کد خبر: ۹۱۰۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
حجت‌الاسلام روحانی: اگر آقای هاشمی می‌خواهد دعوت به وحدت بکند اول باید از نامه به رهبری توبه کند باید بگوید آن نامه خیانت بود بعد هم بگوید پیرو رهبر هستم و اطاعت از رهبری بر من و همه ملت واجب است.

* سید محمد خاتمی در گفتگو با سایت خبری جماران گفت: «به صراحت تأکید می کنم حذف دلبستگان به انقلاب با این عناوین و روشهای بی اساس که از سوی جریانی خاص دنبال می‌شود بزرگترین توطئه علیه جمهوری اسلامی است.»

* حمید نقاشیان از نزدیکان امام، در گفتگو با روزنامه جوان گفت: «از 59 که جنگ شروع می‌شود، ما حدود سه سال از این دوره را با دولت آقای موسوی همکاری داشتیم و برخلاف آنچه که آقای محسن رضائی در تبلیغات اخیر ریاست جمهوری دهم اشاره کرد، آقای موسوی و دوستانشان شدیدا ً‌با جنگ مخالف بودند. دراصل موذیانه با دیدگاه حضرت امام در تداوم دفاع مقدس مخالف بودند. ابتدائاً‌ اظهارنظر نمی‌کردند، ولی بعد بیش از ده جلسه از جلسات شورای عالی سپاه به این بحث گذشت که بررسی شود چرا دولت از سپاه حمایت که نمی‌کند، حمایت که نمی‌کرد هیچ، حتی کارشکنی هم می‌کرد. به نظر من روحیه آقای میر حسین موسوی یک روحیه جهادی نبود، نیست و نخواهد بود. یک جاهائی به لحاظ سیاسی مجبور به تظاهر بوده، ولی ایشان ذاتاً‌ با دادن امکانات کشور به جنگ موافق نبود.» وی در ادامه گفت: «آقای موسوی در میان رزمندگان هیچ محبوبیتی نداشت و به دلیل اینکه محبوبیت نداشت، به جبهه جنگ نمی‌آمد. شما اگر تعداد دفعاتی را که ایشان به جبهه رفته بشمرید، از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است. اگر کسی در آن فضا محبوب بوده است، حتی برای اینکه خود را به امام نزدیک کند، چرا به جبهه نمی‌آمد؟ موضوع این است که ایشان اصلا محبوبیتی و وجهه‌ای نداشت و مهم‌تر اینکه اگر به جبهه می‌آمد، در مورد عدم حمایت از سپاه، مورد سئوال واقع می‌شد، به همین لحاظ از آمدن پرهیز می‌کرد. در مورد آقای رضائی به نظرم باید منتظر بمانیم و اجازه بدهیم که ایشان یک روز از آستین عبای آقای هاشمی رفسنجانی بیرون بیاید تا بتوانیم راجع به ایشان حرف بزنیم.  

روزی باید این فضا به وجود بیاید تا بتوان این موضوعات را باز کرد و متاسفانه امروز این فضا هنوز مهیا نیست. در همین انتخابات اخیر، حضور آقای رضائی کاملا معنادار است، برای اینکه ایشان آمده بود تا رای آقای احمدی‌نژاد را بشکند. ایشان را تحریک کردند که اگر شما بیائید، بچه‌هائی که یک جاهائی از آقای احمدی نژاد گله‌های کوچکی دارند، نهایتا به شما رای خواهند داد و رای آقای احمدی‌نژاد می‌شکند. این استراتژی ایشان بود. خودش هم می‌دانست رای نمی‌آورد.» وی با اشاره به انتخابات دهم ریاست جمهوری اظهار داشت: «رقم نجومی صد میلیارد تومان هزینة انتخابات آقای موسوی از کجا آمده؟‌ چه کسانی این پول را دادند؟ آقای موسوی که معتقد است جزو مستضعفین است! جریاناتی که از این فرد حمایت و تحت عنوان جنبش سبز، فعالیت می‌کنند، چه کسانی هستند؟‌ چرا رسانه‌های خودی نظام این جریان و این افراد را کالبد شکافی نمی‌کنند؟»

* سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه ای نسبت به برگزاری غیرعلنی دادگاه بهزاد نبوی اعتراض کرد.

* محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با ایلنا گفت: «جنبش سبز هنوز به یک حرکت تمام توده‌ای تبدیل نشده و از سطح طبقه متوسط فراتر نرفته و اقشار پیرامونی و کمتر توسعه‌یافته را در بر نگرفته است.» وی در ادامه تاکید کرد: «به لحاظ مدیریت غلط و رفتارهای مغایر با موازین دینی جریان اصولگرای حاکم، جنبش سبز از حمایت بخش‌های مذهبی برخوردار است.»

آرمین در پاسخ به این سوال آیا یک مدیریت واحد می‌تواند مانع از رادیکالیزه شدن جنبش سبز شود و آیا همگرایی موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی‌رفسنجانی در این زمینه موثر است؟، اظهار داشت: «اگر این بزرگواران این امکان را داشتند که با هماهنگی بیشتری حرکت کنند طبیعتا این آسیب‌پذیری می‌توانست کاهش پیدا کند البته در حال حاضر یک حداقل هماهنگی‌هایی بین این شخصیت‌های سیاسی وجود دارد.» وی ادامه داد: «جریان اصولگرای حاکم نشان داده است که از هیچ راهکار غیراخلاقی برای منحرف کردن جنبش سبز ابایی ندارد به عنوان مثال برخی شعارهایی که در راهپیمایی روز قدس مطرح شد دلیلی بر این دانستند که جنبش سبز مخالفتی با اسرائیل ندارند در حالی که جنبش سبز و اصلاح‌طلبان همیشه اسرائیل را یک پدیده منفور می‌دانسته و می‌دانند و این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست و جنبش سبز باید از طرح شعارهایی که می‌تواند زمینه‌های سوءاستفاده برخی جریانات را فراهم کند پرهیز نماید.»

* رجانیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حمید روحانی طی سخنرانی مهمی در شهرستان خمین به ریشه‌های حوادث انتخابات و پس از آن پرداخت و گفت: «هنوز رأی‌گیری تمام نشده بود، هنوز مردم پای صندوق‌های رأی بودند که اینها آمدند اعلام کردندخبرنگارها بیایید! من رئیس جمهور شدم! این دهن‌کجی به مردم بود، این پشت کردن به قانون بود، این زیر پا گذاشتن قانون بود. در کشوری که مردم پای صندوق‌های رأی آمدند و 40 میلیون رأی دادند، با اینکه نمایندگان آنها پای اکثر صندوق‌ها حضور داشتند نتوانستند کوچک‌ترین سندی ارائه بدهند که در این انتخابات تقلب شده است.» وی در ادامه تصریح کرد: «ادوارد واشرلی مسئول سابق شبکه جاسوسی سیا، در میزگردی اعلام کرد اگر نظام ولایت فقیه در ایران از هم بپاشد آنگاه می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران تغییر ماهیت داده است. رادیو رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که یک اصل در قانون اساسی ایران هست که در این سال‌ها بسیار دردساز بوده و آن اصل ولایت فقیه است. هینری پرگت از مسئولان سابق سازمان سیا در امور ایران، که در وزارت امور خارجه امریکا کار می‌کند نیز در این خصوص گفته اگر تجدید نظرطلبان در ایران بتوانند از حریم ولایت و رهبری عبور کنند و از آن طریق ولایت فقیه را در کشتی تردید سوار کنند در آن روز بار سنگینی از دوش امریکا برداشته خواهد شد. لذا اینها تمام قدرتشان را به‌کار گرفته‌اند که مسئله رهبری را زیر سؤال ببرند، هدفشان مقام معظم رهبری است.»

وی در ادامه پیرامون هاشمی رفسنجانی گفت: «آقای هاشمی رفسنجانی سابقه‌ ممتدی در مبارزه داشتند اما چیزی که باعث لغزش ایشان شد غروری است که ایشان را گرفت؛ شما اگر کتاب خاطرات ایشان را مطالعه کنید می‌بینید که ایشان مطالب را به گونه‌ای ذکر می‌کند که انگار ایشان به نحوی امام را هدایت می‌کرده! و در مواردی که امام به نظریات ایشان توجه نمی‌کرده اشتباه پیش می‌آمده است! در صورتی که وقتی ما نگاه می‌کنیم می‌بینیم بزرگ‌ترین اشتباهی که ایشان کرد، که جبران‌ناپذیر بود، در جریان سازمان منافقین بود؛ ایشان با همه قدرت به حمایت از سازمان منافقین برخاست، از آنها حمایت کرد و آنها را تقویت کرد، بهترین جوانان مسلمان را تشویق کرد که به سازمان بپیوندند و در مقابل نظر امام ایستاد.» روحانی تاکید کرد: «تمام این مصیبت‌هایی که در جریان انتخابات بر سر این کشور آمد از آن نامه‌ سرگشاده‌ای بود که ایشان نوشت؛ جرقه را از آنجا زد، آتش نفاق و اختلاف را از آنجا روشن کرد و نسل جوان و مردم را به جان هم انداخت بعد حالا می‌آید دلسوزی می‌کند؟ می‌آید می‌گوید جنگ قدرت نیست؟ می‌آید می‌گوید چرا باید اختلاف باشد؟ دعوت به وحدت می‌کند؟ اگر می‌خواهد دعوت به وحدت بکند اول باید از آن نامه توبه کند باید بگوید آن نامه خیانت بود من از آن نامه پشیمان هستم بعد هم بگوید پیرو رهبر هستم اطاعت از رهبری بر من و همه ملت واجب است ... ای کاش او از سرنوشت آقای منتظری عبرت می‌گرفت. دید آقای منتظری خودش را قربانی مهدی هاشمی کرد، امام، انقلاب، ایمان و خدا را به خاطر مهدی هاشمی قربانی کرد متأسفانه ایشان هم همین راه را رفت انگار ایشان هم دارد قربانی مهدی هاشمی خودش می‌شود.»

منبع: کتاب 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
غرور ....
و...همه از نفسانیات است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها