کد خبر: ۸۹۸۲۹
زمان انتشار: ۰۰:۳۱     ۱۰ آبان ۱۳۹۱
مشرق ، پایگاه اینترنتی مجله فارن پالسی به پوشش خبری تصاویر عکاسی شده توسط شادی قدیریان یکی از فعالان هنر فمینیستی در ایران پرداخت.

این وبگاه درمورد این تصاویر می نویسد: امروزه پرداختن به هنر معاصر در تهران کار آسانی نیست، بالاخص اگر یک زن باشی. اما شادی قدیریان، برخلاف بسیاری از ایرانیان دیگر که برای کسب آزادی هنری بیشتر به خارج رفته‌اند، تمایلی برای جلای وطن ندارد. در حقیقت کار وی تماما در مورد وطنش است. اولین مجموعه از تصاویر عکاسی شده توسط وی به شکل زیرکانه‌ای پرتره‌ای سنتی و ایرانی از اواخر قرن نوزدهم ارائه می‌کند، اما زنان چادرپوش دیگر توتم‌‌های خانه‌داری مدرن را نیز با خود همراه دارند. یکی از عکس‌های وی جایزه اول هیأت داوران را کسب نمود – تا اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وی را از رقابت‌ها کنار گذارد.

قدیریان در گفتگو با یک مصاحبه‌گر گفت، "آنها پاسخ مستقیمی به من ندادند که چرا [وی را از رقابت‌ها کنار گذاردند]. آنها فقط اعلام داشتند که من چادر را به عنوان یک محدودیت ترسیم نموده‌ام."


این گزارش می افزاید: هم‌اکنون عکس‌های قدیریان توسط جهان بین‌المللی هنر کشف شده‌اند. وی در این تصاویر با استفاده از مجموعه اقلام خانگی که به عنوان هدیه عروسی دریافت داشته است دو شیء کاملا ساده و بیجان را با زندگی و حتی شخصیت انسانی درمی‌آمیزد: برای مثال یک سفره رومیزی کشمیری و یک قوری تبدیل به چادر و صورت تابان می‌شوند، اثری که بازتاب ظریفی از هنرمند در حال کار است. وی می‌گوید، "من همیشه عکس‌ها را داخل خانه می‌گیرم. مجموعه آثار من آینه‌ای از زندگی خودم و سایر زنان – خواهرانم، دوستانم و زنانی که در این کشور زندگی می‌کنند، هستند."


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۶۸
۱۹
هردم ازین باغ بری میرسد.....باز بگین آزادی بیان نیست...چادر ارثیه حضرت زهرا سلام الله علیها ست..عکساتونو بردارین خواهشاً
پاسخ
آقا محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
واقعا براتون متاسفم با این توهینی که به کدبانوی ایرانی کردین. ضمنا شما با اینکار اول از همه به مادر و مادربزرگ خودت بی احترامی کردی.
معذرت :واقعا خاک تو سرت نفهم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
ای بانوی جهانیان ، یا فاطمه الزهرا (س)"
این روزها چه بد به میراثت ظلم میکنند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
وهاب جان به خدا چادر یک لباس ایرانی است مال زنان دربار ساسانی.
به خدا قسم اعراب چیزی به نام چادر ندارند.
به خدا قسم اعراب می گویند "روبنده فرهنگ ماست (فرهنگ اعراب) مثل چادر که فرهنگ شماست"
به خدا قسم جلباب یک پیراهن گشاد بلند است
به خدا قسم گفتن حق وظیفه ماست حق را دنبال کنید نه سنت هایی را که با دین قاطی کرده ایم
به خدا قسم
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
در جواب ناشناس که قسم خدا میخوره:
((حضرت زهرا(س) روسري خود را بر سرش پيچيد و عباي خود را (كه روپوشي وسيع بود) به سر نمود، و ميان گروهي از ياران و زنان خويشاوندش (به سوي مسجد) حركت كرد، آن حضرت هنگام راه رفتن (بر اثر شتاب يا بلندي لباس) به قسمت پايين لباسش پا مي‏گذاشت (در نهايت پوشيدگي راه مي‏رفت) شيوه راه رفتن او (در متانت و وقار) هم چون شيوه راه رفتن رسول خدا(ص) بود، ))
منظور از چادر همون حجابه دوست عزیز---باز خوبه نگفتی عربا که چ ندارن...در ضمن بحث بر سر عجم و عرب نیست.بحث بر سر انسانیت و مقام انسانه....راستی کفاره قسما یادتون نره...
یک زن ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۵۵
۱۷
خطاب به عکاس بیفکر: خاک برسرت که هنوزنفهمیدی هرکس درجامعه وظایفی دارد وبانفهمی خودت به زنان محترم خانه دارتوهین کردی .شعورت نمیرسه که کار خانه مال زنه وکاربیرون مال مرد وزندگی مشترک کمک زن ومردبه همدیگردرتمامی زمینه ها برای بهترزیستن است هرکس درزندگی برحسب شرایط مسیری راانتخاب میکندکه درک آن ازحوزه مغز توخارج بوده زنان خانه دارفداکارترین قشرجامعه محسوب میشوندوطبق آمارپرکارترین قشر به شمارمیروند وباید ازآنهاتشکرکرد من زمانی شاغل بودم امازندگی برایم فقطوفقط دویدن بود امااکنون درخانه وکنارفرزندانم زندگی آرامی دارم ولذت میبرم خانه داری اینهاکه توعنوان کردی نیست بدبخت چیزی فراتره که هرگز درک نمیکنی .قدرزرزرگربداندقدرگوهرگوهری ارزش زنان خانه دارمارا مردان قدرشناس میدانندوبس نه نفهم هایی مثل تو پیشنهاد میکنم حتماشغلتوعوض کن ودیدتوببرکارواش هرروزپاشدی یه ساندویچ مغزبخورانشاا.. راه میافتی وعاقل میشی برات دعامیکنم .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
درود بر زنان خانه دار و با عفت ایرانی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۲۶
۵۴
سلام به نظر من این عکس توهین نیست بلکه توقعات بیجای موجود از زنان خانه دار را نشان می دهد.حتی کودکان خانه هم مادرشان را بیشتر از این نمی بینند.بهتر است به نقش والای زنان خانه دار در تربیت نسل آینده اشاره بیشتری شود،و اگر کسی مثل این خانم ما را متوجه اشتباهمان کرد به او نتازیم.
پاسخ
نويد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
موافقم
یک زن ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
توقع بیجا وقتی ایجادمیشود که یک زن خودش اجازه میدهد همه زنان خانه دارماازدیدفرزندانشان فقط ماشین خدماتی نیستندعده معدودی اززنان بافداکاری بیش ازاندازه ودست کم گرفتن خودوعدم رسیدگی به سرووضع ظاهرخویش جذابیت خودرابرای همسروفرزندان ازدست میدهندکه ناشی ازاطلاعات وتجربیات کم زندگیست وگذشت بیش ازحدالبته آنهازنهایی باگذشت بالاهستندودستشان رابایدبوسیدامابه نظرمن درهرموردی حداعتدال رابایدرعایت کرد.این دلیل نمیشه اهانت به زنان خانه دارراتوجیه کنید والبته این اهانت به همه زنان است چراکه زنهای شاغل هم شغل بیرون ازخانه دارند وهم خانه داری میکنند پس به نظرمن این عکاس بایدازهمه زنان جامعه ماعذرخواهی کند.
وهاب
UNITED STATES
۱۲:۵۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
شما که این نظرو داری آیا از کارکردن حضرت زهرا سلام الله علیها خبر داری؟؟؟؟نکنه نعوذبالله ایشونم اشتباه میکرده..یا حتماً میگی اون حضرت زهرا بوده!!!!؟؟؟؟هر جا به نفعمونه میگیم اونا معصوم بودن و ما کجا اونا کجا..هر جا هم به نفعمون نیست میگیم مگه ائمه این کارو نکردن.پس ما هم می کنیم...انشاالله تو این عید غدیر هممون شیعه واقعی باشیم.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
آخه عزیز دلم کاملا مشخصه توهین به حجاب شده مگه بی حجابا خانه دار نیستن. چرا دو زاری بعضیا اینقدر کجه؟
پ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
کاملا با نظر دوست عزیزمون موافقم .
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۳۱
۶
سلام من از خانم شادی قدیریان یک سئوال دارم و آن این است که توضیح بدهد که خودش به عنوان یک زن برای پیشرفت و اعتلای جامعه چه کار کرده است عملی که هم دنیای ما را بسازد هم آخرتمان راآباد کند همانطور که دوستمان اشاره کرد رسالت یک زن تربیت فرزندان به عنوان نسل آینده ساز این مملکت است البته بنا برروح بزرگی که دارند در خانه هم کمک زیادی به اعضاء خانواده میکنند و این دلیل نمیشود که ما همه چیز را به تمسخر بگیریم
پاسخ
آقا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۱۸
۱۱
....... متاسفانه واقعیت تلخ است .......
یک بعد قضیه توهین به چادره بعد دیگه افکار و افعال سنتی و غلط ما ایرانیانه که اگر توجه کنید در گذشته تا امروز(کمی کمتر) نگاه ما به زن مثل کلفت بوده.
پاسخ
گروه تحقیقاتی ارصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۳۳
۱۱
با سلام و صلوات بر محمد نبی (ص)

با این عکس هم توهینی به چادر حضرت زهرا (س) و هم توهینی به زنان ایران زمین شده و هم باعث ترویج بی حجابی میشه
مرگ بر خا..... این عکسها
پاسخ
نيما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
مرگ بر شما خشک مغزها
یه مدافع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
اقا نیما حق با ارصاد هست اثرات این نوع اقداماتو 10 سال دیگه میفهمی خشک مغز
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۳۴
۱۱
چادر یعنی وقار چادر یعنی کمال یک خانم باشخصیت ؟ماخودمن گم کردیم بی حجابی راتمدن گرایی یا کلاس دار میدانیم؟ یادمان رفته که دانشمندان ما مانند ابوعلی سینا و و.... مادرانی و خواهرانی چگونه داشتند
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۱۳
۷
محکوم است
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۵
تصور کنید این عکاس خانم های ایده ال خودش رو طراحی کنه خانمی با یک رژ یک متری خانمی با... و خانمی با ... و ...
در عکس هاش جای بانوی مومن ایرانی را نشان نداده و تصویر زن متجدد زنده به هزار قلم وسایل ارایشی و بهداشتی را هم نشان نداده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۱۸
۹
هيچ جامعه اي در دنيا زن سالارتر از جامعه ايران نيست و مردان ايراني بيشترين احترام را براي زنان خود قائلند.
پاسخ
جوان
-
۰۷:۵۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۸
خاک برسرت که نمی دانی زن وزندگی یعنی چه
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۱۴
۸
حقشه با یکی مونده به اخری بزنی تو کمرش
پاسخ
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۸
۱۴
با سلام، چادر رنگی توی این عکسا نشونه ی خانه دار بودن زن هستش و بنظر من اهانتی به شخصیت زن نشده، بلکه خواسته زنان رو از این قالب که فقط به شکل کلفت دیده میشن خارج بکنه، ضمنا ما باید عجولانه رای صادر نکنیم و به هنر یک هنرمند احترام بذاریم چون هر کس دیدگاهی برا خودش داره
پاسخ
زینب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۲۰
۹
اگر بی حجابی و برهنگی تمدن است حیوانات بسیار از ما متمدن ترند
پاسخ
tak
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
من فکر می کنم ایشان با خودش هم مشکل دارد چون واقعا در چند دهه اخیر زنان ما در بسیاری مسایل از اقایان جلو افتاده اند چرا ایشان سعی نکرده یک زن متخصص دانشگاهی را با تیغ جراحی به تصویر بکشد یا یک زن مدیر یک موسسه یا ... و این همین زنانی که اشان تصویر کرده مردان این جامعه را دارند بخوبی تربیت میکنند فکر کنم ایشان میخواسته به این وسیله شهرت پیدا کند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۸
۲۰
عین واقعیته.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۱۳
۷
چرا یکی از این عکسای این خانوم تو ایران جایزه ی اولو گرفته جای تعجب و تاسفه.جنگ نرمو باید جدی گرفت
پاسخ
چاوشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۱۱
۷
کمبود حادی دارد.از یک چیزی رنج می برد.بدینوسیله می خواهد چیزی گیرش بیاد.
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۱
۱۵
۵
میوه بدون پوست و شیشه عطر بدون درب یعنی ......معمولا هرچه ارزشش بیشتر است بیشتر از او محافظت می شود وجود زن در نظام شیعی همانند گوهر است پس باید از گوهر خویش محافظت کرد
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۱
۱۰
هنرمنده دمش گرم كلي خنديديم
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
بهتون بر نخوره ولی مگه شما هر روز مادرتو میبینی بهش میخندی؟آها شما تو خونتون کنیز دارین....
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۶
۴
انشا ا... شوهر می کنه خوب میشه. درکش کنید بابا! احتمالا تا الان خواستگار درست و حسابی که به عنوان زن زندگیش بهش نگاه کنه نداشته، اینطوری داره حرصش رو از دخترای شوهرکرده نشون میده!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۶
۲
حتما اگه زن ایرانی در هرشبانه روز با بیست نفر دل بدهد و قلوه بگیرد و بعد، سر از دادگاه و بلاخره طلاق درآورد میشود متمدن و امروزی .
خدا را هزار مرتبه شکر که ما از این نسل نیستیم و خدایا هرگز راضی مشو تا نسل بعد از ما نیز آنگونه شوند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۴
۲
میخوام بدونم اگه مامان این خانم تو خونه اشپزی نکنه یا امور خونه رو مدیریت نکنه این خانم شکم گرسنشو چطوری سیر میکنه یا وقت استراحت تو جای تمیز میخوابه اقلا به مادر خودش توهین نمی کرد
پاسخ
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱
۳
۴
خاك تو سر همتون...چه موافق ها و چه مخالف ها!!!
اينوري ها از اينورش مي افتن.
اونوريها هم از اون ورش.
يه نگاه به نظراتي كه شده كنيد.
يكي ميگه فقط سياه اون يكي ميگه فقط سفيد!!!
هر كي چادر بكنه سرش ميشه امل.
هر كي چادر نكنه سرش ميشه ....
يعني ما ايراني ها نميتونيم حد وسط داشته باشيم؟؟؟
دست بردارين از اين مسخره بازيهاتون.
چرا فكر ميكنيد همه بايد به ساز شماها برقصن.
دنيا دنياست كه شما افراطي ها .... توش.
همش فكر ميكنيد حق هميشه با شماست
و همه بايد مثل شما فكر كنند.
يه عده اي تون ميخواين بزور چادر بكنيد سر مردم.
يه عده اي هم ميخوايد بزور درش بياريد.
دست بردارين از اين مسخره بازيها.گم شيد بزارين ملت آسوده زندگي كنند.
چرا نمي ذاريد هر كس خودش تصميم بگيره لعنتي ها.
آخه چي ميخوايد از جون مردم شما عوضي ها؟؟؟؟؟؟
پاسخ
جاده کربلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
ببخشید اگر کسی می خواهد نظری بدهد حق ندارد به قشر خاصی توهین کند. شما اصلاً متوجه نشدی که منظور این تصاویر چی است. می خواهد بگه زنان چادری اُمُل هستند و فقط مثل یه کارگر دارن کار خونه می کنن. به قول شما اگر می خواست حد وسط را نگه داره چرا این تصاویر را با چادر کشیده؟؟؟
من به عنوان یک دختر چادری واقعاً ناراحت شدم این تصاویر را دیدم. چادری که از حضرت زهرا (س) به ما رسیده خیلی با ارزش است و باید حفظش کنیم. کسی هم قصد نداره به زور چادر سر کسی کنه، چون چادر پوشیدن لیاقت می خواهد که بعضی ها ندارند و با این کارها فقط چادری ها را بد نام می کنند.
خدا توفیق درک مسائل را به بهمون بده که از کنار بعضی چیزا خیلی ساده نگذریم.
به قول یکی از شهدا : خواهرم سیاهی چادر تو کوبنده تر از خون من است.
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
شهرام خان چطور تونستی تو هر جملت یه دونه توهین هم جا بدی.الحق که ذاتاً بی فرهنگ و بی ادبی...
mehran
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
من با نظر شهرام موافقم نظرم به اونایی که ازین ور افتادن اینه که فقط چادر به شما ارث رسیده حلال حروم نرسیده غیبت نکردن کمک به مستحق و خیلی چیزای دیگه نرسیده چسبیدین به ظاهر فقط اوناییم که از اوون ور افتادن خوب دوست دارن چادر نداشته باشن به کسی ربطی نداره کسانی هم دوست سر کنه کسی نمیتونه مانعش بشه انسان کلا ازاده و ازادی و دوست داره پس به نظرات همدیگه احترام بذارید نه اینکه به زور چادر سر مردم کنید یا بردارید
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
شهرام جان! خاک تو سر خودت که اینقدر .... و بلد نیستی مثل آدم دو کلمه مودبانه حرف بزنی! جوابت رو باید مثل خودت داد!
جمیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۲
۲
به نام خدا
شادی جون یه عکس از صورتت بذار اونوخ با فوتو شاپ به جای قاب صورتت چندتا مرد سیبیل کلفت بذار اینجوری شاید عقده هات خالی بشه
پاسخ
یلدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۳
۱
اگر زن درخانه نباشد خانه بوی چرک وکثافت میدهد نظافت یعنی زیبایی وآرامش درخانه فقط باید این مردهای ایرانی باید در امور خانه به زنان کمک کنند الخصوص مردهای شیرازی
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
البته الام ديگه جارو برقي اسفاده ميشه نه جارو...و جارو سلاح سرد زنان براي جنگ با فرزندان هست...در واقع حكم چوب معلم رو داره...دستكش هم براي بجا نموندن اثر انگشت در صورت فرزندان استفاده ميشه...
اما3عكس اخر شرحش اينگونه است
اين عكاس ابتدا با اتو صاف ميشود...بعد با ساتور قطعه قطعه ميشود و مقداري از اين گوشت را رنده كرده و براي باغ وحش فرستاد ميشود و بقيه ش منجمد و درس عبرت بقيه ميشود...
پاسخ
منظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۵
۳
گلشیفته برنده شده که ...
عاقبت این خانم عکاس هم همان است .
پاسخ
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
۷
۲
من تقریبا 10 سال در اروپا درس خواندم و و با توجه به اینکه در درون کانون های خانوادگی آنها حضور و مشکلات روحی و روانی بزرگ و کوچک آنها را از نزدیک می دیدم ، هر روز به اعتقاداتم نسبت به احکام اسلام و خصوصا زنان مومن ایران بیشتر و عمیق تر می شد. بعضی از زنان و مردان اروپائی با یک بار خواندن بعضی از احکام ما پی به فلسفه عمیق اسلام می بردند و سریعا مسلمان می شدند. بنظر من بسیاری از این خبرنگاران و ... مثل فرد مذکور ریشه های بهائی و یهودی دارند واگرنه ما اشخاص زیادی را در غرب دیده ایم که پس از یک مباحثه دوستانه و منطقی دستورات اسلام را بسیار مترقی دانسته اند.
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۱۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
خیلی دوست دارین همه با نظر شما موافق باشن-این همه پیام یکطرفه رو از کجا میارین؟
+هرکس هرکاری کنه هزاران نفر موافقن-هزاران نفر مخالف-پس اگه کسی که میاد نظر میده یه کم سواد یا ادب خانوادگی داشته باشه ، به کاری که لااقل ازش سر در نمیاره توهین نمیکنه .!تو اگه طرفدار پیامبر ص و حضرت فاطمه س باشی هیچوقت به کسی اینجور ی توهین نمیکنی-اسلام از این رفتارها بیزاری جسته است. مگه اینکه خودتو گول میزنی!!
پاسخ
عبدالوهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
خاک بر سر عکاس و شمایی که هنر اونو داری تبلیغ میکنی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
راستی شما که خواسته اید عکاس وطنی را افشاء کنید در واقع به کار زشت او پوشش داده اید و باعث اشاعه فحشاء شده اید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱
۱
متاسفانه الان به همون دید به زن خانه دار نگریسته میشه..دردناکه ولی واقعیته
پاسخ
عبداله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
وافعا متاسفم بعد از سی سال انقلاب ما هنوز شاهد این ظلم ها به اسلام و انقلاب هستیم
پاسخ
مهم نیست
SWITZERLAND
۰۱:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
یکی می خواست معروف شه ..... تو زمزم بدبخت معروفم نشد ملعون شد فقط اسم یکی ازش باقی مونده
پاسخ
رضا 50
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
عجب کجاش توهینه -اگه یارو خارج نشین نبود مطمئن باشین کسی توهین نمیکرد.بعدش ابزار کار خانمها را نشان داده تو عکسش.الکی گیر ندین برین از این بدتراش را جمع کنین .اسم ائمه را نیار تو که معتقد به اسلامی .اوکی
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
اگه شما میخواستی کار کردن خانوما رو نشون بدی به نظرت راه دیگری نبود؟؟؟؟قبوله ازین بدتراشم هست ولی ما داریم راجع به این عکسا نظر میدیم...بردن اسم ائمه هم اشکالی نداره ...بی تفاوت بودن شما جای اشکاله.اوکی؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
شما همه انگار کار و زندگی ندارید
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
شما که داشتی اینجا چیکار میکنی؟دلخور نشیا ..شوخی کردم
ناشناس
-
۱۰:۳۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
نویسنده این متن بسیار احمق می باشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها