کد خبر: ۹۰۶۱
زمان انتشار: ۲۰:۴۸     ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
شيخ نبيل قاووق نائب رييس شوراي اجرايي حزب الله در خلال كنفراسي با عنوان 'مطالعاتي در انقلاب اسلامي' در شهر نبطيه گفت: مقاومت امروزه از تأييد اكثريت نمايندگان و مردم برخوردار است و آمريكا چه كاري مي تواند انجام دهد؟

به گزارش ايرنا از بيروت،وي با بيان اينكه آمريكا فقط براي سنگ اندازي مقابل كار دولت جديد تلاش مي كند، افزود: اين كشور قصد دارد تا دولت جديد را به شكست بكشاند و اين بيانگر نااميدي و حسرت آمريكايي هاست.

شيخ نبيل قاووق تأكيد كرد: آمريكا قادر به تهديد مقاومت، سلاح ،جايگاه و آبروي آن نخواهد بود و خاورميانه جديد توسط آمريكا و جنگ هاي رژيم صهيونيستي ساخته نخواهد شد، بلكه از طريق استراتژي مقاومت و اراده مردم شكل خواهد گرفت.

نائب رييس شوراي اجرايي حزب الله تصريح كرد: شايد آمريكا در شوراي امنيت يا در دادگاه لاهه قوي تر از مقاومت باشد، ولي در لبنان ضعيف تر از مقاومت است و چاره اي جز پذيرش اراده مقاومت ندارد كه در طول پنج سال اخير در برابر نيرنگ ها و گمراه سازي ها موفق عمل كرده است .

وي ادامه داد: دولت جديد فرصتي براي كشور است و مقاومت هميشه مخالف عقيده انتقام گيري بوده است.

شيخ قاووق در ادامه گفت: ما هرگز اقدامات انتقام گيرانه را نمي پذيريم و مي خواهيم تا دولت جديد فرصتي براي مشاركت تمامي لبناني ها باشد تا با قدرت و اتحاد بيشتري در برابر توطئه هاي آمريكا اقدام كنيم و مسائل مردم كشور را حل نماييم.

حسن فضل الله عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت وابسته به حزب الله نيز در خلال مراسمي در منطقه مرزي مركبا گفت: ما در حال حاضر وارد مرحله جديد سياسي در كشور شديم و مي خواهيم دولتي با مشاركت همه گروه ها تشكيل شود.

وي ادامه داد: مشكلي نيست تا فرصت بيشتري براي مشاركت تمامي گروه ها در دولت جديد برداشته شود، چرا كه ما هميشه خواهان همكاري و توافق هستيم.

حسن فضل الله با اشاره به اينكه ،صحنه سياسي مصر بيشترين تأثير را بر جهان عرب دارد،افزود: آنچه كه ما از تحركات روشن مردم مصر و شعارها، اهداف و اميدهاي آنها شاهد هستيم، بار ديگر ثابت كرده كه اين مردم بيدار و هوشيار بوده و خواهان تغيير واقعي در مصر هستند.

حسن فضل الله تأكيد كرد: تمامي اين تحولات باعث به شكست كشيده شدن طرح هاي آمريكا در منطقه است و آمريكا بار ديگر مثل گذشته قادر به اجراي برنامه هاي خود در منطقه نخواهد بود.
وي تصريح كرد: ما معتقديم مردم تونس و مصر نسبت به تهديدات نقشه هاي كنوني آمريكا آگاه هستند و به آمريكا اجازه دخالت در امور داخلي كشورشان را نخواهند داد.

گفتني است نجيب ميقاتي نخست وزير جديد لبنان در حال حاضر تلاش مي كند تا گروه 14 مارس را براي مشاركت در دولت خود قانع سازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها