کد خبر: ۹۶۹۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۳ آذر ۱۳۹۱
مدیر برنامه رسمی فوتبال ایران در مورد شایعه مذاکره انصاری‌فرد با دورتموند گفت: دورتموند پیشنهادی به انصاری‌فرد نداده است.

محمدرضا فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه گفته می‌شود باشگاه دورتموند و استوابخارست خواستار جذب کریم انصاری‌فرد گفت: انصاری‌فرد در حال حاضر بازیکن پرسپولیس است و من در 15 سالی که در فوتبال ایران و اروپا فعالیت داشتم هیچ وقت تا قراردادی به امضا نرسیده در مورد این مسئله صحبت نکردم. دیدید آن موقع که کریمی به بایرن یا جواد نکونام و مسعود شجاعی راهی اوساسونا شدند قبل از حضور این دو در این تیم ها همیشه حرف و حدیث بود.

وی افزود:‌ متأسفانه در حال حاضر بازار بازیکن ایرانی در اروپا رونق زیادی ندارد و این شرایط را سخت تر کرده است. کریم انصاری فرد و چند بازیکن دیگر هستند که روی آنها کار می‌کنیم تا به اروپا بروند که این کار از دیروز هم شروع نشده و چند سال است روی آن ها کار می کنیم. صحبت‌هایی شده اما اینکه اعلام می‌شود دورتموند این بازیکن را می‌خواهد صحبت‌های بی‌خود است که برخی در اینترنت درمی‌آورند. با باشگاه بخارست هم هیچ صحبتی نداشتیم.

وی افزود: در مجموع صحبت هایی برای ترانسفر انصاری‌فرد وجود دارد که اگر به نتیجه برسیم در مرحله اول با آقای رویانیان صحبت می‌کنیم تا اگر شرایط برای کریم و پرسپولیس خوب بود این انتقال انجام شود.

فاضلی در مورد اینکه می‌تواند اشاره کوچکی به نام تیم ها داشته باشد اظهار داشت: با این کار ممکن است کار بازیکن خراب و به باشگاه ضربه وارد شود. معمولا کسی که باشگاهی ندارد در مورد باشگاه‌های دیگر صحبت می‌کند من با قاطعیت اعلام می‌کنم با باشگاه دورتمند هیچ صحبتی نشده است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود کریم انصاری‌فرد پیشنهاد 5 میلیون یورویی دارد خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسئله‌ای است که 7-6 سال است در فوتبال ایران بیان می شود یک دهه قبل ایران بیشترین بازیکن آسیایی را در بوندسلیگا داشت. ما آن موقع اعلام کردیم باشگاه‌ها باید از بازیکن در این راستا حمایت کند اما دیدید که کره و ژاپن چه کردند و آن ها در باشگاه های خودشان بیشترین درآمد را داشتند اما با هزینه کم به اروپا انتقال پیدا کردند.  کاگاوا با 300هزار یورو به دورتموند رفت اما پس از یک سال با 16 میلیون یورو حق باشگاه به تیم منچستریونایتد پیوست. از همین الان باید بگویم که ما باید به فکر آینده باشیم. نتیجه امروز که همه از آن انتقاد می کنند ثمره کاری است که از 8 سال قبل انجام می دهیم. وقتی ژاپن با 300هزار یورو بازیکن ترانسفر می کند، نشان می‌دهد ما نمی توانیم با 5 میلیون یورو بازیکن ترانسفر کنیم. از لحاظ فنی هم می بینید که ژاپن به اندازه کل تیم ملی ما در بوندس لیگا بازیکن دارد.

فاضلی یادآور شد: ما تمامی این مباحث را در ایران پیگیری می‌کنیم در فوتبال ایران مردم بیشتر مدیران عامل‌ را می‌شناسند تا بازیکنان ،در حالی که فوتبال جای بازیکن است. دلیل این مسئله این است که همه چیز در یک طرف قرار دارد. اگر ساختارسازی نشود ضربه می خوریم. الان دوباره چند بازیکن در حال بالا آمدن هستند. از لحاظ افکاری دنبال بازیکنی هستم که همچون مهدی مهدوی کیا که 13 سال پیش می‌توانست با 4 میلیون دلار به دالیان چین برود ترجیح داد با 200 هزار مارک به کشور آلمان ترانسفر شود. دیدید که او با تلاش‌هایش در تیم قرن هامبورگ هم قرار گرفت. ما بازیکنی می‌خواهیم که علاوه بر داشتن چنین انگیزه ای توانایی فنی بالایی نیز داشته باشد.

وی تأکید کرد: بزرگترین مشکل در ایران قانون سقف قرارداد بود. بازیکن درجه 3 و 4 در حالی که باید یک دهم سقف می‌گرفتند قراردادش به 400 میلیون تومان رسید و بازیکن درجه یک نیز باید قرارداد 400 میلیونی بدهد هرچند که به غیر از قرارداد باید مزایایی نیز به او بدهند و تاثیر معکوس داشت چرا که پیاده شدن چنین قانونی ممکن نیست. وقتی بازیکنی سال گذشته برای پرسپولیس مثل علی کریمی آنقدر خوب کار کرد باید درآمدش با بازیکن تأثیر چندانی ندارد تفاوت داشته باشد. این اتفاق باعث شد رقابت سالم از بین برود.

فاضلی در مورد اینکه چه زمانی تکلیف انصاری فرد مشخص می‌شود گفت: چه وقت کار شیطان است. هر وقت قسمت باشد این اتفاق انجام می‌گیرد.

وی در مورد اینکه چند پیشنهاد انصاری فرد دارد خاطرنشان کرد: در مورد این مسئله هم نمی‌توانیم صحبت کنیم وضعیت به این شکل نیست که در باشگاه را بزند و بگویند ما این بازیکن را دیده ایم و می‌خواهیم یک سال و نیم است کار انتقال انصاری فرد را پییگری می‌کنیم و او را به باشگاه هایی معرفی کردیم در حال انجام صحبت ها هستیم تا ببینیم وضعیت چطور می‌شود. چه آن موقع که انصاری فرد بیرون می نشست در حال انجام مذاکره هستیم و این کار را پیگیری می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها