کد خبر: ۱۰۰۱۲۱
زمان انتشار: ۰۰:۲۴     ۲۶ آذر ۱۳۹۱
صدها تظاهرات کننده کویتی شنبه شب در اعتراض به انتخابات پارلمانی این کشور و با وجود هوای سرد، در اطراف پارلمان تجمع کرده و اعلام کردند در تمام طول شب به تجمع خود ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها مخالف کویتی شنبه شب بار دیگر در اعتراض به انتخابات پارلمانی اخیر تظاهرات کرده و خواستار انحلال پارلمان جدید این کشور شدند.

در حالی که نیروهای امنیتی کویت مناطق اطراف پارلمان را مسدود کرده‌اند، مخالفان مجبور شدند تا محل تجمع خود را تغییر داده و به چند صد متری اطراف پارلمان منتقل کنند.

مخالفان با تحمل هوای سرد، شعارهایی در انحلال پارلمان جدید سر می‌دادند که دو هفته پیش و در سایه تحریم مخالفان انتخاب شد.

مخالفان تصمیم دارند تمام شب را در محل تجمع خود باقی بمانند و به اعتراض خود ادامه بدهند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات از طریق صفحه‌های اجتماعی مکان جدید تجمع را اعلام کرده و از تظاهرات کنندگان خواستند که تظاهراتی کاملا مسالمت‌آمیز داشته باشند و از نیروهای امنیتی نیز درخواست کردند که از فعالان سیاسی حمایت کنند.

دو ساعت پس از آغاز تظاهرات، هیچ پلیس ضد شورشی در محل تجمع دیده نشده اما گشتی‌های پلیس در اطراف محل تجمع مستقر شده‌اند.

اعضای پارلمان جدید کویت که تقریبا کاملا حامی دولت این کشور است در روز 1 دسامبر و در میان تحریم گسترده مخالفان در اعتراض به تعدیل قانون انتخابات توسط امیر این کشور انتخاب شدند.

پس از برگزاری انتخابات، اسلامگراها، ملی‌گراها و لیبرال‌ها خواستار انحلال پارلمان جدید شده و آن را «غیر مشروع» توصیف کردند چون بر اساس اصلاحیه قانون انتخابات تشکیل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها