کد خبر: ۹۱۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
مهدی مسعود‌شاهی به جهت توهین یکی از کارگردانان حاضر در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به هیئت انتخاب و داوران، از این دو هیئت عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد خبری بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، پیرو مصاحبه یکی از کارگردانان (رضا میر کریمی) حاضر در جشنواره با یکی از سایت‌های خبری و توهین به هیئت انتخاب و داوری جشنواره مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره بیست و نهم با انتشار یادداشتی ضمن تقدیر از زحمات اعضای این دو هیئت از آنان عذرخواهی کرد.

براساس این گزارش در متن این یادداشت آمده است:

1- ما خانواده بزرگ سینما هستیم که به عنوان حلقه‌های به هم پیوسته دست در دست هم به شکوه و جلالت سینما می‌افزاییم، پس این حقیقت را پاس بداریم.

2- متاسفانه اخیراً زمزمه‌های ناخوشایندی از زبان بعضی به گوش می‌رسد که به نظر من ناشی از بعضی از بداخلاقی‌های حرفه‌ای و عدم اطلاع کافی از سیاست‌های کلان جشنواره است.

3- هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره امسال از عناصر دلسوز باسوابق ارزشی و معتبر و آگاه به کلیت سینما بوده که متاسفانه شاهد هجمه‌های ناجوانمردانه علیه این عزیزان بوده‌ایم.

4- لازم به یادآوری است که بنده به عنوان دبیر جشنواره و مدافع حقوق مادی و معنوی همه فیلمسازان حاضر در جشن بزرگ سینمای ایران، بر خود لازم و فرض می‌دانم از زحمات دلسوزانه و شبانه‌روزی اعضای هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره بیست و نهم که با انصاف،عدالت، دلسوزی و بدون چشمداشت وظایف خود را به نحو احسن انجام داده تشکر ویژه کنم و از بابت بعضی بی‌احترامی‌ها از این عزیزان عذرخواهی کنم.

5- در این راستا لازم می دانم به بعضی از اهالی خانواده بزرگ سینما یادآور شوم که هنر عرصه عشق‌ورزی، عدالت و زیبایی است و نه عرصه عقده‌گشایی‌های غیراخلاقی.

6- اینجانب به عنوان دبیر جشنواره و مدافع حقوق مادی و معنوی فیلمسازان علیرغم بی‌حرمتی یکی از کارگردانان سینما به هیئت‌های انتخاب و داوری که متقابلا می‌توانست مستوجب تصمیم‌گیری مدیریت جشنواره مبنی بر کنار گذاشتن فیلم نامبرده براساس مقررات شود اما با کسب اجازه از هیئت‌های انتخاب و داوری چنین نشد چرا که این عزیزان معتقد بودند که شرط اول داوری رعایت عدالت است.

در پاسخ به این کارگردان محترم سکوت کردند و چیزی نگفتند، اما همچنان به دفاع از حقوق همه فیلم‌ها برای حفظ حرمت خانواده بزرگ سینما معتقد بوده و بر این باورم که بعضی از دوستان عزیز بهتر است با انکار فضای پرمهر و پراعتماد جشنواره بر تفرقه‌افکنی و ایجاد شائبه دامن نزنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها