کد خبر: ۹۹۶۸۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۲۳ آذر ۱۳۹۱

استاندار قم در دیدار با هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، پیشرو در توسعه اقتصادی استان قم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، کرم‌رضا پیریایی در دیدار با هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی استان استفاده شود، اظهار داشت: باید در استان قم از هر ظرفیت و امکانی استفاده شود تا فعالیت‌ها منجر به تعالی و رشد استان قم شود.

وی با اشاره به لزوم معرفی ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، خاطر نشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پیشرو در توسعه اقتصادی استان قم است و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های این منطقه، سبب ارتقاء سطح اقتصادی استان قم خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه برگزاری نخستین همایش بنادر خشک در منطقه، ظرفیت مناسبی برای معرفی توانایی‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است، اعلام کرد: طرح بنادر خشک در کشور یکی از مهمترین راهکارهای اقتصادی دولت محترم برای تمرکز‌زدایی از گمرکات کشور و ترانزیت آسان کالا است.

همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری نخستین همایش بنادر خشک در منطقه به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، اظهار رکد: این همایش به منظور ایجاد ارتباط بنادر خشک و دستگاه‌های مدیرتی، معرفی پژوهشگران عرصه بنادر خشک، ارائه آخرین دستاوردهای کشور در زمینه بنادر خشک و بررسی راهکارهای افزایش سهم استان قم در عرصه حمل و نقل کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقش بندر خشک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش سهم حمل و نقل چند وجهی در کشور، دو محور اصلی این همایش است، خاطر نشان کرد: استاندار قم، هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شورای سیاست گزاری نخستین همایش بنادر خشک در منطقه را تشکیل می‌دهند.

استاندار قم تاکید کرد:

اراده قوی ملت ایران سدی بزرگ برابر تحریم‌هاست

پیریایی استاندار قم با اشاره به بی‌اثر بودن برنامه‌های تحریمی غرب و استکبار بر علیه جمهوری اسلامی گفت: اراده قوی ملت ایران، سدی بزرگ برابر تحریم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، کرم‌رضا پیریایی در مراسم تجلیل از فعالان عرصه صادرات استان که در تالار معصومیه استانداری و با حضور جمعی از مسولان دستگاه‌ها و صاحبان تولید و صادرات برگزار شد، طی سخنانی در تبیین شرایط کنونی اقتصاد کشور، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، از بدو شکل گیری تاکنون، فشارها و تحریم‌های مختلفی را تجربه کرده است.

وی با بیان این که تحریم‌ها خللی در حرکت رو به جلو نظام ایجاد نکرده است، حمایت و حضور همه جانبه مردم در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی را یکی از عوامل موثر بر ناکارآمدی این تحریم‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: عزم و اراده قوی ملت ایران، همچون سدی بزرگ، تحریم‌های دشمن را بی‌اثر خواهد کرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت احصاء و بررسی دقیق موانع و مشکلات ملی حوزه تولید و صادرات، گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات گریبانگیر حوزه تولید و صادرات کشور، ریشه استانی دارد.

پیریایی با اشاره به این که بر اساس این واقعیت، مشکلات باید در درون استان‌ها به درستی ریشه‌یابی و چاره‌اندیشی شود، افزود: مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان باید با جدیت و روی گشاده، پیگیر رونق تولید و حل مشکلات صادرکنندگان بوده و هیچ مساله‌ایی را بدون پاسخ نگذارند.

وی مصوبه همطراز بودن پست معاونین استاندار با معاونین وزرا را خدمتی ارزنده از دولت دهم در راستای تقویت مدیران منطقه‌ای عنوان و تصریح کرد: معاونین استانداری باید با استفاده از این ظرفیت قانونی و در ردای یک مسول ملی، به جد پیگیر مسائل و مشکلات فعالان تولید و بخش‌های صادراتی استان باشند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که امکانات و منابع در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، از دستگاه‌های استان خواست تا منابع و امکانات قانونی خود را بیشتر از گذشته برای کمک به تسهیل تولید و رونق صادرات به خدمت بگیرند.

استاندار قم همچنین با اشاره به طرح تشکیل شوراها و کمیته‌های کاربردی گفت‌وگو محور در سطح ملی برای بررسی مسائل و مشکلات بخش‌های مختلف تولید و اقتصاد، گفت: نظیر چنین نشست‌های مفیدی نیز باید در سطح استان و با محوریت معاونت برنامه‌ریزی استانداری فعال شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از صادرکنندگان و شرکت‌های فعال در امر صادرات استان، با اهدا لوح تقدیر و تندیس ویژه، تجلیل به عمل آمد.

پیریایی‌:

مجموعه‌های مالی دستگاه‌ها در توسعه استان نقش چشمگیری دارند

پیریایی استاندار قم گفت: ذی‌حسابان و مجموعه‌های مالی دستگاه‌ها، نقش مهم و اساسی را در توسعه استان دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، کرم‌رضا پیریایی در نشست با ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان که در تالار شهید زین‌الدین استانداری قم برگزار شد، از ذی‌حسابان به عنوان مجموعه فرابخشی و موثر در مباحث کلان توسعه نام برد و اظهار کرد: نقش این مجموعه‌ها، محدود به امور مالی نبوده و در بسیاری از برنامه‌های توسعه می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی با بیان این که ذی‌حسابان در گذشته، حال و آینده استان نقش دارند، افزود: اطلاعات و تجارب نیروهای شاغل در بخش‌های مالی دستگاه‌ها، می‌تواند در طراحی و پیشبرد برنامه‌های اجرایی و کمک به تدوین اسناد بالادستی در سطح ملی و منطقه‌ای، مفید واقع شود.

پیریایی با قدردانی از تلاش ذی‌حسابان در پیگیری و تحقق اهداف مالی استان، وظایف این گروه را حساس و دقیق عنوان و خاطرنشان کرد: ذی‌حسابان باید با دقت و حساسیت کامل بر امور مالی و اقدامات مرتبط در این حوزه نظارت و کنترل داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به موانع و کمبودهای بخش‌های مالی، بحث منابع انسانی و تامین نیروی انسانی متبحر و آموزش دیده را از نیازهای مهم این حوزه برشمرد و لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای رفع این نیازها در استان را خواستار شد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم برقراری تعامل موثر بین مجموعه‌های مالی و دستگاه‌های نظارتی، گفت: نظارت‌ها نباید سخت‌گیرانه و کارکردها و منافع استان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی با بیان این که از گذشته‌های دور، اجحاف زیادی نسبت به قم شده و حق این خطه به درستی اداء نشده است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در دولت‌های نهم و دهم، اقدامات زیادی برای جبران این عقب ماندگی‌های تاریخی قم صورت گرفت.

استاندار قم با اشاره به این که پیشرفت و توسعه قم با نگاه فرااستانی پیگیری می‌شود، افزود: در این زمینه، نوع نگاه ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر این که خدمت به قم، خدمت به آبروی نظام است، برای ما تعیین کننده و باید در پیشانی توجهات قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها