کد خبر: ۹۱۶۳۵
زمان انتشار: ۰۱:۴۷     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
خبرگزاری رویترز در تحلیلی، پیروزی " باراک اوباما " در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را فرصتی برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری انگلیسی " رویترز" ، تن ندادن " اوباما " به فشارها در درون آمریکا و فشارهای رژیم صهیونیستی برای توسل به زور برای حل مسئله هسته ای ایران در ماه های قبل از انتخابات آمریکا ، این فرصت را برای او به وجود آورده است که در دوران دوم ریاست جمهوری اش آزادانه راه حل دیپلماتیک را برای حل مسئله هسته ای ایران پیگیری کند.

رویترز با اشاره به اخبار ضد و نقیض منتشر شده در ماه گذشته در آمریکا نوشت : حتی کاخ سفید تا آنجا پیش رفته است که بعد از سه دهه قطع رابطه با ایران اعلام کرده حاضر است مذاکرات دو جانبه با ایران را هم بررسی کند.

در عین حال " گری سیک " کارشناس سابق امورایران در شورای امنیت ملی آمریکا معتقد است اوباما با زیرکی توانسته است شرایط را طوری فراهم کند که هر لحظه هم بخواهد می تواند ازدسترسی به یک توافق با ایران خودداری کند. 

همچنین این خبرگزاری بدون ارائه دلیلی مدعی شد پنجره ای که باز شده است می تواند در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایران در چند ماه آینده بسته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها