کد خبر: ۹۷۰۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۳ آذر ۱۳۹۱
حاشیه‌های نشست خبری لاریجانی
نشست خبری امروز رئیس قوه مقننه که در محل مجلس مشروطه برگزار شد، حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نشست خبری علی  لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) به مناسبت روز مجلس برگزار شد.

این نشست طبق روال نشست‌های گذشته رئیس مجلس در محل مجلس مشروطه و با حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی در ساعت 10:30 صبح آغاز شد.

حسن زمانی مشاور رئیس مجلس و حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه نیز در این نشست رئیس را همراهی می‌کردند؛ البته حضور عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم در این نشست خیلی دور از انتظار نبود، چرا که تقریبا وی به یکی از همراهان دائمی رئیس مجلس در اکثر برنامه‌ها تبدیل شده است.

نشست امروز برخلاف سایر نشست‌ها رأس ساعت کارش را آغاز کرد که البته این مسئله هم تحسین و هم تعجب خیلی از خبرنگاران و حضار را به همراه داشت.

رئیس مجلس در ابتدای نشست امروز، طبق سنوات گذشته دقایقی را برای خبرنگاران سخن گفت که محور سخنان امروز وی بیشتر در خصوص شهید مدرس و شخصیت این شهید بود.

بعد از حدود 10 دقیقه سخنرانی رئیس، نوبت به خبرنگاران رسید؛ خبرنگار روزنامه جام جم اولین خبرنگاری بود که پشت تریبون حاضر شد و سؤالش را از رئیس قوه مقننه مطرح کرد.

در اثنای طرح سؤال توسط اولین خبرنگار، لاریجانی خطاب به مسئولین جلسه گفت: ضرر ندارد یک کاغذ و خودکار را هم به من بدهید؛ یکی از خبرنگاران که پای صحبت همه نشست‌های خبری مسئولین در کشور است، فرصت را غنیمت شمرد و زودتر از بقیه کاغذ و خودکار را به رئیس مجلس رساند.

سؤالات خبرنگاران متنوع و زیاد بود و وقت جلسه محدود بود، بر همین اساس مجری برنامه از خبرنگاران خواست تا تنها به طرح یک سؤال بسنده کنند، اما بودند خبرنگارانی که فرصت بدست آمده برای طرح سؤال را غنیمت می‌شمردند و به شیوه‌های گوناگون سؤالات دیگر خود را هم از رئیس قوه مقننه می‌پرسیدند.

البته همانطور که پیش‌بینی می‌شد، برخی خبرنگاران در سؤالات خود مسائل تنش‌زایی را مطرح کردند، که ممکن بود پاسخگویی به آنها موجبات تنش میان مسئولین را فراهم کند، که رئیس مجلس از همان ابتدا خیال همه را راحت کرد و گفت که چون رهبر انقلاب مسئولان قوا را از ایجاد تنش منع کرده‌اند، بنده به این سؤالات پاسخ نمی‌دهم. وی بر همین اساس از خبرنگاران خواست تا سؤالات تنش‌زا مطرح نکنند.

خبرنگار فارس قبل از طرح پرسش خود از رئیس مجلس خطاب به وی که اخیراً از زیارت عتبات عالیات برگشته بود، گفت: زیارتتان هم قبول باشد؛ که رئیس مجلس هم از وی تشکر کرد.

طرح سؤال خبرنگاری در جلسه امروز حاشیه‌هایی به همراه داشت، خبرنگار ایرنا از رئیس مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات پرسید و گفت که این طرح مواد جنجالی دارد؛ لاریجانی گفت: مواد جنجالی نیست، یک ماده است. خبرنگار خطاب به لاریجانی گفت از نظر شما یک ماده است، که این بار لاریجانی گفت از نظر شما چند ماده است.

این خبرنگار در بخش دیگری از سؤال خود طرح کنونی اصلاح انتخابات را ادامه موضوع کمیته ملی انتخابات دانست و گفت که  طراح کمیته ملی انتخابات آقای پورمحمدی، رضایی و هاشمی بوده‌اند، که البته رئیس مجلس هم خطاب به وی گفت گناه نکنید. این درست نیست که بگویید آقایان لیدر این موضوع بودند و البته این موضوع ربطی به آن موضوع ندارد.

در بخش دیگری از سؤال هم گفته شد که سخنگوی شورای نگهبان هم با طرح اصلاح قانون انتخابات مخالفت کرده که لاریجانی گفت سخنگوی شورای نگهبان مشاور من است و نظراتش را به من انتقال داده است.

مردوخی هم این‌بار از روزنامه افکار آمد. وی در سخنان خود دولت را خودکامه معرفی کرد و گفت: گرانی‌های جامعه فاجعه‌آفرین شده است؛ هم بنده می‌دانم، هم خدا و هم مردم که مقصود دولت از بوجود آوردن این گرانی‌‌های تصنعی چیست. وی در پایان سخنانش یک بیت شعر خواند که شعرخوانی وی با احسنت احسنت حضار همراه شد. رئیس مجلس هم خطاب به مردوخی گفت که شما هم سؤال کردید و هم جواب دادید که این سخن رئیس خنده حضار را هم به همراه داشت.

نشست امروز رئیس مجلس به طور زنده از تلویزیون پخش نشد، اما جالب آنجا بود که وقتی خبرنگار شبکه خبر پشت تریبون حاضر شد تا سؤالش را مطرح کند، اعلام کرد که این نشست به طور مستقیم از شبکه خبر در حال پخش است.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران ابراز امیدواری کرد تا تنش‌ها در کشور کاهش یابد و طوفان‌های کنونی کم شود.

طرح سؤال خبرنگار شبکه الاتجاه عراق هم در نوع خود جالب توجه بود. وی در سؤال خود که به زبان عربی هم آن را مطرح کرد، به توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد اتحاد و همدلی میان قوا اشاره کرد و گفت: روز گذشته رئیس جمهور برخی مطالب را در مورد پارلمان عنوان کرد و امروز هم شما برخی مطالب را گفتید. وی در پایان سخنانش از رئیس مجلس خواست تا به نمایندگان رسانه‌های خارجی که در ایران هستند، توصیه کند که در مواردی که ممکن است میان مسئولان قوا تنش ایجاد شود، چگونه اخبار را پوشش دهند.

البته زمانی که مترجم سخنان این خبرنگار را برای رئیس مجلس ترجمه می‌کرد، آن قسمتی را که این خبرنگار به رئیس مجلس گفت،‌شما هم در سخنان امروز مطالبی را که تنش ایجاد می‌کرد، مطرح کردید از قلم انداخت که البته به دلیل تسلط این خبرنگار به زبان فارسی خودش در این رابطه به مترجم تذکر داد و مترجم هم این موضوع را اصلاح کرد.

خبرنگار ایلنا آخرین خبرنگاری بود که در جلسه امروز سؤالش را از رئیس مجلس مطرح کرد؛ سؤال وی در مورد حکم اخیر رئیس جمهور برای ملک‌زاده بود که البته رئیس هم گفت بنده گفتم که راجع به این مسائل کمتر سؤال کنید. و به این ترتیب نشست خبری امروز رئیس مجلس پایان یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
گاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
گناه نكنيد!
قانون جديد انتخابات تمسخر ملت است.آن وقت سوال در مورد آن گناه محسوب مي شود!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها