کتاب مغالطات اثر علی اصغر خندان
مبانی ارتباطات جمعی اثر سید محمد دادگران
کتاب ارتباط شناسی اثر مهدی محسنیان راد
یک نماد با ایجاد تکرار و زیاد دیده شدن باعث اقناع مخاطب می شود
تکنیک طنز گاهی همراه با مبالغه است
اگه زمون شاه بود شیش میاوردم... / پاورقی
اقناع به عنوان فرایند ارتباطاتی تعریف میشود که در آن یک منبع شواهد و نتایجی را بیان میکند و هدف وی غالب آمدن بر دریافت کننده و ایجاد تغییری در وی است
در سالیان اخیر جهتگیریهای جدیدی در نظریههای مربوط به اقناع، صورت گرفته است. تغییر عمده در حوزه نظریه اقناع، دور شدن از نظریه مکانیکی محرک - پاسخ و نزدیکی به دیدگاهی بوده است که به نقش فعال دریافت کننده اعتقاد دارد.
تبلیغات از منظر تاریخ، روزنامهنگاری، علومسیاسی، جامعهشناسی، روانشناسی و همچنین به صورت بینرشتهای مورد مطالعه قرارگرفته است.
هر تبليغاتي آگاهانه دستكاري كردن اذهان و تفكرات اجتماعي براي همخوان و همراه كردن مردم با خود و ترغيب و مجاب كردن آنان به نوعي خاص از موضعگيري است زيرا اگر تبليغات شدت يابد، افكار عمومي را كه نتيجهي بحث و انتقاد و جدل معتدل است، از كار مياندازد.