کد خبر: ۹۳۷۲
زمان انتشار: ۱۸:۰۰     ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
"عماریون"-رينا مصري، استاد دانشگاه بالامند، در گفت‎وگو با بخش امريکاي وب سايت شبکه پرس تي‌وي گفت: "بعد از برکناري حسني مبارک، ديکتاتور پيشين مصر از قدرت، مردم اين کشور بايد دست به کاري دشوارتر بزنند".

وي افزود: "انقلابيون مصري بايد مطمئن شوند واقعا در مرحله گذار به استقرار دموکراسي قرار دارند. همچنين حصول اطمينان از اين امر مهم است که دست‌نشانده‌هاي امريکا در مصر، که در حال حاضر بر سر قدرت هستند و تا چند ماه آينده نيز به حکمراني خود ادامه خواهند داد، نمي‌توانند کاري از پيش ببرند و ضعيف و ناکارآمد خواهند بود".

مصري تأکيد کرد: "مردم مصر ثابت کرده‌اند قادر به انجام اموري هستند که امريکايي‌ها و حتي ديگر کشورهاي عربي آن را ممکن نمي‌دانستند".

وي خاطرنشان ساخت: "واقعيتي که مردم مصر توانستند آن را به انجام برسانند، اين است که جوامع تحت انقياد قدرت‌ها مي‌توانند بيدار شده، به پا خيزند و با موفقيت يک ديکتاتور را براندازند".

گفتني است، امريکا طي 30 سال گذشته با کمک‌هاي نظامي، سياسي و اقتصادي از رژيم مستبد حسني مبارک، حمايت کرده است.

بر اساس گزارش بخش خدماتي کنگره امريکا اين کشور از سال 1979 هر سال حدود 2 ميليارد دلار به مصر کمک کرده است.

مردم مصر با الهام از انقلاب تونس که به حکومت 23 ساله زين العابدين بن علي، رئيس جمهور مخلوع اين کشور، خاتمه داد از سه شنبه (5بهمن) اعتراض‌هاي مردمي را عليه حکومت مبارک آغاز کردند که منجر به برکناري وي در جمعه (22 بهمن) شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها