گفتگوی انتقال تجربه با موضوع یکصد سال ارتباطات در ایران
در این فرایند ربط دادن رخدادها به نحوی است که یادآوری یکی از آنها خود به خود رخدادهای دیگر را به یاد بیاورد. این به یاد آوردن به رابطه بین اشیا یا مفاهیم مختلف میپردازد. مانند شباهت نام و چهره و بو و غیره.
کتاب مغالطات اثر علی اصغر خندان
مبانی ارتباطات جمعی اثر سید محمد دادگران
کتاب ارتباط شناسی اثر مهدی محسنیان راد
یک نماد با ایجاد تکرار و زیاد دیده شدن باعث اقناع مخاطب می شود
تکنیک طنز گاهی همراه با مبالغه است
اگه زمون شاه بود شیش میاوردم... / پاورقی
اقناع به عنوان فرایند ارتباطاتی تعریف میشود که در آن یک منبع شواهد و نتایجی را بیان میکند و هدف وی غالب آمدن بر دریافت کننده و ایجاد تغییری در وی است
در سالیان اخیر جهتگیریهای جدیدی در نظریههای مربوط به اقناع، صورت گرفته است. تغییر عمده در حوزه نظریه اقناع، دور شدن از نظریه مکانیکی محرک - پاسخ و نزدیکی به دیدگاهی بوده است که به نقش فعال دریافت کننده اعتقاد دارد.