کد خبر: ۹۴۲۱
زمان انتشار: ۱۷:۰۵     ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
در حالي كه امروز 223 نماينده مجلس خواستار محاكمه فتنه‎گران شدند، اقليتي‌ها با اتخاذ موضعي متفاوت سعي كردند به تطهير چهره عوامل فتنه بپردازند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ميثم رضايي در يادداشتي نوشت: در شرايطي كه امروز 223 نماينده مجلس خواستار اشد مجازات براي موسوي و كروبي شدند‌، فراكسيون اقليت مجلس با صدور بيانيه‌اي از مسئولين كشور خواست كه در برخورد با منتقدين مصلح با سعه صدر بيشتري برخورد كنند.

اعضاي اين فراكسيون در قسمتي از اين بيانيه بدون اشاره به فتنه‌گري‌هاي موسوي، كروبي و خاتمي در ايام بعد از انتخابات چنين آورده‌اند: در شرايط حساس فعلي، كشور بيش از هر زمان ديگري نياز به آرامش دارد. لذا اقداماتي كه در جهت تنش‌زايي انجام شود خصوصا اقداماتي كه به خشونت در جامعه دامن بزند، به نفع كشور و نظام نيست.

اقليتي‌ها در حالي اعلام كرده‌اند كه اصلاح‌طلبي به معني حركت در چهارچوب قانون اساسي و اعمال اصلاحات با روش‌هاي مدني است و با اقدامات خلاف قانون مخالفت دارد كه تاكنون به طور رسمي از سران فتنه كه پيوسته با اعمال خود در جهت مخالف نظام و قانون اساسي حركت كرده‌اند، اعلام برائت نكرده و حتي در نظرات خود به دفاع از آنان پرداخته‌اند.

اعضاي فراكسيون اقليت در بخش ديگري از بيانيه خود اصلاح‌طلبان را معتقد به نقدهاي منصفانه در چهارچوب ارزش‌هاي نظام دانسته‌اند و از حاكميت خواسته‌اند كه در برخورد با منتقدين مصلح با سعه صدر بيشتري برخورد كنند و اجازه دهند كه دوستداران نظام و انقلاب اسلامي نقدهاي دلسوزانه خود را كه به اصلاح امور مي‌انجامد، بيان كنند.

اظهار نظر فوق در حالي صورت گرفته كه امروز مجرم بودن سران فتنه براي مسئولان قطعي شده است، چرا كه اين عده به دفعات ثابت كرده‌اند كه منافع نظام براي آنها اهميت ندارد و تنها خواستار رسيدن به منافع خود هستند.

همچنين اعضاي اقليت مجلس از حاكميت خواسته‌اند كه با سعه صدر بيشتري با منتقدين برخورد كند در حالي كه نظام تا امروز به فتنه‌گران فرصت بازگشت داده ولي اين عده با اقدامات خود اين فرصت‌ها را ناديده گرفتند و حتي در جهت براندازي نظام حركت كردند.

اصلاح‌طلبان مجلس در اين بيانيه تلويحا سران فتنه را دوستداران نظام و انقلاب اسلامي دانسته در حالي كه امروز همگان به عناد و دشمني اين عده با نظام پي برده‌اند.

به نظر مي‌رسد كه اقليتي‌ها بار ديگر قصد دارند با فرار به جلو و فرافكني، تحريك دشمنان نظام توسط فتنه‌گران را كه سبب بروز وقايع روز گذشته و كشته و زخمي شدن چندين نفر شد، به گردن عناصر ديگر بيندازند در حالي كه حتي برخي همفكران آنها اقدام موسوي و كروبي را براي فراخوان 25 بهمن نادرست خواندند.

به طور مثال منتجب‌نيا قائم مقام حزب اعتماد ملي طي مصاحبه‌اي اعلام كرده كه در اين فراخوان شركت نخواهد كرد، و يا اينكه محمد رضا خباز عضو اقليت مجلس امروز طي نطق ميان‎دستور گفت كه انتظار نمي‌رفت بعد از آن حماسه باشكوه 22 بهمن، دعوت به تجمع ديگري در مركز كشور كه امروز همه‌ نگاهها به سوي آن است، اتفاق افتد.

مردم انتظار دارند كه امروز بعد از برملا شدن چهره اصلي فتنه‌گران، وكلاي آنها در خانه ملت با موضع‌گيري شفاف در جهت دفاع از مطالبات آنان باشند نه اينكه با موضع‌گيري دوپهلو و مغرضانه از فتنه‎گران حمايت كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها