کد خبر: ۹۲۲۱۰
زمان انتشار: ۲۰:۴۳     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
فوتبال ملی - اکبر محمدی سرمربی تیم ملی جوانان ایران می گوید بچه هایش اگر از نظر روحی آماده بمانند ، کره نمی تواند حریف سختی برای شان باشد.

اکبر محمدی سرمربی تیم جوانان ایران قبل از بازی حساس با کره جنوبی به خبرآنلاین می گوید:« این مهمترین رقابت 12 سال اخیر فوتبال جوانان ایران است. ما باید تمام زحمات 12 ساله همه بچه هایی که در این رده تلاش کردند تا تیم را جهانی کنند به ثمر برسانیم. به بچه های تیم هم گفتم بازی های مقدماتی را اصلا از ذهن شان بریزند بیرون. انگار نه انگار که این بازی ها انجام دادیم. بازی های ما از یکشنبه شروع می شوند. بازی با کره را باید ببریم تا سهمیه جام جهانی را بگیریم و بعد پیش به سوی افتخاری بزرذگ باشیم.»
او درباره شانس قهرمانی تیم ملی می گوید:« خیلی زود است که از الان درباره قهرمانی حرف بزنیم. باید تمام فکر و ذکرمان این باشد که بتوانیم کره را ببریم. تیم ما زا نظر بدنی آمادگی خوبی دارد. مهم این است که از نظر ذهنی بتوانیم خودمان را در شرایط ایده آل نگه داریم. کره خیلی رقیب سختی نیست اگر ما بتوانیم فوتبال خودمان را در زمین پیاده کنیم. بعد زا این بازی باید به قهرمانی فکر کنیم.قهرمانی برای ما می شود حاصل 36 سال کارو چندین بازیکن مختلف که در همه این سالها آمدند و رفتند. ما بعد از این گام کره است که می توانیم برای رسیدن به قهرمانی تلاش کنیم تا رویای بزرگ قهرمانی را محقق کنیم . خیلی ، خیلی مسئولیت سنگینی است. نمی خواهم به تیمم استرس بدهم. فکر می کنم بچه ها می دانند اگر بهترین شرایط ذهنی را داشته باشند، هیچ کاری برای شان غیر ممکن نیست. این بچه ها الان بهترین تیم آسیا هستند. نمی خواهیم از خودمان تعریف کنیم یا مغرور شویم اما همین الان از جلسه کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی می آیم. اینجا همه به ما می گویند مدعی اول قهرمانی . در امارات همه از قهرمانی ما می گویند. هر کس ما را می دید ، می گفت بهترین تیم بازی ها هستید. اوایل هیچ کس ایران را تحویل نمی گرفت. کسی در جمع تیم های بزرگ و پر ستاره ای که اینجا هستند ، روی بچه های جوان ما حسابی باز نمی کرد اما الان نگاه ها عوض شده. ما می خواهیم بدون توجه به این مسائل ، پیش برویم و امیدواریم که به موفقیت برسیم. خیلی از این تیم ها با ستاره های شان هم از کیفیت فوتبال ایران می ترسند و حالا دیگر دوباره فوتبال پایه ایران را جدی می گیرند. این چیزی است که باعث افتخار ما می تواند باشد.»
نکته مهم درباره تیم ملی جوانان ، این است که نسلی شایسته به فوتبال ایران معرفی کرده. فوتبالی که همه عادت کرده بودیم بگوییم دیگر بازیکنی را پرورش نمی دهد. این نسل با استعداد آیا حتما باید قهرمان آسیا شود تا باور کنیم ، موجی جدید در فوتبال مان ایجاد می کند؟ این پرسشی است که محمدی در پاسخش می گوید:«ببینید این تیم بدون اینکه به جام جهانی برود و قهرمان آسیا بشود ، موجی را در فوتبال ما ایجاد کرده. متاسفانه فوتبال ایران ، به دلیل مشکلات چند سال گذشته اش ،در بازی های اینچنینی جدی گرفته نمی شود. در 20 سال اخیر چون ما در رده های سنی پایین ، برنامه تخصصی آموزش بازیکن را جدی نگرفتیم میان تیم های رده های سنی مان با تیم های دیگر در تولید بازیکن استاندارد اختلاف زیادی ایجاد شده است. الان تیم ملی استرالیا 6 بازیکن دارد که در لیگ برتر انگستان یا تیم های بزرگ هلندی بازی می کنند. ژاپن و کره بازیکنانی دارند که از آکادمی باشگاه هایی چون منچستر در بازی ها شرکت کردند. درحالی که هر 22 بازیکن ما نسبت به همه این بچه های تیم های دیگر شرایط بهتری دارند و شایستگی شان بازی در بهترین تیم های دنیاست. به هر حال ما امید داریم این موج از همین جا آغاز شود و بچه های فوتبال مان به حقی که باید داشته باشند ، برسند. »

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها