کد خبر: ۱۰۰۸۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۸ آذر ۱۳۹۱
حسین‌زاده بحرینی در صحن علنی مجلس:
نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: چون وزیر اقتصاد پذیرفت که از برنامه پنجم تخطی شده، سؤالم را ادامه نمی‌دهم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی سخنانی در خصوص طرح سؤالش از وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی با چه مجوزی اقدام به فروش ارز به نرخ مرجع کرده است، اظهار داشت: رژیم ارزی کشور مثل رژیم تجاری است و این در کشورهایی که اقتصاد باز را تجربه می‌کنند اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی افزود: معمولاً‌ رژیم ارزی کشور از مقولاتی نیست که در کوتاه ‌مدت و توسط دولت‌ها تغییر کند و از مسائل کلان و استراتژیک کشور محسوب می‌شود که نیازمند تصمیمات مشترک است.

حسین‌زاده ادامه داد: ما رژیم ارزی شناور مدیریت شده را انتخاب کردیم و در متن قانون برنامه گذاشتیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قانون برنامه قانون مقدسی است، اضافه کرد: اگر واقعاً دولت به این جمع‌بندی رسیده که رژیم ارزی مدیریت شده امکان اعمال در کشور را ندارد، باید موضوع را با مجلس مطرح کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت:‌ دولت باید از مجلس کسب اجازه کند و مجلس نیز در خصوص تغییر در قانون برنامه باید رأی دوسوم بدهد که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت قانون برنامه است. 

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: رژیم ثابت شناور مدیریت شده نیازمند منابع بیشتر است و اگر واقعاً اضطرار بود که این ماده برنامه پنجم اجرا نشود، باید در مورد آن به مجلس توضیح داده شود.

به گزارش فارس، حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:‌ مباحث فنی و کارشناسی فضای خاص خود را می‌طلبد، آقای وزیر معتقد است با وجود اینکه قانون برنامه پنجم لغو شده، شرایط اقتضاء می‌کرده که چنین اتفاقی رخ دهد.

وی ادامه داد: البته بحث مرکز مبادله ارزی نیز باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، چراکه فایده‌مندی یک کار فرع بر قانونمندی آن است.

حسین‌زاده گفت: بنده به نظرم می‌رسد وزرای دولت مسئول رفتار دیگران هم در حوزه خودشان هستند و هدف ما از طرح سؤال هم شفاف شدن موضوع بود تا بدانیم عملکرد دولت در حوزه ارز مطابق بر برنامه پنجم نبوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خود وزیر می‌پذیرد از برنامه پنجم تخطی شده و همچنین با توجه به اینکه اعلام کرده تلاش می‌کنند تا این موضوع را جبران کنند، بنده این مسائل را گامی مثبت می‌دانم و بدون اینکه بخواهم این مباحثه پایان یافته تلقی کنم، خواهان کسب رأی از نمایندگان نیستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها