کد خبر: ۱۰۰۲۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۶ آذر ۱۳۹۱
معاون‌اول رئیس جمهوری:
معاون‌اول رئیس جمهوری گفت: دشمنان با پیشرفت‌های علمی و مسائل افتخارآمیز ما مشکل دارند و این دعواها و تحریم‌ها بر سر بمب اتم نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محمدرضا رحیمی صبح امروز در سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت:رشد رتبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خوب بوده ولی کافی نیست.

 

وی گفت: در این راستا اعضای هیئت علمی باید حرکت پویاتری داشته باشند و ما باید در کشور رقابت ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: در عین حال باید مشوق هایی در راستای پیشبرد اهداف علمی کشور و تشویق اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شود که من خودم در همین جا این تشویق ها را تقبل می‌کنم.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: همه سیاستگذاران جهان می دانند که ما در صدد ساختن بمب اتم نیستیم که اولین و مهمترین دلیل آن هم این است که رهبر معظم انقلاب ساخت آن را منع کرده‌اند.

 

رحیمی تاکید کرد: سرعت علم روز به روز، تصاعدی بالا می رود و متوسط رشد علمی ما 11 برابر رشد علمی جهان است.

 

وی گفت: قرار بود 10 سال دیگر مقام اول علمی منطقه را کسب کنیم که سال گذشته به آن رسیدیم و به مرور بسیاری از کشورهای غربی رده هایشان را از دست می دهند و به مقام های پایین تر نزول می‌کنند.

 

رحیمی با اشاره به اینکه 8 سال جنگ تحمیلی زیانهای زیادی را بر کشور تحمیل کرد گفت: این جنگ حداقل هزار میلیارد دلار به ما خسارت زد ولی با این همه اکنون رتبه 17 اقتصاد جهان را داریم.

 

وی افزود: از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تحریم ها پی در پی شکل گرفت و شدت یافت و از ابتدای امسال هم از روی لج به این تحریم ها شدت داده‌اند.

 

معاون اول رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: دلیل این تحریم‌ها این نیست که در تولید انرژی هسته‌ای قوانین را رعایت نکرده‌ایم چون ما جزء ان پی تی هستیم بلکه نمی‌توانند ببینند ایرانی‌ها در زمینه علمی روز به روز در حال پیشرفت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه، خود آمریکایی‌ها هیچ مبنا و قاعده‌ای را رعایت نمی‌کنند، افزود: همین بمبی که بر سر ژاپنی‌ها ریختند کار یک دشمن ایتالیایی که آمریکایی‌ها با دادن یک چک سفید و تحویل 2 بسته نیم کیلویی بمب اتم، این بلا را بر سر ژاپنی‌ها آوردند و وقتی ژاپن را برای بار سوم به انداختن بمب اتم تهدید کردند در واقع دستشان خالی بود و ژاپنی ها این تهدید را باور کردند.

 

رحیمی گفت: دعوا بر سر بمب نیست بلکه بر سر پیشرفتهای علمی و مسائل افتخار آمیز ماست.

 

رحیمی تأکید کرد: اکنون ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دانشجو در سطح کشور داریم که از جمعیت برخی کشورها بیشتر است و همین که نیروهای ما پهپاد آمریکایی را فرود آورد و غرور آنها را لکه دار کرد، امروز دیگر ایران را با نفتش نمی شناسند بلکه با دانشمندان، اختراعات و اکتشافاتش می‌شناسند و الان رنجی را برای ما درست کرده‌اند که تحمل آن ما را با گنج مواجه می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار فارس در سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از برترین های حوزه پژوهشی از جمله دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت تقدیر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها