کد خبر: ۹۹۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۱ اسفند ۱۳۸۹
كارگردان فيلم «33 روز» پس از دريافت جايزه خود با تأكيد بر ضرورت جهش سينماي ايران براي عقب‌نماندن از تحولات امروز جهان اسلام گفت: سينماي ايران به پوست‌اندازي احتياج دارد و اميدوارم هر چه زودتر بتوانيم سينماي ايران را ارتقا دهيم.
به گزارش فارس، شامگاه سه‌شنبه 10 اسفند ماه مراسم اهداي جوايز چهارمين دوره انتخابات انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به بهترين‌هاي جشنواره بيست و نهم فيلم فجر در مجتمع فرهنگي سيدالشهداء (ع) با استقبال مردم و هنرمندان برگزار شد.
بنابراين گزارش، اين مراسم ساعت 17 با پخش سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد آغاز شد.
در ادامه اين مراسم «حسن اختري» دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان پشت تريبون آمد و به نوبه خود خدمت حضار در سالن خير مقدم عرض كرد و سپس «محمود گبرلو» نماينده هيئت داوران بيانيه‌ داوري اين انجمن را براي حضار در سالن قرائت كرد.
بنابراين گزارش، در ادامه مراسم «عليرضا سجادپور»، «حسن اختري»، «محمود گبرلو»، «عليرضا سربخش»، «شفيع آقامحمديان» و «مريم پوريامين» به روي صحنه آمدند تا جوايز اين انجمن را به فيلمسازان برگزيده اهدا كنند.
جايزه اول سينماي اجتماعي به فيلم سينمايي «اخراجي‌ها3» ساخته مسعود ده‌نمكي اهدا شد.
جايزه دوم بخش مقاومت و نهضت آزادي‌بخش به فيلم سينمايي «33 روز» ساخته جمال شورجه اهدا شد.
جايزه سوم سينماي ديني به فيلم سينمايي «آسمان هشتم» ساخته حسن نجفي تعلق گرفت.
به گزارش فارس، برگزيدگان بعد از دريافت جايزه خود پشت تريبون آمده و سخن گفتند كه مشروح اين سخنان به شرح زير است.

* ده‌نمكي: «اخراجي‌ها3» لحن تند و گزنده‌اي دارد

«مسعود ده‌نمكي» كارگردان «اخراجي‌ها 3» پس از دريافت جايزه خود، با تشكر از هئيت داوران بيان داشت: «اخراجي‌ها3» لحن تند و گزنده‌اي دارد و حدود 2 هزار نفر در ساخت اين فيلم من را ياري كردند.
اين كارگردان ادامه داد: مقام معظم رهبري در ديدار اخير خود با هنرمندان فرمودند كه؛ حوزه هنر خاكريزهايي دارد كه هنوز فتح نشده است و من دوست دارم با هم‌كاري يكديگر آن خاكريزها را هم فتح كنيم.
مسعود ده‌نمكي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: ما كارگردانان، مديران فرهنگي و رونامه‌نگاران در يك جبهه قرار داريم و اميدوارم اين همپوشاني طوري باشد كه با ذره‌بين همديگر را مورد هدف قرار ندهيم تا آن خاكريزهاي فتح نشده هم فتح شود.

* شورجه: سينماي ايران به پوست‌اندازي احتياج دارد

در ادامه اين مراسم، «جمال شورجه» كارگردان فيلم «33 روز» پس از دريافت جايزه خود پشت تريبون آمد و خاطرنشان كرد: از هئيت داوران كه اين فيلم را قابل دانستند، تشكر مي‌كنم. امروزه جهان اسلام در شرايطي قرار دارد كه سينماي ايران به يك جهش احتياج دارد تا خود را با ساير آثار جهان مطابقت دهيم و ما اگر نتوانيم از ابزار سينما استفاده كنيم و به اين سطح استاندارد برسيم، كمي از قافله عقب مانده‌ايم.
جمال شورجه در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: سينماي ايران احتياج به پوست اندازي دارد و اميدوارم خداوند اين بصيرت را به ما بدهد تا بتوانيم هر چه زودتر سينماي ايران را ارتقاء دهيم.

* نجفي: خودم را مستحق اين جايزه نمي‌دانم

در ادامه «حسن نجفي» كارگردان «آسمان هشتم» پس از دريافت جايزه خود پشت تريبون آمد و بيان داشت: از هيئت داوران تشكر مي‌كنم اما خدا وكيلي دوست نداشتم اين جايزه را دريافت كنم چرا كه بعد از ساخت اين فيلم و دريافت دو جايزه در سه شب گذشته، احساس مي‌كنم از غربت امام رضا (ع) دور مانده‌ام، اميدوارم خداوند به من كمك كند تا هر چه زودتر به اين غربت نزديك‌تر شوم.
حسن نجفي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: با تشكر از هيئت داوران محترم، خودم را مستحق دريافت اين جايزه نمي‌دانم.
در پايان مراسم نيز فيلم سينمايي «اخراجي‌ها3» براي مدعوين پخش شد.

* فيلمبرداري از «اخراجي‌ها 3» با دوربين موبايل

به گزارش فارس، از حواشي اين مراسم مي‌توان به اين نكته اشاره داشت كه اواسط نمايش فيلم «اخراجي‌ها 3» ناگهان نمايش آن متوقف شد و مسئول سالن از دو نفر از حضار در سالن كه با گوشي موبايل در هر حال فيلمبرداري بودند درخواست كرد تا از اين اكران سوء استفاده نكنند و «مسعود ده‌نمكي» نيز خواستار قطع اكران فيلم شد كه با خواهش مسئولان اين اكران ادامه پيدا كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها