کد خبر: ۹۰۳۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۳ آبان ۱۳۹۱

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های بحرینی، مناطق مختلف بحرین پنجشنبه شب شاهد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بود و مردم با آمدن به خیابان‌ها بار دیگر بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به‌ آزادی و دموکراسی و برقراری عدالت اجتماعی و رفع تبعیض تاکید کردند.

نیروهای رژیم بحرین نیز همانند گذشته به سرکوب مردم پرداختند که در جریان آن شماری از معترضان زخمی شدند.

دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ممنوعیت برگزاری تظاهرات در بحرین و عواقب آن هشدار داد و گفت: تصمیم مسئولان بحرینی برای ممنوع کردن برگزاری تظاهرات ممکن است باعث افزایش تنش در این کشور شود.

در پی ممنوعیت برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در بحرین، 12 سازمان حقوق بشری خواستار اعزام فوری نماینده سازمان ملل برای آگاهی از موارد نقض حقوق بشر در این کشور شدند.

این سازمان‌های حقوق بشری در نامه‌ای از «مینای کیای» گزارشگر ویژه سازمان ملل که مامور رسیدگی به حق برگزاری تجمع و برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز است خواسته‌اند تا فوری برای آگاهی از حقایق و میزان نقض حقوق (مردم) بحرین به این کشور سفر کند.

سازمان‌های یاد شده در نامه خود افزودند: مسئولان بحرینی اخیرا شهروندان را از حق برگزاری تظاهرات با توجه به دستور راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین به بهانه محافظت از صلح داخلی منع کرده‌اند؛ بدون اینکه دلایلی را در اثبات این ادعاها مطرح کنند و این تصمیم فاقد وجاهت قانونی است.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

در همین راستا، ائتلاف 14 فوریه بحرین با به چالش کشیدن دستور رژیم آل خلیفه در ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز، از همه مردم و شخصیت‌ها و فعالان مدنی خواست تا دوشنبه آینده در تظاهراتی گسترده شرکت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها