کد خبر: ۹۹۷۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۲۴ آذر ۱۳۹۱
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در انفجار اتوبوس زائران ایرانی که دقایقی قبل در نزدیکی سامرا رخ داد ۱۸ نفر مجروح شدند.
مسعود اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در انفجار تروریستی که دقایقی پیش در نزدیکی سامرا رخ داد 18 زائر ایرانی مجروح شدند.

وی گفت: همچنین در پی این حادثه 2نفر شهید شدند اما آمار کشته‌ شده‌ها تایید نشده است.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره نحوه وقوع این حادثه نیز تصریح کرد: اتوبوس زائران ایرانی در جاده نزدیکی سامرا در حرکت بود که 4 انفجار به وسیله بمب‌های کار گذاشته شده رخ داد.

اخبار تکمیلی درباره کشته‌شده‌ها متعاقبا ارسال می‌شود.


یک منبع پلیس در استان صلاح الدین در 170 کیلومتری شمال بغداد اعلام کرد که  انفجار در سامراء که زائران ایرانی در آن هدف قرار گرفتند ، منجر شد یک زن کشته و 16 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در این انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده صبح امروز در منطقه القلعه واقع در جنوب سامراء منفجر شد.

این انفجار، اتوبوس حامل زائران ایرانی در مسیر حرکت به سمت سامراء را هدف قرار داد.

یک منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت که نیروهای امنیتی عراقی اکنون محل انفجار را به محاصره در آورده و در حال انتقال زخمی ها به بیمارستان هستند.

به گفته وی، پیکر قربانی این انفجار نیز به پزشک قانونی منتقل شده است.

تکریت مرکز استان صلاح الدین در فواصل زمانی مختلف صحنه ناآرامی و انفجارهای متعدد است.


مسعود اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در حادثه تروریستی که ساعتی پیش برای اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی سامرا رخ داد تا این لحظه 20 نفر مجروح شده‌اند.

وی گفت: همچنین به احتمال زیاد در این حادثه 2 زائر ایرانی شهید شده‌اند اما هنوز اطلاعات تایید شده به دست ما نرسیده‌ است.

به گزارش 598، ساعتی پیش یک اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی شهر سامرا با بمب‌های کار گذاشته شده در سطح جاده برخورد کرده که در پی آن 4 انفجار رخ داد و اتوبوس حامل زائران ایرانی که از مازندران بودند منفجر شد.


مسعود اخوان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حادثه تروریستی انفجار اتوبوس حامل زائران ایرانی در نزدیکی سامرا شهادت 2 زائر ایرانی تایید شد.
 
وی گفت: ام‌لیلا کشاورزیان و نازدانه سعدی اسامی دو شهید این حادثه تروریستی است.
 
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به اسامی مجروحان این حادثه اشاره کرد و افزود: رضا سعدی، محمدعلی سعدی، قدمعلی رمضانی، اسماعیل عالی، حمیدرضا آقابراری، حسینعلی اسدیان، زینب حجتی، سید ابراهیم حسینی، طاهره مشرقی، فیروزه قلی‌پور، طوبی اسماعیلی، محمدعلی علیوردی، قنبرعلی علیوردی، هاجر علیوردی، ربابه کشاورزیان، سید حسن تقوی، صنم عباسی، کلثوم دماوندی، حسن صفدری و گوهر صادقی از مجروحان این حادثه هستند.
 
به گفته این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت متاسفانه حال 2 نفر از مجروحان نیز وخیم است.
 
اخوان افزود: مجروحان ایرانی حادثه تروریستی انفجار اتوبوس زائران ایرانی در حال حاضر در بیمارستانی در کاظمین هستند که برخی از آنها پس از مداوای اولیه مرخص شده‌اند.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها