کد خبر: ۹۰۶۶۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
باید به این اعتراف کنم که شیفته بازی علی کریمی هستم اما با این حال اگر من هم جای ژوزه بودم او را به دلیل عدم تاکتیک‌پذیری و انضباط تیمی کنار می‌گذاشتم
kavazovic
ok

سايت گل- تيم ملي تاجيكستان براي يك بازي دوستانه با ايران وارد تهران شده و شايد جالب‌ترين نكته در مورد اين تيم سرمربي جوان و 37ساله آن‌ها باشد.

نيكولا كاوازويچ جوان‌ترین مربی تیم‌های ملی دنیا در حال حاضر و سومین مربی جوان تاریخ فوتبال است. او متولد ۱۹۷۵ و شاگرد دراگان استپانوویچ مربی بزرگ اینتراخت فرانکفورت، لورکوزن و اتلتیک بیلبائو بوده كه سال‌ها به عنوان استعدادياب ارشد در کنار او كار كرده است. اولین تجربه سرمربی‌گری كاوازويچ در تیم استقلال تاجیکستان بود كه با این تیم سوپرکاپ تاجیکستان و کاپ ریاست‌جمهوری AFC را به دست آورد و این موفقیت‌ها باعث شد مدیر باشگاه استقلال که رئیس فدراسیون این کشور هم هست سرمربیگری تيم ملي را به نيكولاي 37ساله پيشنهاد كند.

كاوازويچ در آستانه بازي با ايران نظرات خودش را در مورد فوتبال ايران و ازبكستان طي گفتگوي جالبي بيان كرده است. او عاشق بازي علي كريمي است و آرزو دارد روزي در ايران مربيگري كند

.

فوتبال تاجیکستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این کشور در زمانی که از شووری جدا نشده بود فوتبال خوبی داشت اما بعد از استقلال از شووروی دچار رکود شد و نتوانست آنچنان که باید موفق شود اما مدیریت جدید با توجه به پتانسیلی که این کشور دارد نقشه جدید را جهت سرمایه‌گذاری در فوتبال ارائه داده و امیدوارم با توجه به چیزهایی که من شاهدش هستم تاجیکستان در آینده نزدیک به روند رو به رشد خود ادامه دهد.


تفاوت فوتبال تاجیکستان و دیگر کشورهای صاحب فوتبال آسیا را در چه می‌بینید؟

از لحاظ تکنیکی دارای سطح خوبی هستند ولی به نظرم از نظر پیشرفت تاکتیکی نتوانسته‌اند موفق باشند چرا که تفکرات تاکتیکی حرفه‌ای به آنان آموزش داده نشده و دیسیپلین لازم را برای پیشرفت و همینطور انگیزه کافی برای تلاش ندارند و از لحاظ تاکتیکی در حد تیم‌های نوجوانان عمل می‌کنند اما نکته دیگری هم است که به نظرم بزرگ‌ترین مشکل فوتبال تاجیکستان است آن هم نبود ارتباط میان این کشور و کشور‌ها صاحب فوتبال است که ضربه سختی به آن زده است.

به نظر می‌رسد در بین کشورهای جدا شده از شووروی سابق و‌ آسیای مرکزی تنها آذربایجان و ازبکستان توانسته‌اند روند رو به رشدی را داشته باشند؟

کاملا درست است‌، به نظر من هر کجا که پول باشد و در فوتبال سرمایه گذاری شود شما این روند رو به رشد را شاهد خواهید بود، ازبکستان و آذربایجان جز کشورهایی هستند که سرمایه‌گذاری عظیمی در فوتبال انجام داده‌اند و نتیجه این سرمایه‌گذاری را دیده‌اند اما فکر می‌کنم عامل دومی هم است که فوتبال را بیمه می‌کند که آن هم تماشاگران هستند که باعث پیشرفت انگیزشی در کلیه سطوح فوتبال می‌شوند. چیزی که ما در خاورمیانه، آسیای مرکزی و همچنین آسیای جنوب شرقی کمتر شاهدش هستیم نقطه بارزی که کشور شما از آن برخوردار هست و توانسته با همین تماشاگران روز به روز پیشرفت کند. نکته دیگری هم هست که باعث نزول فوتبال در تاجیکستان شده آن هم این است که اکثر مربیان دوره‌های آموزشی AFC و فیفا را طی نکرده‌اند و با فوتبال روز آشنا نیستند و حداکثر مدرکی که دارند Licence C از AFC است.

فوتبال ایران را چگونه می‌بینید؟

فوتبال ایران از لحاظ استعداد جز بهترین‌های آسیا و ۲۰ تیم بر‌تر دنیا است من حداقل ۳۰ بار بازی‌های اخیر تیم ملی شما را آنالیز کرده‌ام و با سیستم ۳- ۳- ۴مدرن شما آشنایی کامل دارم که کی‌روش از فوتبال راست و چپ مدرن از آن استفاده می‌کند.

راجع به فوتبال ایران چه‌ شناختی دارید‌؟

فوتبال ایران را می‌شناسم به نظر من علی دایی یک افسانه در سطح جهان است من بازی‌های ایشان در اروپا را پیگیری می‌کردم همچنین شناخت کاملی از مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و وحید هاشمیان که همگی جز ستارگان بوندس‌لیگا بوده‌اند دارم. البته باید به این اعتراف کنم که شیفته بازی علی کریمی هستم اما با این حال اگر من هم جای ژوزه بودم او را به دلیل عدم تاکتیک‌پذیری و انضباط تیمی کنار می‌گذاشتم. البته باز هم می‌گویم من عاشق علی کریمی هستم.

بازی ایران و ازبکستان را در جام جهانی چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

صد درصد مطمئن هستم که شما برنده این بازی هستید و به جام جهانی می‌روید.

تیم شما قطر را در یک بازی دوستانه شکست داد، آیا به برد مقابل ایران فکر می‌کنید؟

هر نتیجه‌ای جز شکست سنگین مقابل ایران برای ما یک پیروزی خواهد بود اما من امیدورام که یک شگفتی خلق کنیم چرا که تیم ما دارای ستارگان جوانی است که حداقل ۱۰ نفر از آن‌ها می‌توانند در اروپای شرقی یا در لیگ ایران بدرخشند. من در دیدار با شما ۳ ستاره جوان دارم که در این دیدار باعث شگفتی شما خواهند شد. اما باید به نکته‌ای اشاره کنیم که ما به سادگی قطر را نبرده‌ایم و این نتیجه کار گروهی و تاکتیک‌پذیری تیم من بود به شکلی که مسئولین قطری به دلیل برگزاری همین بازی از حضور تماشاگران در ورزشگاه جلوگیری کردند.

آینده مربیگری خود را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من عاشق فوتبال ایران هستم و پرسپولیس و استقلال که بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا هستند را به خوبی می‌شناسم. علاقه دارم در آینده در ایران مربیگری کنم و اميدوارم كه بتوانم در فوتبال ايران موفق باشم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها