کد خبر: ۹۴۵۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۳۷     ۲۹ آبان ۱۳۹۱
بعد از له شدن مسافران در مترو مکافات پله نوردی‌های سخت آغاز می‌شود. توجیه مسئولان در این باره نبود پول است و دوباره دعوای کهنه مسئولان رو شده و توپ مشکلات را در زمین یکدیگر پاسکاری می‌کنند.
 به گزارش فارس، نبود واگن در مترو و مشکلات ناشی از آن برای مترو سواران از یک طرف و  نبود پله برقی از طرف دیگر از مشکلات اساسی متروسواران است.
 
 
یکی از مترو سواران به فارس گفت که سال‌هاست از افتتاح متروی استاد معین می‌گذرد ولی هنوز پله برقی در آن نصب نشده است.
 
وی ادامه داد: استاد معین حدود ۱۳۵ پله دارد و مردم به سختی در این مسیر تردد می‌کنند.
 
یکی دیگر از شهروندان معتقد است افراد کهنسال به سختی می‌توانند این پله را طی کنند و بهتر از مسئولان برای رفع این مشکل هر چه سریعتر اقدام کنند.
 
مترو سوار دیگری می‌گوید که وقتی مترو تجریش آماده بهره‌برداری شد همزمان پله برقی های آن افتتاح و مورد استفاده قرار گرفت این در حالی است که درمترو کلاهدوز، استادمعین و انقلاب این امر رخ نداد.
 
وی بیان کرد به نظر می رسد ایستگاه های شمالی شهر زودتر مجهز می‌شوند.
 
یکی دیگر از شهروندان معتقد است که پله نوردی در مترو به یک امر عادی تبدیل شده و نفس مسافران را می‌گیرد.
 
وی ادامه می دهد بعد از له شدن در واگن‌های قطار باید این پله های نفس گیر را طی کنیم.
 
نبود پله برقی در برخی از ایستگاه‌ها به یک مشکل اساسی تبدیل شده است و مردم به شدت گله مند هستند البته مسئولان وعده می‌دهند که هر چه زودتر این مشکل برطرف خواهد شد ولی این امر تاکنون در برخی از ایستگاه ها رخ نداده و مشکلات به قوت خود باقی است.
 
هابیل درویش مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه در این باره گفت که به دلیل نوسانات ارز پله برقی های مترو نیز دچار مشکل شدند ؛ اما تا پایان سال تمام ایستگاه ها صاحب پله برقی می شوند.
 
مدیر عامل شرکت مترو تهران اضافه کرد برای همه ایستگاه‌هایی که پله برقی ندارند خرید صورت گرفته و تا پایان سال همه ایستگاه ها صاحب پله برقی می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه اعتبار مهمترین عامل تاخیر نصب پله برقی ها در مترو بود تصریح کرد: پله برقی های جدید هم برند جدیدی هستند که مخصوص مترو هستند و توان جا به جایی مسافران بیشتری هستند.
 
شهرداری تهران تقریبا هر ماه یک ایستگاه مترو آماده بهره‌برداری می کنند ولی در ماه های ابتدایی این ایستگاه ها به صورت آزمایشی خدمات رسانی می کنند.تجهیز ایستگاه های قطار به دلیل نبود پول قدری مشکل شده است.
 
پله های برقی یکی از تجهیزاتی است که از خارج وارد می شود و پرداخت پول این تجهیزات بسیار مشکل است.
 
 
خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران در این باره گفت:شرایط به گونه ای است که به راحتی و سهولت نمی توان امکانات را از خارج از کشور خرید چون نمی توان پول آن را پرداخت کرد. چون ما عملیات بانکی امان دچار مشکل شده است.
 
وی ادامه داد: بالاخره برای اینکه وجهی را به یک کشوری پرداخت کنیم باید از امکانات بانکی استفاده کنیم و چمدانی نمی شود که پول پرداخت کرد. در این نقل و انتقال بانکی مشکل وجود دارد.
 
بر اساس این گزارش، یکی از مهم ترین سیاست های شهرداری توسعه خطوط مترو بوده است. اما در بحث تجهیز ضعیف عمل شده است البته مسئولان شهری معتقدند نمی ‌توان ایستگاه ها را معطل نبود پله برقی کرد در نتیجه ابتدا ایستگاه را افتتاح و بعد تجهیز می‌کند.
 
در این باره سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: پله برقی در تمامی ایستگاههای فاقد پله برقی تا پایان سال نصب می‌شود.
 
وی ادامه داد:  ایستگاه رم سبز در همان تاریخ وعده داده شده آماده بهره‌برداری بود اما به دلیل عدم نصب پله برقی دراین ایستگاه، به تعویق افتاد. اما در نهایت با اجازه شهردار تهران تصمیم گرفتیم ارم سبز را بدون پله برقی افتتاح کنیم البته پله برقی‌ها خیلی زود نصب می شود.
 
مشکل بودجه در مترو یکی از دعواهای قدیمی شهرداری و دولت است. محمد نجار وزیر کشور از دادن پول به مترو خبر می دهد و محمد باقر قالیباف شهردار تهران این خبر را رد می کند و معتقد است که دولت پولی به شهرداری نداده و شهرداری جور آنها را می‌کشد.
 
به گزارش فارس، سیستم تهویه هوا، پله برقی و نبود واگن از مشکلات مترو سواران است امید است مسئولان هر چه سریعتر به جای دعوا این مشکلات را برطرف کنند چرا که دود دعوای مسئولان به چشم مردم می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
لطفا مسئولین سوء مدیریت خودشان را گردن تحریم بانکی و غیره نندازند!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها