کد خبر: ۹۶۸۶۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۵     ۱۲ آذر ۱۳۹۱
کیهان: «مرکز گفت‌و‌گوی ادیان» شاه سعودی هفته گذشته با هزینه سالانه ۱۵ میلیون یورویی در وین راه اندازی شد. بنابر برخی گزارش‌ها عطاءا… مهاجرانی در این مرکز به کار گرفته شده است.

مهاجرانی و علیرضا نوری‌زاده ۹ ماه پیش با شرکت در نشست «الجنادریه» مبلغ ۱۸ میلیون دلار از سعودی‌ها برای راه اندازی شبکه‌ای ماهواره‌ای در لندن دریافت کردند.

هفته گذشته در کاخ هافبورگ وین مراسم راه اندازی مرکز گفت‌و‌گوی ادیان موسوم به مرکز عبدالله بن عبدالعزیز با حضور‌بان کی مون و شماری از سیاستمداران و نمایندگان ادیان مختلف برگزار شد.

پادشاه عربستان سعودی در سال ۲۰۰۷ در جریان دیداری که از واتیکان داشت موضوع تاسیس چنین مرکزی برای گفتمان بین ادیان جهانی را مطرح کرد و دولت اتریش نیز همزمان وین را به عنوان محل این مرکز پیشنهاد کرد. ریاض هم این پیشنهاد را قبول کرده و قصری را به قیمت ۱۳ میلیون یورو در وین خریداری کرد.

مرکز عبدالله در وین به عنوان یک مرکز بین المللی تاسیس گردیده و اتریش، اسپانیا و عربستان سعودی به عنوان اعضای اصلی آن هستند و واتیکان نیز نقش ناظر را در آن دارد.

گفته می‌شود درباره برنامه‌های این مرکز یک هیئت ۹ نفره از نمایندگان ادیان مختلف از جمله کاتولیک‌ها، اوانجلیک‌ها، پروتستان‌ها، ارتدکس‌ها، سنی‌ها، شیعیان، وهابی‌ها، یهودیان، بودایی‌ها و هندو‌ها تصمیم گیری می‌کنند و «فیصل عبدالرحمن معمر» وزیر سابق آموزش دولت سعودی به عنوان دبیرکل این مرکز، مهاجرانی را به عنوان نماینده شیعیان در این هیات ۹ نفره تعیین کرده است.

در پی افشای این موضوع مرکز اسلامی امام علی (ع) وین به عنوان کانون اصلی همگرایی شیعیان در اتریش اعتراض کرد. رئیس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین خطاب به مرکز ملک عبدالله تاکید کرده است که مهاجرانی نماینده تفکر شیعه نیست.

تحرکات شبه مذهبی رژیم سعودی در حالی است که این رژیم منشأ بسیاری از جنگ‌های مذهبی، فرقه گرایی و فعالیت‌های تروریستی در پوشش مذهب شناخته می‌شود.

مهاجرانی پس از تصدی وزارت ارشاد، در دولت اصلاحات تصدی مرکز گفت‌و‌گوی تمدن‌ها را بر عهده گرفت اما به خاطر برخی رسوایی‌های اخلاقی و شکایت‌های انجام گرفته از کشور گریخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها