کد خبر: ۹۳۷۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۲۶ آبان ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ˈعلاءالدین بروجردیˈ در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اظهارات امروز ˈاحمد بخشایشیˈ یکی از اعضای این کمیسیون درمورد مرگ وبلاگ نویس اظهارداشت: وی نظر خود را مطرح کرده است باید اظهارنظرها مبتنی بر واقعیت ها باشد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از این مساله با رییس پلیس تهران تماس گرفته شد که وی درمورد مرگ وبلاگ نویس اظهارداشت ضرب و شتمی وجود نداشته است و موضع این کمیسیون نیز براساس اطلاعات رییس پلیس تهران بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که با حضور مسوولان ذیربط برگزار شد، تصریح کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که پس از انتقال وبلاگ نویس از زندان اوین به بازداشتگاه برای تکمیل بازجویی مرگ رخ داده است.

بروجردی یادآور شد: پزشکی قانونی به دنبال دستور قضایی، مراحل قانونی و کالبد شکافی را انجام داده است و این کمیسیون در اتنظار اعلام نتایج آزمایش های پزشکی قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که از قضات برجسته کشور است مامور پیگیری و بررسی دقیق مساله شده است.

وی ادامه داد: مجلس در این مساله بجز نظارت که وظیفه قانونی است، وظیفه دیگری ندارد و تصمیم نهایی با دستگاه قضایی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که برخی رسانه های بیگانه مدعی وجود کبودی در جسد وبلاگ نویس، شده اند، گفت: هرآنچه را که رییس پلیس تهران اعلام کرده بود به اطلاع رساندیم و در حال حاضر باید منتظر آزمایش های دقیق پزشکی قانونی باشیم.

بروجردی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که به منظور جلوگیری از حوادث مشابه که به وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب می زند، چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟ اظهارداشت: این مساله از مواردی بود که در گزارش این کمیسیون در جلسه علنی امروز مطرح شد تا دستگاه قضایی در مسایل بازجویی ها نظارت کافی داشته باشد.

وی ادامه داد: این مسایل کار تخصصی است که باید طی لایحه ای در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و دست اندرکاران اجرایی می توانند پیشنهادهای لازم را برای بررسی به این کمیسیون ارایه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها