کد خبر: ۱۰۰۶۸
زمان انتشار: ۱۷:۵۵     ۱۲ اسفند ۱۳۸۹
تلویزیون عربستان سعودی شکست پرسپولیس مقابل الاتحاد را تلافی شکست الهلال مقابل سپاهان دانست و پس از پیروزی این تیم مقابل سرخپوشان عقده گشایی کرد.

به گزارش ایسنا، پس از پیروزی 3 بر یک تیم الاتحاد جده عربستان بر تیم پیروزی ایران تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد الاتحاد یک بازی در سطح جام جهانی را از آن خود کرد و قهرمان ایران را شکست داد و این در حالی بود که فصل گذشته تیم سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر ایران شده بود.

ورزشگاه جده عربستان که از ابتدای بازی با تشویق‌های کر کننده هواداران الاتحاد همراه بود، در پایان دیدار تبدیل به جشن بزرگی در خیابان‌های جده از سوی این هواداران شد.

مفسر تلویزیون ورزشی عربستان سعودی در تحلیل این دیدار گفت: تیم پرسپولیس برای گرفتن حداقل امتیاز تیم خود را در مقابل الاتحاد جده که به ببرهای جده معروفند، آرایش داده بود و سیستم 1ـ4ـ5 را برگزیده بود.

از سوی دیگر گزارشگر پرشور تلویزیون عربستان سعودی با بیان مطالب عجیب و غریب در گزارش این دیدار بیشتر به حواشی این بازی پرداخت.

وی از علی دایی به عنوان یک هدیه دهنده به فوتبال عربستان یاد کرده و گفت هنوز یادمان نمی‌رود که در ورزشگاه آزادی تهران با گل‌های بازیکنان الاتحاد از دایی هدیه پیروزی گرفتیم.

وی همچنین درخصوص بازیکنان تیم پیروزی اطلاعات نادرست و غیر قابل باوری ارائه ‌کرد به طوری که گفت: وحید هاشمیان بازیکن سابق یوونتوس و همبازی پائول ندود بازیکن تاریخی شهر تورین بوده است.

تلویزیون عربستان الاتحاد را مستحق پیروزی بر نماینده ایران توصیف کرد و با کمال تاسف از شعارها و سخنان عجیبی که مصرف صحنه‌های سیاسی و میدان جنگ را دارد، سخن می‌گفت.

این گزارشگر افزود: تیم پیروزی یک تیم از هم گسیخته بود که در انتفاضه تیم الاتحاد درهم شکست.

این اشارات سیاسی در حالی است که به انقلاب‌های اخیر کشورهای عربی اطلاق می‌شود و معلوم نیست چرا تلویزیون عربستان از این واژه‌ها در یک مسابقه فوتبال استفاده می‌کند.

شبکه‌های تلویزیونی وابسته به عربستان سعودی نیز با خوشحالی تمام این پیروزی الاتحاد را تلافی شب گذشته شکست تلخ الهلال برشمردند و تاکید نمودند قدرت بدنی بازیکنان الاتحاد نیز بر بازیکنان تیم پیروزی ایران می‌چربید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها