کد خبر: ۹۴۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۰۷     ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
وزير كشور عصر امروز با حضور در كميسيون سياست خارجي مجلس از ترور ۲ شهروند توسط عوامل خود فروخته در حوادث ديروز خبر داد.

به گزارش  فارس، كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود و سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در حاشيه جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) اعضاي كميسيون متبوعش با خبرنگاران پارلماني گفت‌وگو مي‌كرد، از حضور نجار وزير كشور در اين جلسه خبر داد و اظهار داشت: در اين جلسه كميسيون مصطفي محمدنجار وزير كشور و معاونين وي حضور يافتنه و گزارشي از روند كار فتنه‌گران در روز ۲۵ بهمن ماه ارائه كرد.

وي در بيان برخي محورهاي گزارش ارائه شده از سوي وزير كشور، گفت: براي تجمع و فتنه‌گري در روز ۲۵ بهمن طراحي‌هايي را انجام شده بود كه با هوشياري مردم و حضور گسترده مردم در راهپيمايي بيست و دوم بهمن ماه و حضور به موقع و تدابير نيروهاي امنيتي و انتظامي اين توطئه نيز همانند گذشته خنثي شد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر همين اساس يادآور شد: بر اساس گزارش وزير كشور، منافقين در اين ماجرا به عنوان سرباز پياده نظام جريان فتنه عمل كرده است؛ همچنين فضاي مجازي را با امكانات استكبار جهت فضاسازي فعال كردند و همچنين عناصر معاند و فريب‌خورده را آموزشي خط دهي كردند.

به گفته وي، آمريكا و انگليس به شكل رسمي از اقدامات روز گذشته منافقان در كشور اعلام حمايت كردند و متأسفانه اميدواري كه سران فتنه ايجاد كردند با صدور اعلاميه‌ها و سخنراني‌ها و مواضع تند، همه براي اين توطئه مقدمات را فراهم كردند.

اين عضو هيئت رئيسه كميسيون سياست خارجي مجلس در ادامه يادآور شد: بر اساس گزارش وزير كشور تلاش توطئه‌آميز آنان اين بود كه فراخواني در زمان پيك ترافيك تهران انجام شد و اقدامات مذبوحانه‌اي انجام دادند، ولي همه اين اقدامات منتهي به تجمعات با جمع‌هاي اندك در برخي نقاط مركزي تهران همراه بود كه با هوشياري مردم و نيروهاي انتظامي خنثي شد.

جلالي ادامه داد: وزير كشور در اين جلسه از شهادت دو نفر در اقدامات رور گذشته منافقان خبر داد و گفت كه در اين ماجرا چند تن از نيروهاي مردمي و انقلابي با شليك تير، مجروح و دو نفر به شهادت رسيدند.

وي اضافه كرد: بررسي‌ها كاملاً نشان مي‌دهد كه اين تيراندازي توسط عناصر خودفروخته انجام شد و اين افراد به دنبال پروژه نخ‌نما شده كشته‌سازي بودند.

جلالي كه رداي نمايندگي مردم شاهرود را نيز بر تن دارد، تصريح كرد: امروز كه انعكاس صداي انقلاب اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا شنيده مي‌شود، آمريكا و صهيونيسم به دنبال انتقام‌گيري از انقلاب اسلامي ايران هستند و به زعم خود به دنبال سيلي زدن به نظام اسلامي هستند.

وي همچنين گفت: استكبار مي‌داند كه مصر كليد فتح بزرگ اسلامي است و موفقيت‌هاي بسياري را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوي كميسيون سياست خارجي مجلس در بخش پاياني سخنانش عنوان كرد: جريان شارلاتانيزم و ضد انقلاب كه ديروز شعار "نه غزه، نه لبنان " مي‌دادند، امروز عليرغم حمايت قاطع ملت از مردم مصر و تونس در راهپيمايي سترگ ۲۲ بهمن بحث مضحك حمايت‌شان از مردم مصر و تونس را مطرح مي‌كنند.

جلالي در خاتمه گفت: انتظار آن است كه دستگاه قضايي در برخورد با عوامل و سران اصلي فتنه به وظيفه ذاتي خود عمل كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها