کد خبر: ۹۶۱۱۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۰۸ آذر ۱۳۹۱
سپاهان در روزی که حق مسلمش برد بود،هم زیبا فوتبال بازی کرد و هم خوب نتیجه گرفت و سه امتیاز ارزشمند را در خورجین اش گذاشت. داماش هم با این شکست هم رکورد شکست ناپذیری اش از بین رفت
سپاهان علی احمدی

به گزارش 598 به نقل از سایت گل - چهارشنبه 8 آذر91 - هفته شانزدهم لیگ برتر - جام خلیج پارس.

ورزشگاه فولاد شهر اصفهان - تماشاگر:هزار نفر. هوا: آفتابی.ساعت : 15:15

سپاهان 3( دقیقه 50،83 محمدرضا خلعتبری،نوید کیا دقیقه 65)-0 داماش

داور: مهدی سید علی - کمک داوران: فریمانی و عیوض محمدی.

کارت زرد:حسن رودباریان دقیقه 51 (داماش) اخراج : محمد مختاری دقیقه 93(داماش)

سپاهان اصفهان:

محمد باقر صادقی،محمد علی احمدی،حسن جعفری،فرشید طالبی،محسن ایرانژاد( از دقیقه 56 جواهیر سوکای)،امید ابراهیمی،محمد رضا خلعتبری،محرم نوید کیا(از دقیقه 80 امین جهان عالیان)،آروین بولکو،حسین پاپی،محمد غلامی(از دقیقه 86 رادومیر جالوویج).

سرمربی: زلاتکو کرانچار.

داماش گیلان:

حسن رودباریان،هادی سهرابی،علی رضا نظیف کار،محمد مختاری،ابوالفضل حاجی زاده،حسین ابراهیمی،مسعود زارعی(از دقیقه 59 محمد سیاه)،محمد رضا مهدوی،امین متوسل زاده(از دقیقه 67 افشین چاوشی)،مصطفی حاجتی،علی رضا جهانبخش( از دقیقه 63 بهنام افشه).


سرمربی: حمید درخشان.

شرح بازی:

دو تیم سپاهان و داماش در ورزشگاه تقریبا خالی فولاد شهر در حالی مقابل هم صف آرایی کردند که شاید این بازی را باید مهم ترین تقابل این دو تیم نامید، چرا که شرایط جدول آنچنان دشوار و سخت برای هر دو تیم شده است که هر گونه لغزشی برای آنها گران تمام می گردید. سپاهان در صدر حریفانش به انتظار یک خطای کوچک نشسته اند و در پایین فاصله ها آنقدر کم است که هر اشتباهی غیر قابل جبران خواهد بود.داماشی ها می خواستند در هفتمین هفته بدون باخت به خانه بروند و سپاهانی ها می خواستند خط بطلانی بکشند بر رکورد باخت یک بازی در میانشان. سپاهان که در این مسابقه با چند تغییر به میدان آمده بود و کراچار از ابتدا حسین پاپی، محمد غلامی بازیکن فصل پیش داماش و قاسم ایرانژاد را جای اشجاری ناراضی را در ترکیب گذاشته بود.اما داماش با همان نفراتی که از ابتدا میشد حدس زد پای به زمین گذاشت.

بازی با مالکیت توپ و میدان توسط سپاهانی ها آغاز شد و داماشی ها با بستن بازی در فرصت های بدست آمده با چشم داشتن به سرعت بازیکنانی مانند ابراهیمی چشم به ضد حمله ها دوخته بودند. مسابقه کندتر از حد تصور شروع شد اما رفته رفته سپاهانی ها با خیمه زدن در زمین داماش چند موقعیت خوب بدست آوردند که مهمترین شان ضربه ی سر غلامی داخل شش قدم بود که توسط رودباریان به کرنر فرستاده شد و شوت خلعتبری به دروازه داماش بود.پس از این دو حمله رشتی ها دست به یکی دو حمله زدند که البته هیچکدام آن زهر باید را نداشت. اما به یقین تک به تک نویدکیا با رودباریان سپاهانی ها برای فریاد آماده کرده بود که با تیزهوشی رودباریان مهار گردید. در ادامه باز هم سپاهانی ها بودند که در یک سوم دفاعی داماش اردو زده بودند و گویی خیال بازگشت هم نداشتند.اما دفاع چند لایه و با حوصله داماش و وجود یک سوپاپ اطمینان به نام رودباریان مانع شد تا سپاهان بتوانند از موقعیت هایشان استفاده کنند و دو تیم با رضایت دادن به تساوی به رختکن رفتند.

نیمه دوم:

 داستان نیمه دوم کاملا برای دو تیم متفاوت از آب در آمد. فشار حملات سپاهان بسیار وحشتناک تر و خطای مدافعان داماش بیشتر شد.هنوز بازیکنان داماش درست و حسابی در جاهای خود قرار نگرفته بودند که خلعتبری سپاهان را پیش انداخت.پس از این گل هرچند داماشی ها می توانستند توسط متوسل زاده بازی را به تساوی بکشانند اما آتش حملات این تیم زود فروکش کرد تا سپاهانی ها دوباره بر بازی مسلط گردیدند و بتوانند گل دوم خود را هم به ثمر برسانند. پس از این گل هم باز هم سپاهانی ها عقب نکشیدند و درخشان هم با بیرون کشیدن جهانبخش که خوب هم کار کرده بود و آوردن افشه و آوردن دیر هنگام چاوشی بیشترین کمک را به اصفهانی ها کرد تا با خیال راحت تری به حملات خود ادامه دهند و در این گیر دار بتوانند گل سوم را هم خلعتبری آماده به ثمر برساند.بی آزار ترین داماش چند هفته ی اخیر برای کامل شدن باختش در دقیقه 93 مختاری را هم اخراج شده دید تا در برابر استقلال هم دستش در پوست گردو باشد. در هر صورت سپاهان در روزی که حق مسلمش برد بود و هم زیبا فوتبال بازی کرد و هم خوب نتیجه گرفت سه امتیاز ارزشمند را در خورجین اش گذاشت. و داماش هم با این شکست هم رکورد شکست ناپذیری اش از بین رفت و هم درخشان به نوعی از رو دست دینورزاده در فصل پیش که در بازی رفت در اصفهان همین نتیجه را کسب کرده بود کپی نمود.البته پس از آن بازی دینورزاده اخراج گردید!

 شرح گلها:

سپاهان 1-0 داماش: پاس رو به جلوی امید ابراهیمی به حسین پاپی رسید و سانتر او از جناح راست او رو پای خلعتبری فرود آمد و او با یک قیچی زیبا دروازه رودباریان را که البته توپ به بند انگشتانش اصابت کرده بود باز کند.

سپاهان 2-0 داماش: پاس پشت پای حرفه ای محمد غلامی پشت محوطه جریمه به نویدکیا رسید و او با جا گذاشتن مدافعان داماش با رودباریان تک به تک شد و او برای دو گله کردن سپاهان کار دشواری در پیش نداشت.

سپاهان 3-0 داماش: پاس امین جهان عالیان جوان و تازه به میدان آمده زیر پای خلعتبری افتاد و او با یک نفوذ و از روی نقطه ی پنالتی با یک شوت سرکش دورتر از دستهای رودباریان گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن:

 محمد رضا خلعتبری در این بازی دو گل به ثمر رساند و چند گل هم نزد تا عنوان بهترین بازیکن زمین را بدون رقیب به خود اختصاص دهد. هر چند که محمد غلامی هم بسیار موثر و درخشان بازی نمود. اگر خلعتبری این بازی را در برابر ازبکستان انجام داده بود حالا می روش از مردان خوشبخت روزگار به حساب می آمد.

اتفاق ویژه:

شکست ناپذیری داماش در این بازی به پایان رسید با یک خاطره ی تلخ برای رشتی ها. حالا درخشان که می گفت فوتبال نتیجه گرا را از بازی زیبا بیشتر می پسندد باید پاسخ گوی این فوتبال نتیجه گرایش باشد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها