کد خبر: ۹۷۸۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۶ آذر ۱۳۹۱
فرمانده نیروی انتظامی درباره جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ای گفت: دیش‎هایی که برداشته می‎شود درصدی جایگزین می‌شوند و نه همه آنها، ولی به نظر من نیاز به قاطعیت دستگاه قضایی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل احمدی‎مقدم در جمع فرماندهان انتظامی استان اظهار داشت: باید جذابیت‎ها در رسانه ملی در تولیدات به حدی برسد تا ذائقه مردم را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه از زاویه اجرای قانون کارها را پیگیری می‎کنیم تصریح کرد: مبارزه با جمع‎آوری ماهواره در ابعاد سلبی و ایجابی بی‎اثر نبوده و این ادعا بر اساس آمارها کاملاً مشهود است.

* اقدامات در مبارزه با جمع‎آوری ماهواره مثبت است/ با کسانی که تجرّی دارند برخورد شود

فرمانده نیروی انتظامی کشور متذکر شد: مجراهایی که امکان سیگنال‎رسانی نداشتند تسهیل شده و در مجموع پرونده اقدامات در مبارزه با جمع‎آوری ماهواره مثبت است.

احمدی‎مقدم در پاسخ به این سئوال جامعه که چرا پس از جمع‎آوری دیش‎های ماهواره باز هم شاهد استفاده افراد از آن هستیم گفت: دیش‎هایی که برداشته می‎شود درصدی جایگزین می‎شوند و نه همه آنها، ولی به نظر من نیاز به قاطعیت دستگاه قضایی دارد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست قرار بود تا موضوع را قضایی نکنیم و با تذکر صرف در این راستا ورود کنیم اما کسانی که تجرّی دارند و مرتکب تکرار می‎شوند باید به دستگاه قضایی معرفی و برابر قانون با آنها برخورد شود.

* دستگاه قضایی جدیت نشان دهد با وضعیت بهتری روبه‌رو خواهیم بود

فرمانده نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: اگر دستگاه قضایی در این راستا جدیت نشان دهد با بهبود وضعیت بهتری روبه‌رو خواهیم بود.

احمدی‎مقدم در خصوص جمع‎آوری دیش ماهواره در نقاط مختلف اظهار داشت: در تهران پیشرفت‎مان کمتر بوده ولو اینکه پیشرفت هم داشتیم اما در استان‎ها و سایر شهرستان‎ها پیشرفت خیلی خوب بوده و الحمدالله در حد زیادی موضوع کنترل شده و امیدواریم با کارهای ایجابی صدا و سیما همچنین دستگاه‎ها شاهد باشیم تا نیاز مخاطبان را رسانه‎های داخلی جواب دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از استفاده ماهواره به دلیل ضعف سیگنال‎رسانی برای گرفتن کانال‎های داخلی بوده است عنوان کرد: در مناطق کوهستانی، روستاها و مناطقی که سیگنال‎رسانی صورت نمی‎گیرد و کانال‎های تلویزیونی از کیفیت لازم برخوردار نبودند از ماهواره استفاده می‎شده است.

* پاسخگویی به سلایق در دستور کار صدا و سیما باشد/ از ورود فرهنگ بیگانه جلوگیری کنیم

فرمانده نیروی انتظامی کشور؛ گسترش و تولید برنامه‎ها را امری مهم خواند و افزود: افزایش تعداد شبکه‎ها و پاسخگویی به همه سلایق باید در دستور کار صدا و سیما قرار بگیرد.

احمدی‎مقدم با بیان اینکه امروز جنگ ما جنگ فرهنگی است اظهار داشت: بسیاری از جرایم ریشه در ماهواره دارد از جمله فساد اخلاقی، قتل‎ها و بسیاری از جرایم و الگوپذیری که در برنامه‎های ماهواره‎ای القا می‎شود در این برنامه‎ها وجود دارد که باید از ورود فرهنگ بیگانه جلوگیری کنیم.

وی در پایان با تاکید بر تقویت فرهنگ اسلامی در خانواده‎ها و جامعه اظهار داشت: صدا و سیما از مهمترین ابزارهای دفاع فرهنگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها