کد خبر: ۱۰۰۱۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۲۶ آذر ۱۳۹۱
رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر نماینده تهران و اخطار نماینده قوچان را درباره طرح اصلاح ماده 53 برنامه پنجم وارد ندانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس طی تذکری آئین‌نامه‌ای با استناد به بند 11ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: اینکه ما طرح دو فوریتی برای متوقف کردن ابهام وزارتخانه‌ها را مطرح کردیم درست است چون دولت باید بداند که مجلس هوشیار است اما تذکر من به نمایندگان مجلس است که بر اساس کدام قانون می‌خواهد دولت را از اجرای ماده 53 برنامه پنجم منع کنند.

وی افزود: در ماده 53 برنامه پنجساله، مجلس دولت را موظف کرده که تعداد وزارتخانه‌ها را تا پایان سال برنامه به 17 برساند.

کوثری گفت: اینکه دولت می‌خواهد 2 وزارتخانه دیگر را در یکدیگر ادغام کند بر اساس قانون برنامه پنجم است لذا ما نمی‌توانیم دولت را از اجرای قانون منع کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کوثری گفت: منظور از تذکر شما را متوجه نشدم، اما مجلس اگر احساس می‌کند که از ماده 53 استفاده درستی نمی‌شود و می‌خواهداین ماده را اصلاح کند، اشکالی ندارد.

هادی شوشتری نماینده مردم قوچان نیز طی اخطاری به اصل 133 قانون اساسی با بیان اینکه طراحان طرح اصلاح ماده 53 برنامه پنجم نیز می‌خواهند از انحلال دو وزارتخانه در دولت جلوگیری کنند، گفت: اگر بحث این است که یک وزیر نمی‌تواند سرپرست وزارتخانه دیگر شود، می‌توان این موضوع را به صورت جداگانه مطرح کرد و نیاز به اصلاح ماده 53 برنامه پنجم نیست.

لاریجانی در پاسخ به تذکر شوشتری گفت: اخطار شما وارد نیست و نمایندگان می‌توانند ماده 53 را لغو کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها