کد خبر: ۹۵۹۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۸ آذر ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه از نشست مجدد ایران با برخی دیگر گروه‌های معارض سوری ظرف یک تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره زمان سفرش به نوار غزه گفت: من در این باره با وزیر امور خارجه مصر تماس گرفته‌ام و در حاشیه اجلاس دی 8 نیز رایزنی‌هایی در این باره انجام شد.

وی افزود: به محض اینکه پاسخ مثبت از طرف وزارت امور خارجه مصر دریافت شود سفرمان نیز انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره آخرین وضعیت گفت و گوهای ملی سوریه که به ابتکار ایران برگزار شده بود گفت: درباره این مسئله کمیته پیگیری تشکیل شده و قرار است تماس‌هایی نیز با گروه‌ها و طرف‌های دیگری سوری انجام شود.

صالحی گفت: انشاالله ظرف یکی دو هفته آینده نشست مجددی با برخی از طرف‌های سوری خواهیم داشت که زمان، مکان و طرف‌های گفت و گو به زودی اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر هیئتی از مجلس شورای اسلامی به نواز غزه اظهار داشت: ما هنوز هیچ پاسخ رسمی از سوی مصری ها  در این باره دریافت نکرده‌ایم اما امیدواریم با صدور ویزای مصر این امر انجام شود چرا که تنها راه ورود به نواز غزه گذرگاه رفح در کشور مصر است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی دیگری درباره آخرین تحولات مربوط به گفت و گوهای ایران و 1+5 و ارائه یک بسته پیشنهادی جدید از سوی این گروه به ایران گفت: من در این خصوص اطلاع خاصی ندارم اما برای انجام مذاکرات خانم اشتون باید با آقای جلیلی تماس بگیرد تا زمان و مکان مشخص شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها