بازنمایی، اقناع و کلیشه سازی 3 مفهوم مهم در علم سواد رسانه ای اند که مخاطبان باید با آنها آشنا باشند.
شناسایی فیک نیوز آسان نیست: پژوهشی که در دانشگاه استنفورد در سال گذشته انجام شده نشان میدهد که دانشجویان در تفاوت گذاشتن میان محتواهای آنلاین گوناگون − محتوایی که با پول ساخته میشود، محتوای جعلی، و محتوای معتبر − بسیار بد عمل میکنند.
30 تاكتيك مهم پوشش خبری
در واقع روزنامهنگار با تكيه بر حوادث گذشته به شكلدهي افكار عمومي ميپردازد و با ربط موضوعات گذشته به رويداد جاري، پيام مورد نظر خود را به مخاطب القا ميكند.
یکی از مهمترین مسائل امروز دنیای رسانه روایت و روایتگری است و به همین دلیل جنگ روایتی وجود دارد، یعنی هر کس بتواند روایت خود از پدیدهها را حاکم کند، قدرت از آن او است.
گفت و شنودهای مجازی در ساعات پسا عملیات وعده صادق در شبکه های اجتماعی مختلف حاکی است که عموم مردم ایران از حیث روانشناختی و غرور و هویت ملی، حس و حال بهتر و برتری پیدا کردهاند.
صبح نو
«استوارت هال» ازاندیشمندان مکتب مطالعات فرهنگی در نظریه دریافت به خوبی تشریح میکند که «معنا» به پس زمینه فرهنگی مخاطب وابسته است.
منبع خبر را بررسی کنید؛ اگر منبع خبر "دوست دوستتان" یا "همسایه فامیل همکارتان" است، نمیتواند خبر خیلی موثقی باشد.
تازه های نشر: کتاب «بیبیسی فارسی و منافع انگلیس در ایران»
رادیو و تلویزیون انسانها را تغذیه میکند؛ همچنین سینماها، فیلمها، روزنامهها و نطقها. کتابهایی که انسان در طول عمرش میخواند، دائما از آنها تغذیه میشود.
متاورس آیندۀ بشر نیست، همین امروز است؛
متاورس نوعی سرگرمی مجازی بود که افراد میتوانستند در آن زندگی کنند. از آن سال تا امروز، این اصطلاح از دنیای علمیتخیلی بیرون جهیده و پا به زندگیمان گذاشته است.