کد خبر: ۹۳۳۴۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۱     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
قرائت گزارش کمیسیون بهداشت درباره عدم تخصیص اعتبار مربوط به بخش سلامت با سرفه‌های مکرر رئیس کمیسیون بهداشت مجلس همراه شد تا آنجا که لاریجانی بعد از اتمام سخنان وی گفت: «خوب شد آقای شهریاری گزارشش را تمام کرد وگرنه سلامتی‌اش به خطر می‌افتاد».
فارس، چهلمین جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ساعت 8:15 دقیقه، به ریاست علی لاریجانی، با حضور 197 نماینده مجلس و 91 کرسی خالی و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد که با حاشیه‌هایی همراه بود:
* نمایندگان مجلس نشست علنی امروز پارلمان را با استماع توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله استادی از علمای حوزه علمیه قم آغاز کردند. آیت‌الله استادی در این جلسه به نمایندگان گفت: «به فکر مردم باشید».
* آیت‌الله استادی حدود نیم ساعت در صحن علنی به سخنرانی پرداخت. حجت‌الاسلام آقا‌تهرانی استاد اخلاق هیئت دولت، پس از اتمام سخنرانی آیت‌الله استادی استاد اخلاق مجلس، بر دستان وی بوسه زد.
* حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز در صحن علنی به قرائت گزارش کمیسیون متبوعش در زمینه عدم اجرای برخی بندهای بودجه 91 در زمینه تخصیص اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی به وزارت بهداشت پرداخت و بعد از قرائت این گزارش درباره مشکلات بحث بهداشت و درمان و همچنین سلامت مردم در جلسه سخنرانی کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس پس از اتمام سخنرانی شهریاری (که حین صحبت‌هایش سرفه می‌کرد و صدایش می‌گرفت) خطاب به او گفت: «خوب شد آقای شهریاری گزارشش را تمام کرد وگرنه سلامتی‌اش به خطر می‌افتاد».
* جلسه علنی امروز مجلس حدود ساعت 12:10 به اتمام رسید. یعنی 20 دقیقه بعد از اذان ظهر و فرا رسیدن وقت نماز ظهر و عصر.
جواد جهانگیرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان نشست علنی خانه ملت با اذن حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست صحن علنی مجلس را برعهده داشت، درحالی که وقت اذان ظهر گذشته بود، شروع به قرائت تذکرات کتبی وکلای ملت کرد و در حالی که سرفه می‌کرد و صدایش می‌گرفت، باز هم قرائت این تذکرات را ادامه می‌داد؛ درحالی که جهانگیرزاده مشغول قرائت تذکرات نمایندگان بود، جمع کثیری از وکلای ملت نیز در صحن علنی حضور داشتند و در حال گپ و گفت و صحبت کردن با یکدیگر بودند.
* بعد از اتمام قرائت تذکرات کتبی، جهانگیرزاده خطاب به ابوترابی‌فرد گفت: «حدود 67 نفر از نمایندگان برای بیان تذکرات شفاهی ثبت نام کردند، اجازه می‌دهید مطرح شود؟» که ابوترابی فرد پاسخ داد: تذکرات شفاهی امروز بماند برای جلسه علنی بعدی مجلس».
* پس از پایان نشست علنی امروز خانه ملت، ابوترابی فرد اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده 28 آبانماه رأس ساعت 8 صبح تشکیل می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها