کد خبر: ۹۲۲۶
زمان انتشار: ۱۶:۵۰     ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
بررسي لايحه بودجه 1390 كل‌كشور در دولت به پايان رسيده و اين لايحه هفته جاري توسط رئيس‌جمهوري تحويل مجلس مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، بررسي لايحه بودجه 1390 كل‌كشور در دولت به پايان رسيده است و فردا يا سه‌شنبه اين لايحه توسط محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري تحويل مجلس شوراي اسلامي خواهد شد تا وكلاي ملت آن را بررسي و تصويب كنند.

لايحه بودجه 1390 كل كشور در حالي هفته جاري تقديم مجلس خواهد شد كه طبق آيين‌نامه داخلي قوه مقننه، لايحه بودجه هر سال بايد تا 15 آذرماه تحويل مجلس شود.

به گزارش فارس، مجلسي‌ها نسبت به ارائه با تأخير لايحه بودجه 90 معترضند و خواستار تصويب چند دوازدهم اين لايحه در مجلس هستند تا پس از تعطيلات عيد نوروز، بتوانند لايحه بودجه 90 را با فراغ‌بال و با فرصت كافي مورد بحث و بررسي قرار دهند.

اما دولت در بيان دلايل ارائه ديرهنگام لايحه بودجه 90 به مجلس مي‌گويد "از آنجايي كه بررسي برنامه پنجم توسعه كشور در مجلس حدود يك سال به طول انجاميد و بايد تدوين لايحه بودجه 90 بر اساس اين برنامه صورت مي‌گرفت، به همين دليل لايحه بودجه 90 با تأخير به مجلس ارائه مي‌شود ".

بر پايه اين گزارش، سال 90، سال اول اجراي برنامه پنجم است و بايد بار مالي مواد برنامه پنجم در بودجه 90 منظور مي‌شد، به همين دليل تدوين لايحه بودجه 90 در دولت با تأخير آغاز شد.

حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس‌جمهور در مصاحبه با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس اعلام كرده بود كه بودجه 1390، بودجه‌اي كاملاً عملياتي، جامع، كامل و منطبق با سندهاي بالادستي و منطبق با شرايط اقتصادي و عمراني كشور است كه در اين لايحه توجه ويژه‌اي به بودجه بخش عمراني كشور نيز شده است.

وي همچنين گفته بود كه نظر دولت كه البته جمعي از نمايندگان نيز با آن موافقند، اين است كه شيوه ارزيابي و بررسي و تصويب بودجه بايد در مجلس بازنگري شود و طبيعتاً اين موضوع بايد در آيين‌نامه داخلي قوه مقننه منظور شود و البته مجلس اين ظرفيت را دارد كه در هر شرايطي بتواند برنامه‌ريزي كرده و بررسي بودجه را نهايي كند و آن را براي اجرا به دولت ارائه دهد.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور همچنين تأكيد كرده بود كه يك زمان بحث اين است كه مجلس بخواهد لايحه بودجه ارائه شده توسط دولت را مجدداً بازنويسي كند كه اين كار بسيار سنگين و طولاني است، در حالي كه كارشناسان دولت اين كار را انجام داده‌اند و دولت آن دقت‌هاي لازم را در خصوص تنظيم و تطابق بودجه با سندهاي بالادستي و آن رويكردهاي اصلي كه همواره مورد توجه مجلس نيز هست، در نظر گرفته و قطعاً اين موضوعات نيز مورد توجه مجلسيان قرار مي‌گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها