کد خبر: ۹۰۴۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۴ آبان ۱۳۹۱

رسانه های رسمی میانمار از افتتاح سفارت سوئیس در این کشور خبر دادند و اعلام کردند این سفارتخانه به منظور ارتباط نزدیکتر این کشور اروپایی با میانمار افتتاح شده است. 

باز شدن سفارت سوئیس در پایتخت سابق میانمار در سفر رسمی دیدیه بورک هالتر وزیر خارجه سوئیس به این کشور صورت گرفت. 
 
بولک هالتر در این سفر اعلام کرد سوئیس از میانمار در زمانی که این کشور در حال برداشتن گامهای دشوار و طولانی به سوی دموکراسی است حمایت خواهد کرد. 
 
وی همچنین از کمک بشر دوستانه هشت میلیون دلاری سوئیس به میانمار خبر داد و افزود این رقم در یک سال آتی به بیست میلیون دلار خواهد رسید و براساس برنامه سوئیس قصد دارد در فاصله زمانی دو هزار و سیزده تا دو هزار و شانزده میلادی این رقم را به سی و پنج میلیون دلار برساند. 
 
بورک هالتر که روز جمعه وارد نای پی داو شد مورد استقبال یو تین سین رییس جمهور میانمار قرار گرفت. دو طرف در این دیدار درباره تقویت مناسبات دو کشور در زمینه تولید مواد غذایی، بازسازی میانمار ، مقابله با حوادث طبیعی ، ایجاد فرصت های شغلی، افزایش سطح بهداشت و همکاری در زمینه های دیگر گفتگو کردند. 
 
سوئیس از جمله پنج کشور اروپایی است که آنگ سان سوچی رهبر مخالفان میانمار ماه ژوئن به آنها سفر کرد و خواستار حمایت اقتصاد و سیاسی از این کشور شد. سوئیس به همراه کانادا و استرالیا همه تحریم ها به جز تحریم های تسلیحاتی کشور میانمار را لغو کرده است. 
 
به گزارش خبرگزاری شین هوا، سازمان بین المللی کار نیز ماه ژوئن به علت پیشرفت هایی که در زمینه تصویب قوانین جدید کاری در میانمار صورت گرفته است محدودیت های اعمال شده بر این کشور را لغو کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها