دارد. آنها خواسته‌هایشان را مطرح کردند. وزیر ورزش حدود 2 هفته‌ پیش نامه‌ای به فدراسیون‌ها ارسال کرد که آنها اساسنامه‌هایشان را اصلاح کنند که باید پس از اصلاح به تأیید کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های جهانی برسد. پس از آن است که می‌توانیم انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کنیم.

فارس: خروجی جلسه ماکائو این بود که به ورزش ایران انتقاد شده و حتی بی‌احترامی هم صورت گرفته است.

به هیچ عنوان بی‌احترامی و بحث‌هایی اینگونه در کار نبود. صحبت‌های زیادی شد اما مسئولان آسیایی و جهانی با تشکر از کارهایی که دولت ایران برای حمایت از ورزش انجام داده گفتند نهادهای جهانی مقرراتی دارند که باید رعایت شود. درست است که دولت‌ها کمک می‌کنند اما نباید دخالتی صورت بگیرد. یکی از اصول منشور المپیک استقلال کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌هاست.

فارس: شنیده‌ایم شیخ احمد در جلسه ماکائو گفته است مگر کشورهای دیگر استقلال دارند، شما اطلاعات را از درون به مجامع بین‌المللی می‌دهید؟

چه اطلاعاتی؟ من این بحث را با وزیر هم مطرح کردم و گفتم خواسته یا ناخواسته شما خودتان اطلاعات را می‌دهید. این موضوع و اصلاع‌رسانی در مورد آن یک پروسه دارد. وقتی رئیس یک فدراسیون تغییر می‌کند و حکم آن زده می‌شود در سایت وزارت ورزش قرار می‌گیرد؛ بالطبع سایت فدراسیون مربوطه نیز این موضوع را در سایت چند زبانه خود پوشش می‌دهد.

یک رونوشت حکم مذکور به کمیته ملی المپیک ارسال می‌شود و یک رونوشت نیز به فدراسیون مربوطه. در نهایت نیز رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و صدا و سیما و در کل تمام رسانه‌های داخلی و بین‌المللی این مسئله را به واسطه اهمیت آن پوشش می‌دهند.

نکته مهم این است که مسئول جدیدی که به فدراسیون می‌آید نیز وظیفه دارد این تغییرات را به فدراسیون جهانی مربوطه اطلاع دهد و خود را معرفی کند.

خوب این همه دریچه برای درز اخبار اینگونه تغییر و تحولات وجود دارد ضمن اینکه شک نداشته باشید نهادهای بین‌المللی ورزش به واسطه ذات کار خود اخبار تمام زیر مجموعه‌های خود را به دقت رصد می‌کنند. حال اشخاصی که این حرف‌ها را می‌زنند یا اطلاعات درستی از ورزش و سیستم تغییر و تحولات در آن ندارند یا می‌خواهند موضوع را به گونه‌ای جلوه دهند تا از حالت عادی به سیاسی تبدیل شده و مشکل خودشان را حل کنند. همچنین یک فدراسیون فقط رئیس ندارد که با مجامع جهانی در ارتباط است بلکه مربیان، بازیکنان و افرادی که کرسی دارند این ارتباط را با نهادهای جهانی برقرار کرده‌اند. همچنین در سیستم فدراسیون جهانی فردی که خودش را در فدراسیون ما به عنوان مسئول جدید معرفی می‌کند در سابقه فدراسیون جهانی ثبت می‌شود. بنابراین اگر شخصی به عنوان مثال در سال 2010 به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده و در سال 2012 برکنار شده این سوال پیش می‌آید چه اتفاقی افتاده که مدت 4 ساله، ‌2 سال شده است؟ بنابراین از رئیس جدید و قبلی در این خصوص سوال می‌کنند. بنابراین اطلاع‌رسانی مستقیم توسط وزارت، فدراسیون‌ها و رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

فارس: فدراسیون کشتی اساسنامه‌اش را به شما ارسال کرده است؟

هنوز به دست من نرسیده است. طبق مقررات باید اساسنامه‌ها به کمیته ملی المپیک بیاید و به تصویب برسد. تاکنون اساسنامه‌ای برای ما نیامده است. فدراسیون‌های جهانی و IOC از ما استعلام می‌گیرند که آیا شما این اساسنامه را قبول دارید یا خیر. اگر اساسنامه‌ای به ما نرسد اعلام می‌کنیم که چنین چیزی به ما نرسیده است و ما نظری نداریم. اگر اساسنامه‌ها ارسال نشود زمان زیادی می‌گذرد و وقت گرفته می‌شود. اگر این اساسنامه به ما نرسد متاسفانه این کار داخلی به دست خارجی فرستاده می‌شود.

فارس: مسئله‌ای که وجود دارد و همه پیگیر آن شدند جلسه مشترک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. به نظر می‌رسد این جلسات نامنظم برگزار شده، آیا تشکیل این جلسات نتیجه‌ای دارد؟

چند جلسه برگزار کردیم و نتایج خوبی گرفتیم؛ کم یا زیاد این کار در حال انجام شدن است، اما آن طور که باید وقت کامل برای اصلاح اساسنامه گذاشته نشده است. اساسنامه فدراسیون‌ها همه یک شکل است و باید بعضی از بندها اصلاح شود. بنابراین اگر یکی از آنها را اصلاح کنیم می‌توانیم برای همه فدراسیون‌ها آن را لحاظ کنیم. می‌توانستیم سریع‌تر از این اصلاحات را انجام دهیم،‌ اما متأسفانه بسیار کند انجام می‌شود.

فارس: با توجه به شرایط ویژه ورزش ایران و کند انجام شدن اصلاحات اساسنامه به نظر می‌رسد همچنان اختلاف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پابرجاست.

نه برای شما توضیح دادم که در نشست ماکائو برای وزیر ورزش مشخص شد ما باید این اصلاحات را داشته باشیم، حتی هند به دلیل دخالت دولت تعلیق شد. کویت نیز با وجود شیخ احمد که ریاست کمیته ملی المپیک این کشور و شورای المپیک آسیا را بر عهده دارد اما باز هم با توجه به دخالت دولت تعلیق شد. فارغ از درست بودن یا نبودن این دیدگاهی که IOC دارد، امروز کشورها در یک نهاد بین‌المللی به نام IOC عضو شده‌اند که باید مقررات آن را انجام دهند. امیدوار هستیم پیش از پایان سال هم اساسنامه‌ها اصلاح شود و هم انتخابات کمیته را برگزار کنیم.

 

فارس: با عدم حضور نمایندگان کمیته ملی المپیک در انتخابات چند فدراسیون این شایعه ایجاد شده بود که نمایندگان کمیته توجهی به منافع داخلی نداشته و در جهت IOC فعالیت می‌کنند.

ما علاوه بر اینکه نهاد داخلی هستیم یک نهاد جهانی هم به شما می‌رویم. ما با وزارت ورزش متفاوت هستیم. نهادی هستیم که از یک طرف باید با نهاد جهانی کار کنیم از طرفی دیگر با مقررات داخلی. نفس کار ما ارتباطات جهانی است. همه مکاتبات ما با سازمان‌های بین‌المللی است. بنابراین وقتی IOC ما را از انتخابات منع می‌کند، اگر ورود کنیم این خطر وجود دارد که کمیته ملی المپیک ایران تعلیق شود. ما مخالفتی با انتخابات نکردیم. می‌توانستیم نامه بزنیم که انتخابات نباید برگزار شود اما این کار را نکردیم و به حضور پیدا نکردن بسنده کردیم.

فارس: پس از المپیک همه کشورها برای المپیک 2016 برنامه‌ریزی کردند، با شرایط حاکم در ورزش فکر می‌کنید بتوانیم در برزیل نتیجه بگیریم.

روند موجود که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود ما هم است، نه تنها در برزیل بلکه در مسابقات آسیایی کره هم تأثیر می‌گذارد، اکنون اواخر سال 2012 است و در ماه هفت و هشت سال 2014 مسابقات آسیایی آغاز می‌شود، یعنی حدود 20 ماه آینده. اما حالا در ورزش ما چه اتفاقی می‌افتد؟ انتخابات کمیته ملی المپیک هنوز برگزار نشده است، فدراسیون‌های ما از نظر قوانین و مقررات مشکل دارند و وضعیتشان نامشخص است و بحث سوم نیز منابع مالی است. اینها را کنار بگذاریم؛ این مسائل در چند ماه آینده حل می‌شوند. اتفاق دیگری که رخ می‌دهد و به ورزش ما آسیب می‌زند، انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ماه سال آینده است.

رئیس‌جمهور، وزیر ورزش جدیدی را انتخاب می‌کند، او هم تا زمانیکه بیاید مدتی زمان می‌برد، بنابراین تا آواخر سال طول می‌کشد تا وزیر معاونان، مدیران کل ستادی، مدیران استان‌ها را جابه‌جا کرده و با مسائل ورزش آشنا شود و بعد هم جابه‌جایی‌های فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک که متأسفانه رسم شده صورت می‌گیرد. این یعنی تا آخر سال آینده درگیر این مسائل هستیم. بنابراین هشت، نه ماه بیشتر وقت برای بازی‌های آسیایی باقی نمی‌ماند که اگر فضای سیاسی ورزش و داخلی همینی که اکنون هست باشد، معنی‌اش این است که ما آسیب‌های زیادی را در «اینچئون» خواهیم خورد. ما آن موقع حتی برای حفظ جایگاه چهارمی خودمان هم باید نگران باشیم. توصیه من این است که آرامش خودمان را حفظ کنیم و از موضع‌ برخورد و پاسخگویی استفاده نکنیم. خطر تعلیق واقعاً برای ما وجود دارد و اگر خیلی زود در خصوص آن تدبیری مناسب و ویژه صورت نپذیرد باعث تضعیف ورزش در مسابقات آسیایی خواهد شد.

فارس: وضعیت ورزشکاران هم مطلوب نیست، مسائلی از جمله در کشتی و رفتن بنا و وزنه‌برداری، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

اینها مسائل پایین‌دستی ورزش است که اگر مسائل بالادستی حل شود این مشکلات هم حل می‌شود. نگرانی من از این چیزهایی که گفتید نیست. ورزشکاران و مربیان ما عاشق و دلداده ایران هستند و علاقه خاصی به کشور دارند. ممکن است بر اثر بعضی بی‌تفاوتی‌ها و بی‌توجهی‌ها کمی دلسرد و دلزده شوند اما اگر به آنها لطف و محبت کنیم و امکاناتی را که نیاز دارند فراهم آوریم و در نهایت احساس کنند که هستند، خودشان را می‌رسانند. مگر اینکه این زمان خیلی طولانی شود. من بیشتر نگران مسائل بالادست ورزش هستم.

فارس: با توجه به مطرح شدن موضوع خودکفا شدن فدراسیون‌ها فکر می‌کنید شرایط خودکفا شدن اکنون عملی است؟

به نظرم عملیاتی نیست. ممکن است فدراسیون‌ها بتوانند درصدی از نیازهای خود را برآورده کنند اما برای نتیجه‌گیری در این موضوع به برنامه چند ساله نیاز دارند. نمی‌توانیم همین حالا ابلاغ کنیم آقایان رئیس فدراسیون خودتان را خودکفا کنید. این مسئله به حضور بخش خصوصی نیاز دارد. بنابراین اول باید شرایط خودکفا شدن ایجاد شود تا بعد خودکفا شویم. مثلاً فدراسیون کشتی باید چه کار کند خودکفا شود، نمی‌تواند که خرید و فروش کند یا فروشگاه بزند. از سوی دیگر خودکفا شدن به معنی این نیست که دیگر دولت نباید کمکی انجام دهد، در همه جای دنیا دولت کمک‌های ویژه‌ای به ورزش می‌کند.

فارس: صحبت‌های شما با بهمنی به کجا کشیده شد؟ و خریداری ارز به چه صورت است؟

آخرین صحبتی که داشتیم تصمیم بر این شد که از ارز 2هزار و 500تومانی استفاده کنیم.

فارس: کریم صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان پس از آزاد شدن از زندان درباره دلایل بازداشتش گفته است، شما پیش از این دستور کتبی داده‌اید که ساخت و سازها را انجام دهند و اکنون به او خرده گرفته‌اند که چرا این کار را انجام داده است؟

در دوران من ساخت و ساز زیادی انجام شد و موجودی ورزش کشور بیش از دو برابر شد و متأسفانه چندین پروژه وجود دارد که از زمانی که من شروع کرده‌ام بدون تکمیل شدن نیمه‌کاره رها شده است. یکی از این پروژه‌ها مربوط به تیراندازی بود. اگر قرار است در این رشته در بخش مردان و زنان با تمام ظرفیت شرکت کنیم و مدال‌آور باشیم جا می‌خواهیم.

در این خصوص نیز خود من از صفایی خواستم در زمینی که خود من در مجموعه ورزشی آزادی به او دادم زیباترین مجموعه ورزشی تیراندازی با کمان آسیا را برای کشور عزیز ایران اسلامی و این رشته مدال‌آور و دینی بسازد. اینکه آقای صفایی چگونه خرج کرده یا بعد از من خرج کرده نمی‌دانم. آنچه که در دوره من بوده و کار شده یک مجموعه‌ای است که به آن افتخار می‌کنیم. یکی از رویکردهای من برای توسعه ورزش کشور زیرساخت‌ها بود. مهم‌ترین کار ما در ورزش کشور توسعه زیرساخت‌هاست تا ورزشکاران ایرانی جایی برای فعالیت داشته باشند، ما هنوز در قایقرانی پیست دو کیلومتر نداریم در حالیکه می‌توانیم در این رشته چندین مدال طلا در آسیا و جهان داشته باشیم.

صفایی زحمت زیادی کشیده و یک مجموعه خوبی ساخته است. اما اینکه باید در چارچوب بودجه باشد، شاید کمی بیشتر از آن خرج کرده است و جلوتر از برنامه حرکت کرده، اینها مسائل جنبی کار است.

فارس: انتقاد دیگری هم به شما مطرح است، اینکه شما چندین رئیس فدراسیون را برکنار کردید اما حالا که عباسی این کار را کرده است، سروصدای زیادی ایجاد شده است.

این هم یک هنر است، من با رؤسای فدراسیون‌ها تعامل می‌کردم و از آنها می‌خواستم پس از چند سالی که در فدراسیون حضور داشته‌اند اکنون جایشان را به فرد دیگری بدهند. آنها هم این خواهش مرا اجابت می‌کردند و یا استعفا می‌کردند. هنر مدیریت هم یکی از هنرهاست.

 

فارس: مردم و اهالی ورزش از شرایط کنونی ورزش نگران هستند، آیا شما به آینده ورزش خوشبین هستید؟

پستی و بلندی‌های زیادی وجود دارد که امیدوارم از آن عبور کنیم. عباسی در ورزش فرد خوش‌نیتی است، اگر زمانی هم او حرفی زده که درست نبوده شاید اطلاعات غلطی به او رسیده باشد. اما در جلساتی که با او داشته‌ام، دیده‌ام که هر زمانی وی توجیه شده و حرف درستی در میان بوده، به آن عمل کرده است. با توجه به این خوش‌قلبی و خوش‌نیتی خدا هم کمک می‌کند تا کارها خوب پیش برود. اکنون هم تعامل کمیته و وزارت نزدیک است،‌ البته اصلاح اساسنامه زمان‌بر است.

بعضی‌ها در این بین هم شیطنت‌هایی می‌کنند و از قول افراد مختلف صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که صادقانه و درست نیست.

من به دوستان اعلام کرده‌ام اگر کسی علاقه‌مند باشد که به کمیته ملی المپیک بیاید من شخصاً به او کمک می‌کنم و یک گوشه دیگر کار را می‌گیرم. تفکرم این نیست که به هر دلیلی ایستادگی کنم و در کمیته بمانم.

من شخص جهادگری هستم که سال‌ها در جنگ حضور داشته‌ام. منافع ملی کشور برایم پربهاترین چیزهایی است که دارم. صلاح می‌بینیم قوانین ورزش کشور اصلاح شده و با قوانین بین‌المللی تطبیق داده شود تا این مشکل برای همیشه حل شود. معنی اصلاح اساسنامه هم این نیست که وزیر ورزش نتواند در مجموعه ورزش و تحت مدیریتش اعمال نظر کند. مجمع با وزیر همراه است و تأیید شده مجلس و رئیس‌جمهور است. بنابراین با توجه به اینکه ما یک نهاد مستقل هستیم اما خودمان را جزو وزارت ورزش می‌دانیم.

فارس:‌ برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندید می‌شوید؟

هنوز تصمیم نگرفته‌ام، فکر می‌کنم اگر انتخاباتی هم می‌خواهد برگزار شود باید جوانمردانه و با اخلاق باشد. روزی که انتخابات برگزار شد، بازنده‌ها به سمت برنده‌ها بروند، دست او را بفشارند و به او تعهد بدهند در کنار او خواهند ماند. در خاطرم است در زمان کاندیداتوری خاتمی و ناطق‌نوری برای ریاست‌جمهوری ناطق‌نوری به خاتمی تبریک گفت و این بحث به راحتی پذیرفته شد.

فارس: سفرتان به برزیل چطور بود و این منطقه را برای میزبانی المپیک 2016 چطور دیدید؟

برزیل فضای دیدنی و خوبی دارد، در بازسازی فضایی که دارد کار زیادی صورت گرفته است و به نظر می‌رسد المپیک خوبی را برگزار کند. امکانات خوبی را در نظر گرفته‌اند تا در نهایت میزبانی ایده‌آلی را ارائه دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها