کد خبر: ۱۰۰۲۱
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۱۱ اسفند ۱۳۸۹
منابع ديپلماتيك روز چهارشنبه گفتند، معمر قذافي دو روز قبل سفارت آمريكا در طرابلس را تهديد به بمباران هوايي كرده است.
اين در حاليست كه برخي منابع خبري نيز امروز گزارش دادند، اقدامات قذافي براي سركوب مردم با استفاده از نيروي نظامي و بمباران هوايي به دستور مستقيم پنتاگون و سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) صورت مي گيرد.
يك ديپلمات غربي در يكي از كشورهاي منطقه امروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا موضوع بمباران سفارت آمريكا در طرابلس را فاش كرد.
وي گفت، اين تهديد قذافي پس از هشدار حدود يك هفته پيش وي به اوباما صورت گرفته است.
گفته مي شود، قذافي به اوباما هشدار داده است چنانچه به 'دو رويي' هاي خود ادامه دهد، اسنادي كه حاكي از دخالت‌هاي واشنگتن عليه مردم ليبي و حتي ملت هاي عرب و مسلمان منطقه است را افشا خواهد كرد.
اين ديپلمات غربي افزود: دستور تغيير مسير ناو هواپيما بر آمريكا و حركت آن به سمت آب هاي نزديك ليبي با توجه به تهديد جدي قذافي بوده است.
در همين حال يك خبرنگار بخش فارسي بي بي سي نيز به خبرنگار ايرنا در يكي از كشورهاي آسيايي گفت: آمريكا و متحدانش به اين نتيجه رسيده اند كه حمايت از مردم و سرنگوني بن علي در تونس و مبارك در مصر يك اشتباه راهبردي بوده است.
اين خبرنگار فارسي زبان كه حدود دو سال است با بي بي سي همكاري مي كند، اظهارداشت، شنيده است آمريكا براي بمباران مردم ليبي نه تنها مجوز بلكه به قذافي دستور اكيد داده است.
وي افزود: راهبرد آمريكا فقط تامين امنيت انرژي است و اين در حاليست كه قيام ها در منطقه به سمتي ميل مي كند كه دست غرب از منابع انرژي قطع خواهد شد.
وي كه خواست نامش افشا نشود،گفت: شبكه هاي غربي از جمله راديوهاي وابسته به دولت آمريكا دستور گرفته اند كه رويدادهاي ليبي را با هماهنگي مقام هاي سيا و پنتاگون پيگيري كنند.
مقام هاي آمريكا در راستاي تلاش براي حفظ منافع راهبردي خود در ليبي اين كشور را تحت محاصره دريايي و هوايي قرار داده اند.
تحليلگران سياسي مي گويند، وضعيت به شكلي است كه قذافي هر لحظه ممكن است دست به اقدامات پيش بيني نشده اي بزند حركاتي كه مي تواند با برنامه ريزي آمريكا براي ايجاد زمينه دخالت در امور داخلي ليبي همراه باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها