کد خبر: ۹۶۵۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۱ آذر ۱۳۹۱
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه خودش هم ایران را به عنوان بهترین فدراسیون سال 2012 انتخاب می‌کند، گفت: نتایج تیم‌های ملی ژاپن و کره‌جنوبی در رده‌های مختلف نیز مشابه ایران است اما در زمینه باشگاه‌ها آنها قوی‌تر از ما هستند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار مهر، علی کفاشیان در حاشیه افتتاح دانشگاه جامع علمی کاربردی پرسپولیس در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق گفت: برخی چشم‌های خود را برای آنچه باید ببیند، باز نمی‌کنند. در حال حاضر تمامی فعالیت‌هایی که فدراسیون فوتبال کشورهایی مانند ژاپن و کره انجام می‌دهند، ما نیز انجام می‌دهیم. در زمینه نتایج نیز می‌توان گفت نتایج تیم‌های ملی ژاپن و کره‌جنوبی در رده‌های مختلف نیز مشابه ما است اما در زمینه باشگاه‌ها آنها قوی‌تر از ما هستند.

وی در مورد دلیل انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون فوتبال سال 2012 آسیا افزود: ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها از حدود 25 سال پیش برنامه‌ریزی کرده و رشد خود را در جهت توسعه و پیشرفت در فوتبال انجام داده‌اند. در حال حاضر سرعت رشد آنها کم شده اما سرعت رشد و توسعه فوتبال ایران در شرایط فعلی بیشتر از این کشورها است، بنابراین فکر می‌کنم این موضوع دلیل اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون فوتبال آسیا در سال 2012 است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که اگر انتخاب برترین فدراسیون فوتبال آسیا دست شما بود آیا باز هم فدراسیون فوتبال ایران را انتخاب می‌کردید؟ اظهار داشت: اگر خودم بودم، باز هم فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان برترین فدراسیون فوتبال سال آسیا انتخاب می‌کردم زیرا این اتفاق بر اساس ضوابط و معیارهای خاص صورت گرفته است که این معیارها به صورت مکتوب موجود بوده و حتی روی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز کاملاً مشخص است.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: البته شما می‌توانید دلیل انتخاب فدراسیون فوتبال ایران را از مسئولان AFC نیز بپرسید و قطعاً آنها پاسخگو خواهند بود زیرا کشورهایی که دوست داشتند به عنوان برترین فدراسیون سال آسیا انتخاب شوند، پیگیر این موضوع بوده و دلیل انتخاب فدراسیون فوتبال ایران را از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا جویا خواهند شد.

کفاشیان با تاکید بر اینکه کارهای بسیاری در فوتبال انجام داده که به موقع آنها را بیان می‌کند، افزود: دلیل اینکه امروز فدراسیون ایران فدراسیون برتر آسیا شده چه چیزی است؟ دلیلش این است که توجهات ویژه در فوتبال داشته‌ایم. خیلی‌ها می‌گویند تبانی کرده‌ایم که خوشبختانه یا متاسفانه عرضه تبانی را نداریم. عده‌ای هم می‌گویند پول خرج کرده‌ایم در صورتی که پولی وجود ندارد که خرج کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارهایی اساسی در این 5 سال انجام داده و خوشحال است این کارها دردهای فوتبال را می‌تواندعلاج ‌کند، خاطرنشان کرد: بزودی جاهایی که از پول فوتبال استفاده می‌کنند و حق واقعی آنرا نمی‌دهند، را معرفی خواهم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان اینکه در حال حاضر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نشستی نخواهد داشت، در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی فوتبال ایران با ترکیب اصلی خود در رقابت‌های غرب آسیا شرکت می‌کند، تصریح کرد: تیم ملی با ترکیب اصلی به رقابت‌های غرب آسیا نمی‌رود و بازیکنان با نظر کادر فنی انتخاب خواهند شد. در این مورد کی‌روش باید پاسخگو باشد.

"شما می‌گویید در فدراسیون فوتبال استقلال داریم اما چرا چشم به کمک‌های وزارت ورزش و جوانان دوخته‌اید؟" وی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان باید به توسعه فوتبال کشور کمک کند. اگر می‌بینیم که فدراسیون‌های فوتبال ژاپن و کره‌جنوبی در حال حاضر به استقلال مالی رسیده‌اند، به دلیل آن است که طی 25 سال گذشته هم دولت به آنها کمک کرده، هم درآمدزایی داشته‌اند و هم از حق پخش تلویزیونی برخوردار بوده اند.

کفاشیان در مورد اینکه چرا وزارت ورزش در مورد پرداخت دستمزد کی‌روش به فدراسیون فوتبال کمک نکرد، گفت: این موضوع به هیچوجه صحت ندارد و وزارت ورزش و جوانان در خصوص پرداخت دستمزد سرمربی تیم ملی به ما کمک کرده است.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه به مراسم افتتاح دانشگاه جامع علمی کاربردی پرسپولیس دعوت شده، تاکید کرد: زمانیکه در سازمان تربیت بدنی بودم، زمینی به متراژ 74 هزار متر در شرق تهران برای پرسپولیس در نظر گرفته‌ شد که نگذاشتیم این زمین از بین برود. بخشی از این زمین تبدیل به آکادمی شده و یک بخش آن هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. این یک امتیاز است که پرسپولیس هنوز از آن استفاده نکرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه برخی از مدیران به علت اینکه درگیر مسائل روزمره شده، نمی‌توانند بدرستی باشگاهداری کنند، افزود: امروز نگرانیم که روزی رویانیان برود اما اگر ساختارمان را طوری پیش ببریم که به فرد متکی نباشد، موفق خواهیم بود. فوتبال به پول کسی نیاز ندارد بلکه نظام باید قانونمند باشد و درآمدها باید به باشگاه‌ها برسد. باید دنبال این باشیم که باشگاه‌ها به درآمدزایی برسند. این کار باشگاه پرسپویس بسیار خوب است و سایر باشگاه‌های هم باید از آن الگو بگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها