جام جم آنلاین، اين خبر خوش براي شهرونداني است كه مدتهاست از سيل انبوه
پيامك تبليغاتي مزاحم كه 24 ساعت شبانهروز به گوشي تلفن همراهشان سرازير
ميشود به ستوه آمدهاند بدون اينكه چارهاي براي خلاصي از اين مزاحمتهاي
وقت و بيوقت داشته باشند.
سرانجام گلايهها و نارضايتيهاي
شهروندان از ارسال انبوه پيامكهاي تبليغاتي مزاحم و كسر شدن مبالغ قابل
توجهي بهعنوان هزينه ارسال اين پيامكها آن هم بدون در نظر گرفتن تمايل و
رضايت مشتركان تلفن همراه، مسوولان دستگاههاي متولي را به فكر راه چارهاي
انداخت تا با راهاندازي سامانهاي براي دريافت شكايات به مطالبه بحق
شهروندان در اين زمينه پاسخ دهند.
از حدود يك ماه پيش كه سامانه
دريافت شكايت پيامكهاي انبوه از سوي مركز توسعه فناوري اطلاعات و
رسانههاي ديجيتال راهاندازي شده تاكنون يك هزار و 600 مورد شكايت از
مزاحمتهاي پيامكهاي تبليغاتي به ثبت رسيده است.
شهروندان
ميتوانند با ارسال پيامك به سامانه 10001314 شكايات خود را از پيامكهاي
انبوه تبليغاتي دريافتي ثبت كنند، البته حتما بايد شماره پيامك ارسالي و
متن آن را هم عنوان كنند تا بتوان به اين شكايت رسيدگي كرد.
مركز
توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال به ارائه دهندگان سرويسهاي
ارزش افزوده تاكيد كرده حتما در پيامكهاي ارسالي درباره هزينه هر پيامك و
شيوه قطع آن را در صورت تمايل نداشتن را به شهروندان اطلاع رساني كنند.
راهاندازي
سامانه ثبت شكايات از پيامكهاي تبليغاتي از آن جهت كه مطالبه و درخواست
بحق مشتركان تلفن همراه از مسئولان دستگاههاي متولي در اين زمينه بوده جاي
تقدير دارد، اما به شرط اينكه موضوع صرفا به ثبت شكايت شهروندان پايان
نيابد و به اين شكايات رسيدگي شود تا شهروندان اطمينان پيدا كنند كه اين
اعلام شكايت صرفا اقدامي نمايشي نبوده و به اين شكايات ترتيب اثر داده
ميشود.