کد خبر: ۹۰۰۳۱
زمان انتشار: ۱۷:۲۸     ۱۰ آبان ۱۳۹۱
آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله نوری همدانی، برخورداری برخی قدرت های جهانی از حق وتو را نماد بارز بی عدالتی در بزرگ ترین سازمان بین المللی دانست و بر ضرورت همت ملت ها و دولت های جهان جهت اصلاح ساختار سازمان ملل متحد تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم برگزار شد، نسبت به تحولات کشور میانمار و کشتار مسلمانان مظلوم این کشور واکنش نشان داد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این تحولات را محکوم کرد و با تاسف آور خواندن وضعیت مسلمانان میانمار از تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان خواست به فکر مسلمانان این کشور باشند.
وی فلسفه وجودی سازمان ملل را دفاع از حقوق ملت های جهان عنوان و تاکید کرد:‌ متاسفانه این سازمان امروز از رسالت اصلی خود غافل شده و به ابزاری در دست قدرت های جهانی تبدیل شده است که هرکجا دلشان می خواهد از آن استفاده می کنند.
این مرجع تقلید برخورداری برخی کشورهای جهانی از حق وتو را مصداق بارز بی عدالتی در بزرگ ترین سازمان بین المللی توصیف کرد و گفت: با همدلی و همبستگی ملت ها و دولت های جهان باید ساختار سازمان ملل اصلاح شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی سیاست یک بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر در قبال تحولات کشورهای مختلف منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مدعیان حقوق بشر چشم خود را به روی اتفاقات و سرکوب مردم بحرین بسته اند و از سویی دیگر تروریست ها را در سوریه به انواع سلاح ها تجهیز می کنند و مردم بیگناه را به خاک و خون می کشند.
این مرجع تقلید ملت های مسلمان را به وحدت و همدلی توصیه کرد و با تبریک عید سعید غدیر، انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام را عامل اصلی مشکلات جهان اسلام دانست. 
حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام هادی(ع)، به تبیین فضائل و مناقب آن امام همام پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها