کد خبر: ۹۶۲۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۰۹ آذر ۱۳۹۱
یک روزنامه انگلیسی با ارائه دلایلی به پوچ و بی‌ارزش بودن ادعای خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس درباره برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرد.
مهر نوشت: روزنامه انگلیسی گاردین در شماره امروز خود با ارائه دلایلی، ادعای روز گذشته خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را پوچ و بی اساس خواند.

روز گذشته آسوشیتدپرس با انتشار نموداری که مدعی بود از سوی یک مقام ناشناس یک کشور ناشناس در اختیارش قرار گرفته است مدعی شد که ایران با شبیه‌سازی کامپیوتری انفجار یک بمب اتمی در تلاش است تا بمب اتمی تولید کند که قدرت تخریبش سه برابر بمب اتمی است که در جریان جنگ جهانی دوم شهر هیروشیمای ژاپن را نابود کرد.

گاردین با ارائه سه دلیل ادعای این خبرگزاری را پوچ و بی اساس خواند:

اول اینکه، ارائه نموداری از سوی فردی ناشناس و آن هم از یک کشور ناشناس هیچگونه توجیهی ندارد.

ثانیا این نمودار که بسیار ابتدایی‌تر از نمودار ارائه شده از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران است، دارای نوشته‌های فارسی و انگلیسی هم است.

گاردین با اشاره به انگلیسی بودن نوشته‌های این سند محرمانه این سوال را مطرح می‌کند که چه دلیل منطقی وجود دارد که ایرانی‌ها اسناد محرمانه خودشان را به زبان انگلیسی طبقه‌بندی کنند.

ثالثا گاردین می‌نویسد: فرض کنیم که این نمودار جعلی و ساختگی هم نیست، برداشت اینکه شبیه‌سازی کامپیوتری چنین مطلبی به این معنی است که ایران در تلاش برای ساخت سلاح اتمی است، ادعای پوچ و بی اساس است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها